Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه کویتی «الرأی» به نقل از منابع آگاه مدعی شد، هیأتی از حوزه خلیج فارس با مسؤولان حزب‌الله لبنان دیدار کرده است. 

در این گزارش ادعایی آمده، هیأت مذکور حامل پیامی بوده مبنی بر اینکه تل‌آویو با تمام مطالبات لبنان در پرونده ترسیم مرزی موافقت کرده و خواهان جنگ نیست اما خواستار دادن فرصت برای برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع افزودند، هیأت عربی مذکور تأکید کرده، هر تصمیمی که تل‌آویو امروز و قبل از انتخابات بگیرد بر شانس «بنیامین نتانیاهو» برای بازگشت به قدرت خواهد افزود و در آن زمان، رژیم اسرائیل هیچ امتیازدهی نخواهد داشت، امور به سمت بحرانی شدن می‌رود و احتمال جنگ بیشتر خواهد شد.

این منابع تصریح کردند، پاسخ حزب‌الله قاطع بوده و اعلام کرده انتخابات رژیم اسرائیل به حزب‌الله مربوط نیست و هویت نخست‌وزیر آینده این رژیم هیچ تغییر در اخطار این حزب و مهلت داده شده به وجود نخواهد آورد.

برآوردهای صهیونیستی حاکی از آن است که امکان حصول توافق در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی تا ماه آینده میلادی (سپتامبر) ممکن است؛ این مطلب را روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابع آگاه به مذاکرات غیرمستقیم میان دو طرف با میانجی‌گری «آموس هوچشتاین» اعلام کرد.

در همین ارتباط، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش کرد، مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند عملیات استخراج گاز از میدان «کاریش» را که بخشی از آن در منطقه مورد منازعه قرار دارد به بعد از ماه سپتامبر به تأخیر بیندازند. پیش‌تر مقامات صهیونیست اعلام کرده بودند در سپتامبر عملیات استخراج را آغاز خواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده، در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، تحولات در خصوص مذاکرات دریایی با لبنان مورد بررسی قرار گرفت و مقامات امنیتی ارشد این رژیم تأکید کردند در صورت عدم حصول توافق با لبنان در این خصوص، ممکن است تنش امنیتی چند روزه در مرزهای شمالی (مرز لبنان و فلسطین اشغالی) رخ دهد.

بر اساس گزارش مذکور، در این جلسه هشدارهای حزب‌الله در خصوص استخراج از کاریش نیز مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد، اگر نتیجه مذاکرات غیرمستقیم، عدم حصول توافق باشد و تل‌آویو استخراج گاز از کاریش را آغاز کند در صورتی که لبنان حق استخراج نداشته باشد، به وجود آمدن وضعیت انفجار، بالا خواهد بود.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در آخرین سخنانی خود و در سومین شب از ماه محرم الحرام تاکید کرد: ما نه طرف مذاکرات با رژیم صهیونیستی در رابطه با ترسیم خطوط دریایی هستیم و نه هیچ کسی را مکلف کردیم که به نیابت از ما مذاکره کند. 

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مذاکرات تعیین مرزهای دریایی نحوه اقدام و عمل ما را در آینده مشخص خواهد کرد، خاطرنشان کرده بود که «برخورد و رفتار مقاومت با رژیم صهیونیستی در آینده، به نتایج مذاکرات غیر مستقیم بیروت و تل‌آویو دارد».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ترسیم مرزی رژیم صهیونیستی حزب الله تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های حزب الله لبنان امروز جمعه در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مواضع این رژیم را در مناطق مرزی فلسطین اشغالی در هم کوبید.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که در جریان حملات سنگین موشکی حزب الله، آژیر‌های خطر در شمال ارتفاعات «میرون» واقع در منطقه «الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) به صدا درآمده است.
این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، صدای چند انفجار مهیب شنیده شده است. شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که در جریان این حملات، دستکم ۱۸ موشک از لبنان شلیک شده است.
این رسانه‌ها همچنین اذعان کردند که یک انفجار مهیب در منطقه «الجلیل الاعلی» شنیده شده، ولی هنوز علت این انفجار مشخص نیست.
جنبش حزب الله هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در منطقه مقابل شهرک «یارون» هدف حمله موشکی قرار داده است.
نیرو‌های مقاومت لبنان ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه هم، دستگاه‌های جاسوسی واقع در مقر «رویسات العلم» واقع در ارتفاعات اشغالی «کفرشوبا» را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • حزب‌الله: خیزش دانشجویی در غرب، دروغ‌ بودن ادعای دموکراسی دولت‌ آنها را فاش کرد
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید