10 شب 10 منبر| علوی تهرانی: امام حسین(ع) کشته شد تا دین را از اسارت خارج کند
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۴۹۱
به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجتالاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، سخنران مذهبی در مراسم عزاداری شب نهم ماه محرم مسجد حضرت امیر (ع) اظهارداشت: تمام آنچه در جلسات گفته شد، برای رسیدن به این جمله بود که امیرالمومنین(ع) در نامهای به مالک اشتر میفرماید: دین در دست انسانهای شرور گرفتار شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دعایی که امیرالمومنین در قنوت نماز و سحر و خلوتش میخواند
وی ادامه داد: امیرالمومنین در دعای صنمی قریش که آن را در قنوت نماز و سحر و خلوتش میخواند، میفرماید: «خدایا لعنت کن دو بت قریش و دو مشرک آن را و دو سرکرده ضلالت را و آن دو دروغپرداز را و دو دختر آنان را کسانی که فرمانت را زیر پا نهادند، و وحی تو را نپذیرفتند، و نعمت تو را انکار کردند و نافرمانی پیامبرت را کردند، و دینت را واژگون نمودند و قرآنت را تحریف کردند، و احکام تو را بیثمر گذاردند» این منظور سران سقیفه است که دین در دست آنان اسیر شده است.
علوی تهرانی گفت: معاویه بنا داشت نام پیامبر(ص) را حذف کند و فرزند او یزید هم میگفت بنیهاشم اعراب را به بازی گرفتند و اصلاً وحی در کار نبوده است. دین در دست این افراد اسیر شده است.
۲۰۰ - ۳۰۰ سال کسی جرأت نداشت، نام فرزندش را علی بگذارد
این استاد اخلاق تصریح کرد: معاویه دو بیانیه برای مبارزه با اسلام داشت. اول به استاندارانش دستور میدهد تا هرکس که بر فکر و دین علی(ع) بکشند و دوم بنیامیه در ۵۰۰ سال حکومت، هرکس را که نامش، علی بود، میکشت. این سیاست موجب شد که در ۲۰۰ - ۳۰۰ سال کسی جرأت نکند، نام فرزندش را علی بگذارد. یزید گفت از وحی خبری نیست و یک سال به بیتالله حمله کرد، یک سال به مدینةالرسول حمله کرد و در سال سوم به ابنالرسول(ص) حمله کرد. این یعنی بیدینی تمام.
ای شمشیرها! مرا دریابید
وی با اشاره به اینکه در آن زمان نیاز بود تا دین را نجات دهند که این کار را امام حسین(ع) انجام داد، افزود: امام فرمود: «ان کان دین محمّد لم یستقم الّا بقتلی فیا سیوف خذینی؛ اگر دین محمد جز با کشتهشدنم پایدار نمیماند، پس ای شمشیرها! مرا دریابید» او کشته دین شد تا دین بماند؛ پس بزرگداشت امام حسین(ع)، بزرگداشت دین است.
همه عالم مدیون امام حسین(ع) هستند
علوی تهرانی گفت: اسلام نبوی الحدوث و حسینی البقا یعنی اسلام توسط امام حسین(ع) بقا پیدا کرد و تا آخر قیامت همه عالم مدیون امام حسین(ع) هستند.
صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:
انتهای پیام/
منبع: فارس
کلیدواژه: ماه محرم استاد اخلاق شب تاسوعا مسجد حضرت امیر علوی تهرانی امام حسین ع
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.
نویسنده اثر حاضر مطالب ارزندهای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما میدواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب میشود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعهای که در آن به سر میبرد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.
ساختار اثر
این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالیبخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.
نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهشهای غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.
«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوتهای اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی