Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:53:56 GMT

استان مرکزی در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۰۷۲۱

استان مرکزی در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است

به گزارش ایرنا، مردم عاشق و شیفته اهل بیت و امام حسین (ع) در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی با تن پوش سیاه و برگزاری آیین‌های مختلف در روز تاسوعای حسینی بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

هیات‌ها و دسته‌های عزاداری مردم استان مرکزی و کلانشهر اراک از صبح روز نهم محرم در نقاط مختلف به عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان به ویژه حضرت عباس (ع) پرداختند و تکایا، مساجد و بقاع متبرکه نیز مملو از عزاداران حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقشار مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان در این روز با آیین ها و شیوه های مختلف ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان نشان دادند.

همچنین عزاداران حسینی در استان مرکزی در شب تاسوعا نیز در محافل مختلف عزاداری حضور یافتند و یاد شهدای دشت کربلا به ویژه قمربنی هاشم (ع) را گرامی داشتند.

روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی ضمن بیان وقایع کربلا، مردم را با فلسفه قیام خونین امام حسین (ع) و نقش حضرت عباس (ع) در این قیام آشنا می کنند.

هیات‌ها و دسته‌های عزاداری شهر اراک صبح امروز از مسجد سیدها و آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) به سمت میدان شهدای این شهر حرکت کردند و بعد از اجتماع به سمت مصلی بیت‌المقدس این شهر حرکت کردند.  

گروه‌های تعزیه‌خوانی قلعه و حصار اراک نیز پس از آماده شدن از مساجد آخوند و حاج ‌علی در خیابان محسنی با اجرای بخش‌هایی از تعزیه‌های مختلف وارد بازار تاریخی اراک شدند و اقشار مختلف مردم نیز این گروه‌ها را تا انتهای بازار همراهی می‌کنند.  

بر اساس گزارش های ارسالی، دیگر شهرها و روستاهای استان مرکزی نیز در روز تاسوعای حسینی داغدار ماتم شهادت قمر بنی هاشم (ع) است و مردم این مناطق در تکایا و مساجد با پخش نذری و عزاداری در قالب دسته های غم مشغول عزاداری هستند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی تاسوعای حسینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی تاسوعای حسینی اراک استان مرکزی تاسوعای حسینی تاسوعای حسینی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • حسینی: هرگز حریف را تحقیر نمیکنم
  • مجتبی حسینی: شکست پرسپولیس؟ خوشگل فوتبال بازی می‌کنیم و خوشحالم!
  • حسینی بعد از حذف پرسپولیس: هنوز کار خاصی نکرده‌ایم
  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • حذف قرمز پوشان در شب نفس‌گیر اراک
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان