Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور، اکیپ‌های سیار و ثابت دامپزشکی در شبکه‌ها و شهرستان‌ها (اعم از دکتران دامپزشک، کارشناسان، کاردانان و تکنسین‌های دامپزشکی و بهداشت گوشت) به همراه مسئول نمایندگی، ولی فقیه و ناظرین شرعی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت ۷ تا ۱۴ حضور خواهند یافت و همچنین حضور اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی بصورت سیار در سطح شهر در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرسان بهداشتی موظفند در بازرسی بهداشتی پیش از کشتار آثار آلودگی‌های انگلی خارجی و نیز تب دار بودن دام را مورد توجه ویژه قرار دهند و ازسوی دیگر جهت جمع آوری لاشه و آلایش غیر قابل مصرف با نظارت دامپزشکی شهرستان به نحو مناسب و از چرخه مصرف خارج و امحاء کردن آن اقدام کنند.

اطلاعات لازم به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی به ویژه در زمینه امکان انتقال بیماری و ابتلاء مصرف کنندگان از طریق مصرف گوشت‌های غیر بهداشتی (در قالب اطلاعیه، توضیحات شفاهی و.) توسط روابط عمومی ادارات استانی و توصیه به شهروندان از جمله نکات مهم است. در عین حال باید توجه شود که مصرف گوشت دام‌های قربانی پس از طی جمود نعشی انجام گیرد. (قرارگیری لاشه بلافاصله پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه در یخچال و جگر به مدت ۴۸ ساعت.)

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان‌ها موظف هستند با «تهیه اطلاعیه جهت پخش از طریق صداو سیما و مساجد، درج در نشریات محلی و استانی، طرح در نماز جمعه با ذکر دقیق آدرس و شماره تلفن جهت تماس شهروندان؛ تهیه پلاکارد ویژه روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و نصب در میادین اصلی شهر، مساجد و کشتارگاه‌ها و … برای راهنمایی مردم جهت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌ها؛ همکاری با خبرنگاران جراید محلی و صدا و سیمای استان در زمینه تهیه عکس، گزارش، خبر و فیلم از امکانات فراهم شده و انجام گرفته در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی؛ اخذ سفارش توسط قصابی‌ها و مراکز مجاز عرضه فرآورده‌های پروتئینی از عموم مردم، برای کشتار دام در کشتارگاه‌های استان و عرضه لاشه دام قربانی به متقاضیان با نصب برچسب لاشه قربانی» اقدام و مراتب را به اطلاع عموم برسانند.

با توجه به اینکه همه ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات قربانی به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی دارند، توصیه می‌شود اطلاع رسانی لازم به متولیان و متصدیان این مراکز در خصوص عدم دریافت و ذبح دام زنده و دریافت نذورات به صورت وجه نقد و یا لاشه قربانی کشتار شده در کشتارگاه صورت پذیرد.

با توجه به احتمال عرضه و کشتار دام زنده در سطح شهر توسط بعضی از اشخاص غیر مطلع، افراد حاضر در اکیپ‌های سیار در سطح شهرستان‌های استان جهت نظارت و ارائه خدمات بهداشتی بر لاشه‌های کشتاری و ترجیحاً هدایت افراد به کشتارگاه‌های دام اقدام خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذبح دام سازمان دامپزشکی روز های تاسوعا و عاشورای حسینی کشتارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۵۱۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌

کد خبر 6093917

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور