Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@16:18:50 GMT

نرم افزار تجارت الکترونیک ایران و سوریه عملیاتی می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۹۸۸۳

نرم افزار تجارت الکترونیک ایران و سوریه عملیاتی می شود

فهد درویش اعلام کرد: اتاق بازرگانی سوریه و ایران در نظر دارد پلتفرم (نرم افزار) تجارت الکترونیک بین تهران - دمشق را همزمان با ایجاد بانک اطلاعاتی برای عملیات واردات و صادرات بین دو کشور، عملیاتی کند.

به گزارش مشرق، فهد درویش"امروز (یک شنبه)  اظهار کرد: علاوه بر راه اندازی نرم افزار تجارت الکترونیک میان ایران و سوریه، خط پروازی مستقیم بین دمشق و جزیره کیش نیز برقرار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران افزود: راه اندازی پلتفرم (نرم افزار) تجارت الکترونیک میان ایران و سوریه بر اساس تفاهم نامه ای که در آخرین جلسه هیات رئیسه این اتاق در خرداد ماه گذشته در تهران به امضا رسیده است، اجرایی می شود.

درویش خاطرنشان کرد: اعضای اتاق بازرگانی سوریه و ایران، درخواست حمایت این پلتفرم با زبان های عربی و فارسی و انگلیسی و عرضه کردن کالا و محصولات دو کشور سوریه و ایران و برقراری ارتباط بین صادرکنندگان و واردکنندگان در هر دو کشور را دارند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی سوریه و ایران عنوان کرد: هیئت مدیره اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران در پایان ماه گذشته بر  یک برنامه عملیاتی که به توسعه روابط تجاری بین دو کشور کمک می کند، که شامل ایجاد یک بانک اطلاعات جامع و مستند در مورد فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در دو کشور، تسهیل روند دسترسی به محصولات مورد نیاز صادرکنندگان و واردکنندگان و تلاش برای ایجاد یک مرکز داوری تجاری در دو کشور جهت تسویه حساب های تجاری برای حل و فصل اختلافات تجاری بین فعالان اقتصادی، است.

درویش همچنین به آغاز مقدمات برگزاری نمایشگاه محصولات سوریه در منطقه آزاد جزیره کیش که بناست در اواسط مهرماه سال جاری برپا شود، اشاره کرد و گفت: پرواز مستقیم بین کیش و دمشق نیز به همین منظور برقرار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری اداره کل مناطق آزاد ایران، سازمان حمایت از تولید و توسعه صادرات داخلی، ستاد کل نمایشگاه ها و بازارهای بین المللی و فدراسیون اتاق های بازرگانی، صنایع، کشاورزی و گردشگری سوریه برگزار می گردد.

درویش تایید کرد: اتاق بازرگانی ایران و سوریه در تلاش است تا نشست B۲B در زمینه فعالیت های تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری بین دو طرف در اوایل سپتامبر (شهریور/مهر) آینده که به طور منظم بین دمشق، تهران و استانداری های پایتخت دو کشور است، برگزار شود.
هم اکنون در طول هفته چهار پرواز از تهران به دمشق و بالعکس انجام می شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت اتاق بازرگانی ایران سوریه جزیره کیش سازمان حمایت دمشق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی ایران و سوریه سوریه و ایران نرم افزار دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم