Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی سازمان فضایی ایران روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ماهواره «خیام» که در هفته جاری از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان با پرتابگر سایوز به فضا پرتاب خواهد شد اطلاعات تازه‌ای را مطرح کرد.

به گفته روابط عمومی سازمان فضایی ایران، ماهواره خیام یک ماهواره سنجش از دور و متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی فرامین مربوط به کنترل و بهره‌برداری از این ماهواره از روز اول و بلافاصله پس از پرتاب توسط کارشناسان ایرانی مستقر در پایگاه‌های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاک جمهوری اسلامی ایران انجام و صادر خواهد شد.  

روابط عمومی سازمان فضایی ایران افزود: مرکز کنترل عملیات ماهواره، ارسال فرامین و ایستگاه‌های اخذ داده‌های ماهواره‌ای ماهواره خیام تنها در خاک جمهوری اسلامی ایران و تحت مدیریت سازمان فضایی ایران است و مهندسان و محققان ایرانی در آن مستقر هستند. ارسال فرامین و دریافت اطلاعات از این ماهواره تماما طبق الگوریتم رمزنگاری شده‌ای که قبلا توسط محققان سازمان فضایی در آن تعبیه شده است انجام شده و در این فرآیند هیچ کشور ثالثی امکان دسترسی به اطلاعات آن را نداشته و برخی شایعات منتشره در خصوص استفاده از تصاویر این ماهواره برای مقاصد نظامی سایر کشورها صحت ندارد.

روابط عمومی سازمان فضایی ایران تاکید کرد: با توجه به فعالیت‌ها و اهداف صرفا صلح آمیز و غیرنظامی سازمان فضایی ایران، تصاویر ماهواره خیام برای ارتقای توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حوزه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، منابع آبی، معادن و پایش مرزها و مدیریت حوادث غیرمترقبه استفاده می‌شود و نیروهای دفاعی کشور برای رفع نیازهای خود مسیرهای اختصاصی و منحصر به فرد خود را به لحاظ فنی و راهبردی پیگیری می‌کنند. همانطور که مسیر توسعه ماهواره‌های بومی در کشور یک مسیر غیر قابل حذف و غیر قابل انکار است، همکاری‌های بین المللی نیز نه تنها صنعت فضایی ایران را وارداتی نخواهد کرد بلکه به زودی و با لطف الهی و عزم جدی محققین ایرانی، این صنعت در کشور تبدیل به یک صنعت صادر کننده خواهد شد.
روابط عمومی سازمان فضایی ایران همچنین یادآور شد: سایر ویژگی‌ها و موضوعات مربوط به ماهواره خیام توسط سازمان فضایی جمهوری اسلامی ایران متعاقبا اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

ماهواره خیام هفته آینده به فضا پرتاب می‌شود

ماهواره خیام چه ویژگی‌هایی دارد؟ / دستیابی ایران به دقت یک متر در تصاویر ماهواره‌ای

برچسب‌ها سازمان فضایی ایران جمهوری اسلامی ایران شهر تهران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فضایی ایران جمهوری اسلامی ایران شهر تهران سازمان فضایی ایران جمهوری اسلامی ایران شهر تهران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ماهواره خیام خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد

وزیر بهداشت در حکمی، مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وزارت بهداشت، متن این حکم وزیر بهداشت خطاب به مجید احمدی آمده است:

«خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید. امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید. »

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار