Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد یکشنبه ادعاها درباره رد پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران را توسط پکن و مسکو را تکذیب کرد.

اولیانوف در پاسخ به سوال یکی از کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر مبنی بر اینکه آیا روسیه و چین پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای توافق وین را رد کرده‌اند، تاکید داشت: «البته که این درست نیست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در صفحه توئیتر خود توضیح داد: «زیرا پیش نویس تصمیم در مورد احیای برجام به طور جمعی توسط همه شرکت‌کنندگان در گفتگوهای وین از جمله روسیه و چین تدوین شده است».

این دیپلمات روس اضافه کرد:‌«اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، اخیراً فقط چند اصلاحیه مفید ارائه کرده است که ما کاملاً از آنها حمایت می‌کنیم».

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متن کامل پیش‌نویس تل‌آویو برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الاخبار لبنان در شماره امروز خود متن کامل پیش نویس ارائه شده از سوی رژیم صهیونیستی در مورد آتش‌بس در غزه و انجام عملیات تبادل اسرا را که در روز جمعه ۲۶ آوریل تحویل داده شده است، منتشر کرد.

متن کامل این پیش‌نویس به قرار زیر است:

مبانی اصلی توافق بین طرف اسراییلی و طرف فلسطینی در غزه برای تبادل اسرا و افراد بازداشت شده بین دو طرف و بازگشت آرامش پایدار.

این توافق با هدف آزادسازی تمامی اسرای اسراییلی موجود در نوار غزه شامل نظامیان و غیرنظامیان و افراد زنده و مرده تدوین شده و رعایت تمامی بندها و زمان بندی‌ها و آرامش پایدار برای رسیدن به آتش بس الزامی است.

این توافق شامل سه مرحله به شکل زیر است:

مرحله اول: ( ۴۰ روزه و قابل تمدید)

توقف موقت عملیات نظامی متقابل بین دو طرف و عقب نشینی نیروهای اسراییلی از شرق غزه و دور شدن از مناطق مملو از جمعیت به مناطق نزدیک به مرزها در تمامی بخش‌های غزه ( غیر از دشت غزه)

توقف پروازها ( شامل نظامی و اطلاعاتی) به مدت ۸ ساعت در روز و به مدت ۱۰ ساعت در روزهای آغاز تبادل اسرا.

بازگشت آوارگان غیر نظامی به مناطق مسکونی خود

در روز هفتم از این مرحله (بعد از آزادی تمامی زنان اسیر) نیروهای اسراییلی از خیابان الرشید به سمت شرق و در مجاورت خیابان صلاح الدین عقب نشینی می‌کنند تا ورود کمک‌های انسانی تسهیل شود و امکان بازگشت آوارگان غیرنظامی و غیر مسلح به مناطق مسکونی خودشان فراهم شود.

در روز بیست و دوم این مرحله (بعد از آزادی دو سوم اسرای اسراییلی) نیروهای اسراییل از مرکز غزه (به ویژه محور الشهدا نتساریم و محور میدان الکویت) به سمت شرق مسیر صلاح الدین و مناطق نزدیک به مرزها عقب نشینی می‌کنند تا امکان بازگشت آوارگان غیرنظامی به مناطق مسکونی‌شان در شمال غزه فراهم شود.

تسهیل ورود مقادیر گسترده و مناسب از کمک‌های انسانی و آذوقه و سوخت (شامل ۵۰۰ کامیون به شرطی که ۵۰ کامیون سوخت باشد و ۲۵۰ کامیون به شمال غزه برود). این سوخت برای تاسیسات برق و تجارت و تجهیزات لازم برای آواربرداری و راه‌اندازی مجدد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نانوایی‌ها در تمامی مناطق غزه وارد شده و این روند در تمامی مراحل توافق ادامه خواهد داشت.

تبادل اسرا و بازداشتی‌ها بین دو طرف

حماس دست کم ۳۳ اسیر از جمله تمامی اسرای زن اسراییلی زنده (شامل نظامیان و شهرک نشینان) و کودکان ( زیر ۱۹ سال) و افراد سالخورده (بالای ۵۰ سال) و بیماران و مجروحان را آزاد می‌کند و اسراییل نیز به ازای آزادی هر زن و کودک اسیر اسراییلی ۲۰ نفر از زنان و کودکان فلسطینی را بر اساس لیست‌هایی که جنبش حماس به ترتیب اولویت بازداشت ارائه کرده، آزاد خواهد کرد.

اسراییل در ازای آزادی هر اسیر زن بالای ۵۰ سال و بیماران و مجروحان، ۲۰ اسیر سالخورده (بالای ۵۰ سال و بیمار و مجروح) را بر اساس لیست‌های ارائه شده توسط حماس با اولویت قدمت بازداشت، آزاد خواهد کرد. (به شرطی از میزان محکومیت آن‌ها بیش از ۱۰ سال باقی نمانده باشد).

اسراییل در ازای هر اسیر، ۴۰ اسیر فلسطینی را آزاد می‌کند (که ۲۰ نفر از آنها حبس ابد دارند و ۲۰ نفر از میان افرادی هستند که احکامی کمتر از ۱۰ سال حبس باقیمانده دارند.) البته در این مورد اسراییل حق رد برخی اسامی ( تا حد ۲۰۰ اسم) را برای خود محفوظ می‌داند.

هر کدام از اسرایی که حبس ابد دارند و باید بر اساس این توافق آزاد شوند، امکان آزادی آنها در داخل یا خارج از غزه فراهم است.

جدول تبادل اسرا و بازداشتی‌ها بین طرفین در مرحله اول:

حماس در روز اول سه نفر از اسرای اسراییلی را آزاد می‌کند و هر ۳ روز، ۳ نفر از اسرا آزاد می‌شوند. این روند ۳۳ روز ادامه پیدا می‌کند. در مقابل، اسراییل نیز تعداد مورد توافق از میان اسرای فلسطینی را بر اساس لیست مورد توافق از زندان آزاد می‌کند.

حماس نهایتاً تا پایان روز هفتم، لیست تمامی افراد بازداشتی باقیمانده در نزد خود به علاوه این ۳۳ نفر را که قرار است آزاد شوند از میان اقشار مختلف ارائه می‌کند و این افراد از روز ۳۴ به بعد آزاد می‌شوند و تمدید توقف عملیات نظامی بستگی به تعداد افراد بازداشتی دارد و در ازای هر اسیر اضافی که آزاد می شود، یک روز به آتش بس غیر دائم اضافه می شود و طرف اسراییلی نیز اقدام به آزادی تعداد مورد توافق از اسرای فلسطینی از زندان‌های خود بر اساس لیست‌های مورد توافق می کند.

استمرار عملیات تبادل به میزان تعهد به بندهای توافق از جمله توقف عملیات خصمانه و استقرار مجدد نیروها و بازگشت آوارگان و ورود کمک‌های انسانی بستگی دارد.

اسرای فلسطینی آزادشده بر اساس اتهاماتی که پیش از این به علت آن بازداشت شده بودند، مجدداً بازداشت نخواهند شد. مبانی مورد توجه در مرحله اول به عنوان مبنای برای مرحله دوم به کار نخواهد رفت. در مدت کمتر از ۱۶ روز از آغاز مرحله اول، (و بعد از آزادی نیمی از اسرا) مذاکرات غیر مستقیم بین دو طرف برای رسیدن به آتش بس پایدار و بررسی لوازم و مقدمات آن آغاز می‌شود و سازمان ملل متحد و آژانس‌های مرتبط دیگر سازمان‌های بین‌المللی نیز به فعالیت خود در ارایه خدمات انسانی در تمامی مناطق غزه ادامه می‌دهند و این موضوع در تمامی مراحل توافق استمرار خواهد داشت.

بازسازی زیرساخت‌های غزه (شامل برق و آب و فاضلاب و ارتباطات و مسیرهای مواصلاتی) در تمامی مناطق آغاز خواهد شد و تجهیزات لازم برای دفاع مدنی به صورت هماهنگ شده وارد منطقه خواهد شد تا آواربرداری‌ها انجام شود. این موضوع در تمامی مراحل ادامه خواهد داشت.

تسهیل ورود لوازم مورد نیاز برای ایجاد اردوگاه آوارگان جهت پناه دادن به افرادی که منازل خود را در طول جنگ از دست داده‌اند، ادامه پیدا خواهد کرد.

از روز ۱۴ توافق، به تعداد مورد توافق از میان نظامیان مجروح اجازه عبور از گذرگاه رفح برای مداوای آنها داده خواهد شد.

مرحله دوم (۴۲ روز)

در این مرحله از توافق، مقدمات لازم جهت آتش بس پایدار انجام شده و نیروهای اسراییلی به خارج از غزه عقب نشینی می‌کنند.

در این مرحله اقدامات لازم برای بازسازی فراگیر غزه و بازسازی منازل و تاسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی که در نتیجه جنگ تخریب شده، آغاز خواهد شد.

مرحله سوم (۴۲ روز)

تبادل تمامی جنازه‌های کشته‌ شده‌ها در میان دو طرف بعد از شناسایی آنها.

در این مرحله طرح بازسازی غزه به مدت ۵ سال آغاز خواهد شد که شامل منازل مسکونی و تاسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌ها است. طرف فلسطینی از انجام بازسازی زیرساخت‌ها و تاسیسات نظامی منع خواهد شد و اجازه وارد شدن هیچ یک از تجهیزات و مواد اولیه و ابزارهایی که در اهداف نظامی به کار گرفته می‌شود، به غزه داده نخواهد شد.

ضامنین توافق: قطر، مصر و آمریکا

کد خبر 6093948

دیگر خبرها

  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • متن کامل پیش‌نویس تل‌آویو برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟