Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: جزیره‌ای عمل کردن مجموعه‌های فرهنگی استان مرکزی راه به جایی نمی‌برد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه استانی گرامیداشت روز خبرنگار با تسلیت تاسوعای حسینی و با اشاره به دسیسه دشمن اظهار داشت: با توجه به توطئه‌های دشمنان در جنگ شناختی امروز نیازمند رزمندگانی از جنس دفاع مقدس برای خنثی کردن برنامه‌های شوم دشمنان هستیم و اصحاب رسانه و هنر به عنوان طلایه‌داران عرصه آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی، نقش مهمی در این راستا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهمترین انتظار امروز از اصحاب رسانه را جهاد تبیین خواند و افزود: جهاد تبیین از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از اقشار مختلف جامعه است که اصحاب رسانه و خبرنگاران نقش ویژه‌ای در این راستا دارند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خبرنگاران را پیام‌آوران انقلاب اسلامی خواند و گفت: اصحاب رسانه در جنگ روایت‌ها به عنوان نقطه کانونی نبرد جبهه حق با استکبار جهانی نقش آفرینی می کنند و امروز تروریسم رسانه‌ای که با تحریف و وارونه نشان دادن حقایق به دنبال گروگان گیری ذهن‌ها است از جلوه های جاهلیت مدرن است و باید نسبت به توطئه‌های این جاهلیت مدرن هوشیار بود.

وی با اشاره به اهمیت وحدت و هم‌افزایی در فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی سیزدهم شاهد احیای امید در بین مردم هستیم و آن چیزی که بیشتر امروز باید مورد توجه قرار گیرد هم‌افزایی، وحدت و انسجام در همه بخش‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است و انقلاب اسلامی برای پیشرفت و فتح قله‌های بلند نیازمند وحدت و انسجام است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد: وحدت و انسجام در فعالیت‌های فرهنگی یک ضرورت مهم است و می‌تواند اثرگذاری برنامه ها را بیشتر کند و کنگره شهدای استان مرکزی یک تجربه موفق از هم‌افزایی و مشارکت همه جانبه است و به برکت مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان امروز کنگره شهدا به یک جریان فرهنگی عظیم مردمی تبدیل شده و مهمترین برکات این جریان کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه گام دوم کنگره شهدای استان با رویکرد جهاد تبیین و خدمت‌رسانی با قوت ادامه دارد، گفت: امروز نیازمند این هستیم تجربیات ارزشمند کنگره برای انجام فعالیت‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد و این مسئله در روز خبرنگار باید مورد توجه باشد و یک اقدام موثر و در شان اصحاب محترم رسانه رقم بخورد.

کریمی با اشاره به اینکه روز خبرنگار فرصتی مناسب برای آغاز یک کار فرهنگی در حوزه جهاد تبیین است، افزود: روز خبرنگار به عنوان یک مناسبت مهم و اعتقادی باید پایه گذاری جریان رسانه ای موثر برای نهادینه سازی ارزش های اسلامی و تحقق جهاد تبیین شکل بگیرد و این نیازمند هم‌افزایی و مشارکت همه جانبه است.

وی بیان کرد: افتخار این را داریم که در استان امام خمینی(ره) و دیارآفتاب هستیم و به نوعی مقام معظم رهبری متعلق به این استان هستند و باید از نعمت بزرگ امامین انقلاب به خوبی بهره ببریم و لازمه آن جهاد تبیین در بخش‌های مختلف از جمله تبیین سیره ارزشمند امامین انقلاب است.

فرمانده سپاه استان مرکزی: 3000 فعال فرهنگی در استان مرکزی شناسایی و ساماندهی شدنددستور فرمانده سپاه استان مرکزی به نیروهای سپاه و بسیج برای امدادرسانی به مناطق سیل زده

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تاکید بر اینکه محتوا و جهاد تبیین مهمترین رویکرد مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در استان مرکزی باشد، گفت: مراسم گرامیداشت روز خبرنگار آغازی برای انجام اقدامات بزرگ و سلسله ای برای جهاد تبیین است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متولی اصلی فرهنگ و هنر است، برای روز خبرنگار نیز باید این مجموعه به عنوان محور قرار گیرد و اگر می‌خواهیم کار اثرگذار فرهنگی انجام دهیم باید از هرگونه کار جزیره ای پرهیز کنیم.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اصحاب رسانه روز خبرنگار جهاد تبیین قرار گیرد هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد، گفت: مهمترین مسئله این است که بسیج اساتید باید در بیرون و داخل دانشگاه چاره‌اندیشی کند.

محمد دوستار، رئیس دانشگاه گیلان امروز ۶ اردیبهشت‌ماه در نشست با مسئولین کانون‌های بسیج اساتید استان که با حضور رئیس بسیج اساتید کشور در دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که به ابتکار حضرت امام(ره) کارکردهای متعددی در حوزه‌های سازندگی، علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و غیره دارد و ابعاد مختلف آن بسته به شرایط زمانی و مکانی برجسته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بسیج سرمایه اجتماعی بوده که در همه اقشار نفوذ کرده است، افزود: در استان به همت همه همکاران که در بسیج اساتید دست در دست یکدیگر داده‌اند، همگرایی شکل گرفته و ان‌شاءالله تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد، گفت: مهمترین مسئله این است که بسیج اساتید باید در بیرون و داخل دانشگاه چاره‌اندیشی کند؛ در بیرون دانشگاه مسائلی نظیر اقتصاد، عفاف و حجاب و... نیاز به اندیشه محوری دارند و بسیج اساتید هم حاملان اندیشه هستند؛ همچنین در داخل دانشگاه هم چالش اساسی همگرایی دانشجویان و اساتید است که اساتید باید دانشجویان را همراه کنند.

دوستار ادامه داد: حدود ۹۰ هزار دانشجو در استان گیلان داریم، پیشنهاد می‌کنم زمینه‌ای فراهم شود بین اساتید و دانشجویان در داخل دانشگاه همگرایی خوبی صورت گیرد، در این راستا باید با تمام توان و ظرفیت برنامه‌های کاربردی داشته باشیم و بتوانیم دانشجویان را جذب کنیم.

هادی مدبری، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان هم در این نشست با بیان اینکه بسیج اساتید می‌تواند باعث تقویت همدلی و مشارکت بین جامعه دانشگاهی شود، اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت، فناوری و نوآوری در پژوهش از مأموریت‌های جهاددانشگاهی بوده که با اهداف تعالی بسیج اساتید همسو است.

وی افزود: باید در بسیج اساتید برای رسیدن به اهداف یک نقشه راه با هدف تبیین مسائل و شناسایی نیازها و ارائه راهکار داشته باشیم؛ تدوین نقشه راه منجر به یکپارچگی، همدلی و هم افزایی در اجرای اهداف بین مجموعه دانشگاه‌ها بنابر ظرفیت‌های هر واحد می‌شود.

مدبری با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های اساتید و نخبگان دانشگاهی استان، در رفع مشکلات و مسائل و توسعه استان استفاده کنیم، گفت: محیط زیست، دریای خزر، پسماند سراوان، اقتصاد دریامحور، تالاب انزلی از مسائل مهم در گیلان هستند که می‌طلبد از طرح‌ها و پژوهش‌های جامعه علمی و اساتید بومی استان برای آنها راهکار ارائه شود.

مجتبی ملکی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هم در ادامه با بیان اینکه بسیج از بانشاط‌ترین نیروهاست، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت‌هایی به بسیج سپرده شد، گفت: چقدر از ظرفیت نخبگانی و پتانسیلی اساتید استان با وجود چالش‌هایی نظر پسماند، دریای خزر و محیط زیست استفاده شده است؟ در واقع بسیج اساتید مظلوم واقع شده در حالیکه بسیج اساتید در جهت نظام و انقلاب در برهه‌های مختلف اثرگذاری خود را اثبات کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد