Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای سعید معین گفت: امسال در سطح ۱۵۰ هزار هکتار مبارزه با انواع ملخ های بومی در ۲۰ استان کشور صورت گرفت که ۷۰ درصد این‌ ملخ ها مراکشی بودند.

به گفته او، در استان تهران ۶ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ های مراکشی و شاخک صورت گرفته است و مشکل حادی در مبارزه علیه تهران نداشتیم.

معین می گوید:  بارندگی‌های مناسب ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ ماه گذشته در عمان، جنوب عربستان، شرق آفریقا و همچنین تشدید بارندگی در ۲ هفته اخیر شرایط را برای رشد گیاهان مرتعی فراهم کرد که در صورت استمرار بارش طی ماه های آتی در جنوب عربستان و شرق آفریقا، ملخ از حالت عادی به مهاجر در می آید.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: طی ۱۰ تا ۱۲ روز گذشته بارندگی های سیل آسا و بی سابقه طی ۵۰ سال اخیر در استان های فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بستر برای ملخ صحرایی فراهم است که با افزایش تراکم ها باید منتظر هجوم ملخ صحرایی در ماه های بهمن و اسفند بود.

با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی خبری از هجوم ملخ صحرایی در اسفند سال گذشته و فروردین امسال به کشور نبود، درحالیکه برآوردهای اولیه آن بود که سطح مبارزه به ۸۰ هزار هکتار برسد. اما امسال به سبب بارش های مناسب در عربستان و شرق آفریقا و همچنین استان های جنوبی کشور پیش بینی می شود که در صورت استمرار بارندگی ها در ماه های بهمن و اسفند ملخ های صحرایی وارد کشور شوند.

بنابر آمار سال گذشته در سطح ۱۳۷ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ های بومی انجام شد که خوشبختانه خسارتی از این حیث به مزارع و باغات وارد کشور نشد و امسال تنها در منطقه گیلان تراکم ملخ بالا بود که با تامین سم و سم‌پاش مورد نیاز مشکل حل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ صحرایی ملخ بومی ملخ مراکشی مبارزه علیه هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد میزان بارندگی مدت مشابه سال گذشته آبی استان را ۹۸.۷ میلیمتر و متوسط دوره آماری استان را ۸۷.۹ میلیمتر عنوان کرد و گفت: برهمین اساس بارندگی امسال استان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش و نسبت به متوسط دوره آماری نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.

محجوبی در پایان با اشاره به پیش بینی بارش‌های پایان هفته جاری استان، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آبی جاری شاهد بارش‌های مناسب و کم خسارتی در استان و دیگر مناطق کشورمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند