Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@00:23:29 GMT

ماه محرم؛ فرصتی برای آمرزش گناهان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۹۰۰۹

ماه محرم؛ فرصتی برای آمرزش گناهان

محمد تقی فیاض بخش، کارشناس مذهبی، درمورد اهمیت ماه محرم گفت: مرحوم سید بن طاووس در کتاب «شریف اقبال الاعمال»، در آستانه ورود به غروب روز عرفه، بعد از این که دعا‌های مفصلی از جمله دعای سیدالشهدا (ع) در روز عرفه را نقل کرده، کلامی را ذکر می‌کند که انصافاً اشک هر انسان متوجهی را در می‌آورد.

این کارشناس مذهبی از مرحوم سید بن طاووس نقل کرد: اگر در روز عرفه، تو جزء کسانی بودی که گناهانت آمرزیده شد و دعایت مستجاب شد، خدا را شُکر کن، ولی اگر نبود، این دعا را با من زمزمه کن: بارالها، اگر من آن قدر شقّی بودم که حتی در ایام ماه مبارک رمضان، شب عید فطر و این همه فرصت، قابلیت پاک شدن نداشتم، لااقل خدایا اجر مصیبت جهنمی بودن را به من عنایت بفرما که لااقل از این اجر بهره‌مند شوم! بلکه تو یک گوشه چشمی به من عنایت کنی!

ولی عزیزان من! روز عرفه هم آخرین فرصت نیست! خداوند فرصت دیگری بعد از این ایام برای ما شیعیان سیدالشهدا (ع) قرار داده اند و آن محرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: اگر در این شب‌ها، دل بسوزد و قطره اشکی از سر معرفت در درگاه سیدالشهدا (ع) ریخته شود؛ مطمئن باشیم که خداوند در خیمه حضرت، ما را بیش از عرفه مشمول عنایت قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن و عترت محرم 1401 اهل بیت ع روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئوسیلیو: خرید طارمی و زیلینسکی فرصتی طلایی برای اینتر بود

 مدیر ورزشی تیم فوتبال اینتر به هجمه‌هایی که به این باشگاه بابت خرید بازیکنانی از جمله طارمی و زیلینسکی به عنوان بازیکن آزاد وارد شده، واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، پی‌یرو آئوسیلیو مدیر ورزشی تیم فوتبال اینتر در گفت‌وگوی اینستاگرامی با فابریتزیو بیاسین خبرنگار ایتالیایی، درباره قطعی شدن خرید مهدی طارمی از پورتو و پیوتر زیلینسکی از ناپولی به عنوان بازیکن آزاد در پایان فصل جاری گفت: ما از این فرصت‌ها استفاده کردیم. ما فصل گذشته در حالی در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتیم که 7 بازیکن در ترکیب‌مان داشتیم که هزینه‌ای برای جذب آنها صرف نکرده بودیم.

مدیر ورزشی تیم فوتبال اینتر درباره اینکه برای جذب این دو بازیکن بالاخره کمیسیون باید پرداخت شود، اظهار داشت: خرید آنها قطعی شده، حتی اگر لازم باشد هزینه‌ای بابت‌شان پرداخت کنیم. در واقع برای نقل‌وانتقالات بزرگ، حتی رقم کمیسیون بیشتری باید پرداخت. من هیچ‌گونه رسوایی در این مورد نمی‌بینم که باشگاهی بدون صرف هزینه‌، بازیکن بگیرد.

وی همچنین درباره بحث تمدید قرارداد سرمربی ایتالیایی اینتر که قرارداد فعلی‌اش در پایان فصل آینده منقضی می‌شود و اخیراً این تیم را به بیستمین قهرمانی‌اش در سری A ایتالیا رساند، اظهار داشت: تمدید قرارداد اینزاگی را باید رسمی دانست. این در حدی است که ما دور یک میز خواهیم نشست و ظرف 5 دقیقه قرارداد او را تمدید می‌کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • آئوسیلیو: خرید طارمی و زیلینسکی فرصتی طلایی برای اینتر بود
  • محرم فقط یکروز آرزوی باخت سپاهان را دارد!
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • صحنه های امدادرسانی فرصتی از سوی خداوند برای هلال احمری ها است
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری