Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۰۰ متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال محور در شهرستان های محلات، خمین و اراک ثبت نام کردند و ۲۰۷ نفر از این متقاضیان در حال تکمیل پرونده و معرفی به بانک هستند.

وی بیان کرد: سهمیه تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ استان مرکزی در سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال است که از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی گفت: تا کنون ۲۰ نفر ۱۰۰ میلیارد ریال از ۲۴۰ میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال تفاهمنامه جهاد کشاورزی و بنیاد برکت در زمینه راه اندازی گلخانه دریافت کرده‌اند.

اسدی با اشاره به پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در قالب تفاهمنامه با بهزیستی، افزود: سه واحد تولیدی نیز برای دریافت ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات در تفاهمنامه با اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی به بانک معرفی شد.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی یادآور شد: ایجاد یک‌هزار و ۲۵۰ فرصت شغلی در سال جاری از سوی این نهاد انقلابی با عنوان طرح سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) در شهرستان‌های خمین، محلات، ساوه، زرندیه، اراک و تفرش هدف‎گذاری شده است.

اسدی، اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد این شمار فرصت شغلی در استان مرکزی را ۶۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: به منظور تحقق شعار امسال، طرح‌های دانش بنیان در اولویت دریافت تسهیلات بنیاد برکت هستند.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی یادآور شد: یک‌هزار و ۲۶ نفر در استان مرکزی پارسال ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا از سوی بنیاد برکت دریافت کردند.

وی بیان کرد: کسب و کارهای ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال بنیاد برکت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، مشاغل خرد خانگی و تولید پوشاک بوده است.

اسدی توضیح داد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای هر طرح اشتغال‌زای فردمحور در مناطق روستایی تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می‌کند.

برچسب‌ها استان مرکزی اشتغال زایی بنیاد برکت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی اشتغال زایی بنیاد برکت استان مرکزی اشتغال زایی بنیاد برکت اشتغال زایی بنیاد برکت تسهیلات اشتغال استان مرکزی بنیاد برکت میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری محوری‌ترین موضوع این همکاری، حمایت از ایفای نقش مؤثر دانشگاه در دستیابی به مرجعیت علمی، توسعه علم و دستاوردهای علمی فاخر توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه، جذب نخبگان و توسعه زیرساختهای آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری است.

 حمایت از تحقق مرجعیت علمی-پژوهشی مسئله محور و تحول آفرین و انتشار دستاوردهای پژوهشی برتر در دانشگاه در سطح بین المللی و توسعه همکاری‌های دانشگاه با بخش‌های اقتصادی و شرکت‌های بزرگ با استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری ازدیگر بخش های این توافق نامه است .

حمایت از توانمندسازی تخصصی و اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه، کمک به بلوغ و توسعه زیرساخت‌های فناوری و آزمایشگاهی در دانشگاه از دیگر محورهای این توافق‌نامه همکاری مشترک است.

در قالب این همکاری مشترک، حداقل پنج طرح دانشگاهی در قالب طرح‌های تجاری محصولات فناورانه و دانش و حداقل پنج طرح توسعه فناوری و خدمت بار اول مورد حمایت قرار می‌گیرد. همچنین زمینه برای اشتغال حداقل ۲۵ نفر در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانشگاه در شرکت‌های زایشی فراهم خواهد شد و از همکاری‌های تحقیق و توسعه و پژوهشی (تا سقف ۷۰ میلیارد ریال)، جذب حدأقل سه عضو هیئت علمی مورد تأیید بنیاد نخبگان و سه محقق پسادکتری مورد تایید بنیاد علم یا بنیاد ملی نخبگان حمایت می‌شود.

معاونت علمی، ضمن حمایت از فعالیت‌ها و برنامه های تحول آفرین در دانشگاه در چهار محور «مرجعیت علمی»، از زیست بوم فناوری، زیست‌بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال ‌پذیری دانشجویان حمایت می‌کند. علاوه بر این، حمایت از پژوهشگران پسادکتری برای انجام پژوهش‌های مسئله محور و تحول آفرین توسط بنیاد ملی علم در قالب برنامه مشترک دانشگاه با بنیاد علم و بنیاد نخبگان تا سقف ۲۰ میلیارد ریال در سال، حمایت از طرح های فناورانه و زیرساخت‌های آزمایشگاهی در دانشگاه در قالب حمایت از طرح‌های توسعه فناوری محصول خدمت بار اول هر طرح تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و در مجموع سالانه تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال، حمایت از طرحهای پژوهشی دانشگاه با صنایع و شرکتهای بزرگ از محل اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه این شرکتها موضوع ماده ۱۱ قانون جهش تولید تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد ریال، حمایت از راه اندازی و تجهیز آزمایشگاههای عضو شبکه آزمایشگاهی تا سقف ۵۰ میلیارد ریال در چارچوب مورد تائید شبکه آزمایشگاهی فناوریهای راهبردی معاونت علمی و حمایت از تدوین برنامه و پیاده سازی ماده ۵ قانون جهش تولید دانش بنیان و مدیریت مالکیت فکری دارایی های پژوهش و فناوری دانشگاه ذیل این محورها به دست معاونت علمی صورت می‌گیرد.

همچنین حمایت از طرح های تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه دانشگاه، هر طرح تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال در مجموع تا سقف دو هزار میلیارد ریال، حمایت از برگزاری «بوت کمپ‌»های تخصصی و تولید محتوای مرتبط با اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تا سقف ۱۰ میلیارد ریال، تسهیل و حمایت از برخورداری دانشجویان پژوهشگران و اعضاء هیئت علمی دانشگاه از برنامه های حمایتی بنیاد ملی نخبگان در قالب این همکاری محقق خواهد شد.

این همکاری با هدف پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضای جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید