Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@04:49:53 GMT

بیش از ۲ هزار سیل زده در آغوش هلال احمر یزد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۹۷۷۴

بیش از ۲ هزار سیل زده در آغوش هلال احمر یزد

محسن حرازی زاده یزدی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران ۱۳ شهر و شهرستان و روستای این استان بدون هیچ وقفه‌ای در حال امداد رسانی بوده و هستند، گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها و آب گرفتگی‌های معابر و منازل، بیش از ۱۱۰ مورد تخلیه آب از منازلبا همت نیرو‌های امدادی صورت گرفته است.

او از رهاسازی ۱۰ خودرو و ۸۰۰ خانوار گرفتار در سیل خبر داد و گفت: ۸۲۵ نفر اسکان در محل‌های اسکان اضطراری اسکان یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ نفر در این حوادث فوت و ۲۰ نفر نجات و به مکان امن منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: همچنین عملیات جستجو و نجات بیش از ۱۶ نفر از کویر و یک نفر گمشدگی در ارتفاعات شواز را داشتیم که تیم‌های امدادی و تیم واکنش سریع هلال احمر به محل حادثه اعزام و این افراد پیدا و به مکان امن منتقل کردند.

او با اشاره به اینکه عملیات امداد و نجات در نقاط مختلف استان با توجه به گزارش‌های اتفاق افتاده صورت گرفت، گفت: در ۷۲ ساعت (سه روز عملیات امداد و نجات) ۱۷۵ نفر روز نیروی امدادی و ۶۷ نفر روز پرسنل در قالب ۶۵ تیم روز با ۶۳ خودرو امدادی آمبولانس، خودرو امدادی کمک دار سبک، آرگو و کامیون با بیش از ۷۰ موتور پمپ و کف کش خدمت رسانی کردند.

به گفته حرازی زاده: تا کنون اقلام امدادی مورد نیاز شامل ۱۲۰ بسته غذایی، ۸۰۰ تخته پتو، چادر امدادی، موکت و نایلون از سوی جمعیت هلال احمر بین خانوار‌های آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

او با تأکید بر لزوم خودداری مردم از تردد‌های منجر به حادثه در زمان بارش باران و پرهیز از حضور در کنار رودخانه‌ها گفت: تلفن گویا ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به آسیب دیدگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل یزد سیل زده هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت