Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود غلات در دنیا به خاطر جنگ اوکراین و توقف صادرات گندم از دریای سیاه، باعث به وجود آمدن گروه‌های جدید صادراتی و شیوه‌های نوآورانه برای صادرات گندم شده است. مشکلات به‌وجودآمده در بزرگ‌ترین پایانه‌های صادرات گندم در استرالیا باعث به وجود آمدن فرصت‌هایی برای استفاده از خطوط کوچک‌تر کشتیرانی و ناوگان‌هایی از کامیون‌ها برای رساندن غلات به بازار‌های جهانی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو برداشت بسیار خوب گندم ظرفیت ذخایر گندم در پایانه‌های بزرگ کشتیرانی استرالیا را افزایش داده‌است. این پایانه‌ها تحت مدیریت شرکت‌های بزرگی مانند CBH، گرین کراپ و ویترا هستند. با توجه به این‌که یک برداشت بزرگ دیگر در راه است برخی صادرکنندگان به راه‌های دیگری برای رساندن غلات به بازار روی آورده‌اند.

دنیا شدیداً به گندم استرالیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان غلات دنیا نیاز دارد. قیمت غلات در ماه مارس پس‌از حمله روسیه به اوکراین و مسدود شدن راه صادرات از منطقه دریای سیاه به بالاترین رقم رسید. به‌این‌ترتیب تورم مواد غذایی در سراسر دنیا افزایش یافته‌است. با وجود کاهش قیمت گندم نسبت به اوج ماه مارس، قیمت آن هنوز هم ۳۰ درصد بیشتر از متوسط ده سال گذشته‌است.

تعداد زیادی صادرکننده‌جدید وارد بازار استرالیا شده‌اند تا ظرفیت صادرات را افزایش دهند. یکی از راه‌های جدید صادراتی شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی هستند که از کشتی‌های سبک‌تر برای رساندن غلات از بنادر کم‌عمق به کشتی‌های بزرگ‌تر در داخل دریا استفاده می‌کنند.

سهم این صادرکنندگان جدید و شیوه‌های نوآورانه در سال جاری میلادی به ۱۸ درصد رسیده‌است، درحالی‌که این رقم در سه سال گذشته برابر با ۲ درصد بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات گندم گندم استرالیا بازار های جهانی غلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت

دبیر رویداد «الف‌تا» از پخش مستندهای مدارس برگزیده اولین رویداد الف‌تا در رسانه ملی طی هفته معلم خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، علی پارسانیا اظهار کرد: دبیرخانه دائمی رویداد الف‌تا اقدام به تولید مستندهای کوتاه سه دقیقه‌ای از مدارس برتر اولین رویداد الف‌تا کرده است که در هفته معلم از طریق رسانه ملی و رسانه‌های جمعی وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود.

وی با تأکید بر نقش فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای برای روایت اقدامات تحولی معلمان و مدارس سراسر کشور افزود: یکی از رویکردهای مهم رویداد الف‌تا، بهره‌مندی از هنر، ادبیات و رسانه برای روایت و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات برتر و الهام‌بخش است، در همین راستا، حدود

۳۰ مستند کوتاه سه دقیقه‌ای از مدارس برتر نخستین رویداد الف‌تا تولید شده است که در هفته معلم از طریق رسانه ملی و رسانه‌های جمعی وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌شود.

دبیر رویداد الف‌تا در پایان پیرامون دومین رویداد الف‌تا تصریح کرد: در دومین رویداد الف‌تا نیز همه معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس فرصت دارند تا بیست اردیبهشت تجربیات خلاقانه و نوآورانه خود را در وبگاه رویداد به ثبت برسانند.

کد خبر 749353

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید