Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@23:14:41 GMT

(ویدئو) فیلم تاریخی صد ساله از عزاداری محرم در ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۹۹۵۴

(ویدئو) فیلم تاریخی صد ساله از عزاداری محرم در ایران

‍‍‍‍‍‍

سال ۱۳۰۶ شمسی احمد قاجار تازه رفته بود و رضاخان تازه آمده بود و یک فرانسوی که به سرش زده بود از دنیا فیلم و عکس بگیرد یک عکاس به ایران فرستاده بود و این‌طوری شد که قدیمی‌ترین فیلم عزاداری محرم در ایران ثبت شد و چقدر هم باحال است!

به گزارش فارس، آن فرانسوی که می‌خواست از سراسر دنیا فیلم و عکس بگیرد «آلبر کان» بود که بانکدار و ثروتمند بود و پروژه «آرشیو سیاره» را ابداع و اجرا کرد که در نوع خودش بزرگ‌ترین پروژه عکاسی تاریخ محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف وی این بود که تصویری بزرگ و کامل از زندگی بشر در آن دوره ثبت کند و از سال ۱۹۰۸ میلادی عکاسانی به بیش از ۵۰ کشور جهان فرستاد و بیش از ۲۰ سال طول کشید تا حدود ۷۲ هزار عکس و ۱۰۰ ساعت فیلم از سراسر دنیا تهیه و آرشیو شود.

سال ۱۳۰۶ شمسی هم «فردریک گادمر» عکاس را به ایران فرستاد و نتیجه کار، عکس‌ها و فیلم‌هایی از ایرانِ قدیم است و از همه جالب‌تر فیلمی از مراسم عزاداری در ایام محرم.

این ویدئو کوتاه را ببینید و حال و هوای عزاداری محرم در حدود یک قرن پیش را دریابید. البته صدایی که روی این فیلم تدوین شده، مربوط به مرحوم محمد احمدیان، از خوانندگان مذهبی رادیو ایران در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان در چارچوب هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که در نهایت با برتری یک بر صفر صنعت نفت به پایان رسید.

دو تیم با شرایط متفاوت پا به این دیدار گذاشتند. صنعت‌نفت به دنبال فرار از بحران و زنده نگه داشتن آخرین شانسش برای ماندن در لیگ برتر بود و در سمت مقابل مس رفسنجان تحت هدایت محرم نویدکیا در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب کرده و به دنبال تداوم این روند بود.

تیم میزبان خیلی زود در دقیقه ۱۹ موفق شد دروازه مس را باز کند. علی یوسف مهاجم عراقی صنعت نفت با یک شوت تماشایی از میانه زمین توپ را به زیر طاق دروازه حامد لک فرستاد تا او با یک سوپرگل، ۳ امتیاز مهم را به حساب صنعت نفت واریز کند.

محمدرضا مهدی‌زاده با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه ۸۶ از زمین بازی اخراج شد.

با این نتیجه تیم فوتبال مس رفسنجان با ۳۱ امتیاز در رتبه دهم قرار گرفت و در مقابل صنعت نفت با ۱۹ امتیاز در رتبه شانزدهم ماند.

گروه داوری: پیام حیدری، حسین مرادی و عباس پورحمیدی و امیر ایار/ ناظر: حسین خانبان

ترکیب ابتدایی صنعت نفت آبادان:

پیام پارسا، میثم تهی‌دست، عرفان قهرمانی، مصطفی نائیج‌پور، طالب ریکانی، امیر محمد پناهی، صادق بارانی، حسین سنگیرگیر، حسین شنانی، یوسف کی‌شمس و علی یوسف.

سرمربی: فراز کمالوند

ترکیب ابتدایی مس رفسنجان:

حامد لک، محمد نژادمهدی، مجید نصیری، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمدرضا مهدی‌زاده، عرفان شهریاری، سعید واسعی، محمدمهدی محبی و سجاد شهباززاده.

سرمربی: محرم نویدکیا

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • عملیات جستجوی کودک ۵ ساله توسط سگ های زنده یاب | ویدئو
  • (ویدئو) رکوردشکنی مدونا، یک و نیم میلیون نفر در کنسرت برزیل شرکت کردند
  • (ویدئو) بلاگرها متقلب شدند؛ ماجرای ازدواج پیرزن ۸۵ ساله با پسر ۲۵ ساله در ایران!
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • گل‌ها و مهارت‌های فرانکو ماستانتونو، پدیده ۱۶ ساله آرژانتینی مدنظر رئال مادرید برای فصل آینده + ویدئو
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله