Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد وحیدی شامگاه شنبه ۱۵ مردادماه در جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش بیش از ۸۵ میلی‌متر باران در این استان گفت: شیب تند در اکثر مناطق باعث تخریب بسیار شده و مدیریت جهادی در این حادثه ستودنی است.

وزیر کشور با بیان اینکه بسیاری از زمین‌های کشاورزی دچار آبگرفتگی شده‌اند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید در اولین فرصت هزینه‌های لازم برای نجات باقی‌مانده زمین‌های کشاورزی را انجام دهد و لوله‌های خروج آب از زمین‌های کشاورزی را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحیدی افزود: آب شرب در برخی مناطق آلوده شده و یا در دسترس نیست که باید در اسرع وقت نسبت به خرید لوله و تعمیر شبکه آبرسانی اقدام شود.

وی در خصوص منازل آسیب‌دیده از سیل در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در ابتدا بحث اسکان موقت سیل‌زدگان در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد و برای خروج گل از باغات و مزارع اقدامات لازم صورت گیرد در ضمن لایروبی چشمه‌ها و قنات‌ها جزو اولویت‌ها است.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خسارت‌های وارد شده به احشام را بر عهده گرفت

وحیدی با تشکر از گروه‌های جهادی، بسیج، سپاه و هلال احمر ادامه داد: در خصوص تامین منابع مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خسارت‌های وارد شده به احشام را بر عهده گرفته است همچنین کمیته امداد نسبت به افراد تحت پوشش اقدام می‌کند.

وی برای سرعت در تعمیر و بازسازی منازل آسیب‌دیده گفت: گروه‌های جهادی در کنار بنیاد مسکن باشند و تا ماشین‌آلات و مصالح در منطقه هستند اقدام صورت گیرد همچنین پاکسازی گل‌ولای مزارع شیلات با استفاده از بسیج نیروها صورت گیرد.

وحیدی با اشاره به مسئله آبخیزداری در سراسر کشور افزود: ۹۰ میلیون هکتار در برنامه آبخیزداری کشور است که ۱۸ میلیون هکتار آن در دستور کار قرار دارد و جزو سیاست‌های جدی دولت است و طبق شنیده‌ها طرح‌های آبخیزداری در این استان نیز از سال ۱۳۹۵ وجود دارد که باید مشکلات آن هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

نبود لجن‌کش در استان جای تعجب دارد

وی گفت: وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران باید نسبت به لایروبی رودخانه‌ها، جلوگیری از تغییر مسیر رودخانه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود.

وحیدی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به استحکام‌بخشی دیوارها، کمبود مصالح و تامین ماشین‌آلات تخصصی از جمله لجن‌کش که جای تعجب دارد که در این استان وجود نداشته اقدام کند.

بازسازی و مقاوم‌سازی منازل در اولویت قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه بیمه نقش موثری در موارد بحرانی از جمله سیل دارد، خاطرنشان کرد: منازل خسارت‌دیده در سیل فاقد استحکام لازم بودند و باید هر چه سریعتر بازسازی و مقاوم‌سازی این واحدها آغاز شود همچنین ساختمان‌های واقع در بستر رودخانه‌ها هر چه سریع‌تر از مسیر خارج شوند.

وحیدی با اشاره به اینکه دشمن در زمان وقوع حوادث به‌دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است، گفت: مردم و گروه‌های جهادی با حضور به موقع در میدان و مدیریت توانستند خسارت‌ها را کاهش دهند همچنین دولت برای رفع مشکلات کنونی تلاش کنند تا به سرعت خسارت‌های ناشی از سیل اخیر جبران شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر کشور خسارات سیل رودخانه ها خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف، به محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف، آسیب جدی وارد شده است. 

محمد علی آخوندی امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت اظهار داشت: روزهای پنجشنبه و جمعه، بارندگی‌های شدید و پراکنده را در کل استان به ویژه در شهرستانهای خوسف و نهبندان داشتیم. 

وی با بیان اینکه به تمام زیرساخت های جاده‌ای و راه های عشایری و روستایی در شهرستان خوسف خسارت وارد شده، افزود: آبگرفتگی منازل روستایی خوسف و نهبندان و تخریب تمامی قنواتی که در حاشیه رودخانه ها بوده‌اند، از پیامدهای سیل دیروز است. 

به گفته وی، ابنیه جاده‌ها به طور کامل تخریب شده‌اند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از تخریب و خسارت به مزارع سرچاه عماری و محور قلعه زری در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در شهرستان خوسف شاهد قطعی شبکه آب و برق و حتی گاز در روستاهای اکبرآباد، محمدآباد و... بودیم. 

آخوندی از برق گرفتگی دختر بچه ۱۰ ساله به دنبال افتادگی تیر برق گفت و افزود: خوشبختانه جان این دختربچه نجات یافت. 

آخوندی ادامه داد: بندهای خاکی و اراضی کشاورزی در حاشیه رودخانه ها خسارت جدی دیدند چرا که بیشتر  روستاهای خوسف در حاشیه رودخانه واقع شده اند. 

به گفته وی، در شهرستان نهبندان آب به داخل شهر هم نفوذ کرده و مشکلاتی در داخل شهر هم داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه یک گروه نوجوان هشت نفره  در سیلاب گیر افتاده بودند که  با همکاری نیروهای امدادی نجات یافتند، گفت: منازل قدیمی و آغل‌های دام گنبدی خسارت دیده اند که  بعد از اتمام بارشها، میزان خسارتها برآورد می شود. 

آخوندی افزود: راه دسترسی بعضی روستاهای خوسف از جمله  مزار شاه سلیمان علی(ع) و روستای کشوک مسدود شده است.

وی با بیان اینکه خسارت های سیل در خوسف همانند سیل زیرکوه است، متذکر شد: در شهرستان خوسف، مشابه زیرکوه شرایط خاصی به دنبال سیلاب داشتیم به نحوی که در محورهای مواصلاتی حتی ماشین سنگین هم نمی تواند تردد کند. 

وی تصریح کرد: محور قلعه زری و روستاهای بخش ماژان کلاً تخریب شده‌اند. 

به گفته وی؛ در نهبندان محور شاهکوه به میغان و در طبس هم  محور راور مسدود هستند و بقیه راه ها بازگشایی شده اند اما نا ایمن هستند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: بیشترین خسارت سیل به راه ها، ابنیه جاده ها، باغات، مزارع و قنوات وارد شده است. 

آخوندی افزود: امروز در قسمت های غربی و شمال استان از جمله شهرستان های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه بارندگی شدید خواهیم داشت. 

وی از تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران در خوسف خبر داد و افزود: آماده باش همه دستگاه‌ها و بسیج امکانات را داریم و 48 اکیپ هلال احمر هم در سطح استان فعال هستند. 

آخوندی در پایان از همکاری مردمی، تراکتورداران و نیروهای معدنی و معادن برای بازگشایی مسیرها گفت و تصریح کرد: از مردم می خواهیم تا با نیروهای امدادی همکاری لازم را داشته باشند و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند
  • فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه همه مناطق استان را دربرمی گیرد
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • بارش ها یک سد دیگر ایران را سرریز کرد + جزئیات
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • تخریب قلعه «هری‌پاتر» در اوکراین (+عکس)