Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: متأسفانه رسیدگی به ۱۱ پرونده استان قزوین در حوزه تقسیمات کشوری به تعویق افتاده و در این حوزه گلایه‌مندی از وزارت کشور داریم. - اخبار استانها -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه تعداد شهرها، شهرستان‌ها و بخش‌ها در استان قزوین متناسب با ظرفیت‌های استان نیست، اظهار داشت: متأسفانه رسیدگی به 11 پرونده استان قزوین در حوزه تقسیمات کشوری به تعویق افتاده و در این حوزه گلایه‌مندی از وزارت کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای نمونه شهرهای اقبالیه (سلطان‌آباد) و محمدیه (زیباشهر) باید به شهرستان تبدیل شوند و همچنین 2 بخش الموت و طارم سفلی به شهر تبدیل شوند که در این زمینه نامه‌نگاری‌های لازم را با مجموعه وزارت کشور داشتیم. بنابراین از وزیر کشور و هیئت وزیران می‌خواهیم که در بررسی و تصویب پرونده‌های تقسیمات کشوری سرعت بیشتری به خرج دهند.

محمدبیگی با اشاره به تأسیس 3 شهر جدید زیاران، قشلاق و مهرگان در استان قزوین ادامه داد: با توجه به ضعف جدی زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی در این 3 شهر باید اعتبار ویژه‌ای از سوی وزارت کشور برای ارتقای وضعیت خدماتی در این شهرها اختصاص داده شود. البته وضعیت زیاران و قشلاق در این حوزه بدتر از مهرگان است. چون مهرگان پیشتر ناحیه شهری یا شهرک بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم پیگیری دریافت خسارات سیل اخیر در بخش های مختلف استان قزوین از سوی مسئولان گفت: از سازمان مدیریت بحران بابت عدم پرداخت خسارات سیل سال گذشته در مناطق مختلف استان به ویژه الموت شرقی و روستای شهیدآباد آوج گله داریم و خواستار پیگیری حقوقی هرگونه قصور و ترک فعل در سیل اخیر هستیم.

محمدبیگی همچنین به وضعیت سخت و پیچیده اهالی روستای دینه‌رود افزود: با توجه به اینکه در سیل روزهای اخیر پل عبوری این روستا آسیب جدی و شدید دید، مردم و اهالی این روستا مجبور به رفت و آمد از رودخانه هستند و به همین خاطر از مسئولان راه و شهرسازی انتظار داریم که هر چه زودتر پل این روستا را احیا کنند.

بررسی تفحص از نحوه تقسیمات کشوری در دستور کار مجلسمجلس از نحوه اجرای قانون تقسیمات کشوری تفحص می کندانتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص درباره تقسیمات کشوری + اسامی

وی ادامه داد: برای بازسازی نقاط سیل‌زده در سرتاسر کشور و به ویژه استان قزوین باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی استفاده شود و با بهره‌گیری از نیروهای مردمی، بسیجی و نخبگان حوزه جهادی رویکردهای موجود برای بازسازی و بهسازی مناطق سیل‌زده اصلاح شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس تقسیمات کشوری استان قزوین وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در نشست بررسی مسائل آموزش عالی استان قزوین که در قالب برنامه موسوم به سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت، اظهار کرد: قزوین به سبب نزدیکی به تهران زمینه جذب دانشجویان زیادی از تهران و کرج را فراهم آورده است.

وی آمار دانشجویان مشغول تحصیل در این استان را ۴۳هزار نفر بیان کرد و گفت: ۳۹مرکز آموزش عالی و دانشگاهی اعم از دولتی، آزاد و غیرانتفاعی در این استان فعال است و همچنین حدود ۱۰۰۰نفر عضو هیئت‌علمی در استان قزوین مشغول به خدمت هستند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) ارزیابی و نظارت را کاری چالش‌برانگیز و طاقت‌فرسا توصیف کرد و افزود: معمولاً در همه استان‌ها مشکلات و موانعی وجود دارد که امکان ارزیابی و نظارت خوب را از هیأت ارزیابی‌کننده می‌گیرد. در استان قزوین هم مشکلات از این دست از جمله دخالت‌ها و مقاومت‌های بیرونی (خارج از حوزه آموزش عالی) وجود دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه این دخالت و مقاومت‌های خارج از حوزه آموزش عالی در استان قزوین بارز است، گفت: همین چالش گاهی‌اوقات باعث می‌شود نتوانیم به حد مطلوب کیفیت آموزش عالی را تأمین کنیم و بعضی‌وقت‌ها مجبور می‌شویم رویکردمان در حوزه ارزیابی و نظارت را تعدیل کنیم.

وی ادامه داد: به این شکل وادار می‌شویم که از توقعات‌مان بکاهیم تا کم‌کم بتوانیم زمینه بهتر شدن اوضاع و کیفیت آموزش عالی را فراهم کنیم. با این حال در بین مراکز دانشگاهی استان قزوین وفاق و همگرایی خوبی برای بهبود کیفیت آموزش عالی و تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه وجود دارد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با اشاره به موضوع انحلال برخی مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: بعضی از این مؤسسات به حدی نظر کارشناسی حوزه نظارت و ارزیابی وزارت علوم را قبول داشتند که داوطلبانه به سمت انحلال رفتند. چرا که عمدتاً مقاومتی در چنین مؤسسه‌هایی وجود دارد، اما خوشبختانه این اتفاق اینجا به آرام‌ترین شکل افتاد.

قاسم‌زاده ابراز امیدواری کرد با حمایت‌ها و کمک‌های وزارت علوم نظام آموزش عالی در استان قزوین به یک الگو برای کل کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: زمانی که مسئولیت دانشگاه را به عهده بگیریم، یکی از گلایه‌های جدی این بود که نظارت بر آموزش عالی در استان قزوین جایگاه ندارد و جایگاه و نیروی انسانی در این حوزه وجود ندارد. به همین دلیل چند نیروی کارآمد به این حوزه اضافه کردیم تا حداقل‌های این حوزه تأمین شود و نظارت که وظیفه ذاتی ماست، محقق شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق افتاد و حوزه راکد ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در استان قزوین فعال شده و گزارش‌های هیأت‌های ارزیاب به وزارت علوم می‌رسد، حاصل تلاش شورای ارزیابی و نظارت دانشگاهی در استان قزوین است.

روح‌الله رازینی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم هم در این نشست گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم ‌مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

همچنین در حاشیه این نشست رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم و هیات همراه از تالار قزوین شناسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900193

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند