Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  پس از اعلام سازمان هواشناسی و اعلام هشدار سطح نارنجی طی دستوری از فرمانداران شهرستان های مازندران خواسته شد تا نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش قرار بگیرند که در صورت بروز حادثه و رخداد طبیعی در اسرع وقت خدماتدهی و اقدامات صورت گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : براساس پیش بینی های اعلام شده از سوی هواشناسی از امشب و فردا شرایط جوی حادتری را در مازندران شاهد خواهیم بود و بر این اساس تمام نیروهای امدادی می بایست خود را برای وقوع حوادث احتمالی نظیر سیلاب محلی آماده کنند .

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری مازندران اضافه کرد : با توجه به آماده باش نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران روز گذشته در منطقه گزنک سیلاب رخ داد که با اعزام ماشین آلات و ورود به موقع نیروها و جلوگیری از انحراف سیلاب به مسیر خوشبختانه این سیلاب خسارتی به بار نیاورد.

محمدی در خصوص وضعیت مناطق حادثه دیده در سیلاب اخیر که هفته گذشته رخ داد نیز گفت : با تلاش شبانه روزی که صورت گرفته است ضمن بازگشایی مسیرها در حال حاضر اهالی این مناطق از خدمات آب ، برق و ارتباطات برخوردار هستند و مشکلی در این مناطق از نظر دریافت خدمات وجود ندارد .

محمدی اضافه کرد : همچنین ستاد بازسازی مناطق سیلزده مازندران تشکیل شده است که بزودی تصمیمات اتخاذ شده برای بازسازی این مناطق به مرحله اجرا در خواهد آمد .

هواشناسی مازندران  نیز ۱۳ مرداد ماه با صدور اطلاعیه هشدار سطح نارنجی نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی این استان  هشدار داده بود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که احتمال ریزش سنگ ، رانش زمین ، اختلال تردد در محورهای کوهستانی و کاهش دید از دیگر اثرات این مخاطرات است .

هواشناسی مازندران توصیه کرد که دامداران از اتراق و نیز چرای دام در کنار رودخانه ها ، مسیل ها و ارتفاعات بپرهیزند و کوهنوردان از صعود به کوه نیز در این مدت خودداری کنند .

هواشناسی سه سطح هشدار  زرد ، نارنجی و قرمز دارد که سطح هشدار نارنجی به معنای آن است که احتمال خسارت گسترده وجود دارد و نیاز به اقدام ضروری است .

برچسب‌ها استانداری مازندران مدیریت بحران گزارش ملی سیلاب ها سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران مدیریت بحران گزارش ملی سیلاب ها استانداری مازندران مدیریت بحران گزارش ملی سیلاب ها سازمان هواشناسی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی