Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:57:06 GMT

خراسان‌شمالی سوگوار علمدار کربلا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۹۶۹۴

خراسان‌شمالی سوگوار علمدار کربلا

به گزارش ایرنا، آیین های عزاداری روز تاسوعا پس از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا در مساجد، تکایا و حسینیه ها در سراسر خراسان شمالی آغاز شده و مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دوران شیوع کرونا آمده اند تا ارادت خود را به سقای عطشان کربلا و بزرگ معلم آزادگی و حریت، حسین ابن علی(ع) بار دیگر متجلی سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدان های اصلی، مساجد و امامزادگان استان در روز تاسوعا با برقراری نظم، شاهد حضور هزاران نفر از دوستداران امام حسین (ع) و یاران باوفایش هستند و اغلب عزاداران با استفاده از ماسک در این مراسم حضور یافته اند.

همچنین در شب تاسوعای حسینی نیز غوغای دلدادگی، خروش عاشورایی، اشک و ماتم ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در واحدهای مسکونی و دسته جات عزاداری، بقاع متبرکه حسینیه ها، مساجد، گلزارهای شهدا متجلی شد.

زنان و مادران خراسان شمالی با برپایی آیین های مرثیه به یاد عطش تشنگی کاروان حسین (ع)،ﻟﺮﺯﺵ دستان ﻃﻔﻼﻥ ﻧﺎﻻﻥ ﺯﯾﺮ باران ﺗﯿﻎ ﻭ ﻧﯿﺰﻩ ﻫﺎ در صحرای سوزان کربلا به سوگ نشستند.

ساکنان محلات، مناطق، شهرستان‌ها و شهرهای خراسان شمالی در ماه‌های محرم و صفر با برگزاری مراسم و عزاداری های متعدد، خاص و بومی، دین خود را به اهل بیت (ع)، امام حسین(ع) و یاران باوفایش ادا می کنند.

حضرت عباس ابن علی با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب‌های قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح و باب‌الحوایج، فرزند امیرالمومنین امام علی(ع) و ام‌البنین در چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

آن حضرت در مکتب امام علی(ع) و برادرانش امام حسن و امام حسین(ع) تربیت یافت و در واقعه عاشورا به‌عنوان فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) و سقای خیمه‌های اطفال و اهلبیت امام حضور داشت.

حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در واقعه کربلا همراه امام حسین(ع) و یاران باوفایش بود و در روز عاشورا به علت بستن آب بر روی امام و یاران ایشان از سوی دشمن؛ تصمیم گرفته شد تا برای آوردن آب به فرات برود، مشک‌ها را برداشت و چون به کنار فرات رسید یاران ابن زیاد به وی حمله کردند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.

برچسب‌ها تاسوعای حسینی ماه محرم خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاسوعای حسینی ماه محرم خراسان شمالی تاسوعای حسینی ماه محرم خراسان شمالی خراسان شمالی امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه

دریافت 40 MB کد خبر 6090924

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود