Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به مردم و عزاداران حسینی توصیه کرد ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی به هشدار نارنجی هواشناسی نیز توجه کنند.

ابوالفضل محبان در گفت و گو با ایسنا، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: با توجه به اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل ها طی امروز تا سه شنبه در استان و همچنین نظر به تردد بسیاری از هم استانی ها به شهرستان ها و روستاهای خود به منظور شرکت در مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی، توجه به قوانین رانندگی و وضعیت آب و هوایی بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به احتمال وقوع رواناب و سیل آبی شدن مسیرها، بیان کرد: مردم از اتراق در بستر رودخانه ها و مسیل های آب جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: ارتفاع 15 سانتی‌متری آب در حال حرکت، می تواند باعث بر هم خوردن تعادل شود و ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتی‌متر، خودروها را شناور می‌کند؛ لذا از عبور از بستر سیلاب به شدت اجتناب کرده و در صورت گرفتار شدن خودرو در سیلاب، سریعا آن را ترک کنید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تاکید کرد: بسیاری از قربانیان سیلاب، تماشاگران آن بوده اند؛ لذا در زمان وقوع سیلاب از توقف و تماشای سیلاب اجتناب شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنید، گفت: از شنا در مسیر سیلاب اجتناب کرده و در هنگام سیل از پل‌های چوبی سست روی رودخانه‌ها، عبور نکنید.

محبان با بیان اینکه به هنگام سیل باید وسایل نقلیه، حیوانات اهلی و اشیای قابل حمل را به نزدیکترین محل مرتفع انتقال دهید، اظهار کرد: در صورت وقوع سیلاب در منازل یا کوچه، جریان آب، برق و گاز را برای جلوگیری از آب‌گرفتگی و برق‌گرفتگی قطع کنید.

وی همچنین ادامه داد: در صورتی که منازل شما در نزدیکی رودخانه یا مسیل قرار دارد می توانید با تهیه کیسه های شن از ورود سیلاب به منازل خود جلوگیری نمایید.

محبان تاکید کرد: قبل از انجام سفر، شرایط آب و هوایی و همچنین وضعیت راه را چک نمایید.

وی گفت: همچنین شماره اضطراری ۱۱۲ جمعیت هلال احمر بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش حوادث برای اعزام به موقع تیم های امداد و نجات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی اجتماعی هشدار هواشناسی جمعیت هلال احمر محرم خراسان شمالی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق