Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه مسجد مقدس جمکران، همه‌ساله پس از پایان یافتن دهه اول محرم، شور عزاداری‌ها از تب‌وتاب می‌افتد و سوزوگدازها رو به سردی می‌رود. این در حالی است که یکی از جان‌گدازترین مصائب اهل‌بیت(ع)، یعنی مصیبت اسارت آل الله تازه از این روز آغاز می‌شود؛ مصیبتی که امام عصر(عج) هر صبح و شام برآن خون گریه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام این پویش برگرفته از زیارت ناحیه مقدسه است و اشاره به فرمایش امام عصر(عج)دارد که در فرازی از آن فرموده: «فَلَأَنْدُبَنَّکَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ لَأَبْکِیَنَّ لَکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما»، «جدّ غریبم! … من هر صبح و شام بر تو ندبه می‏کنم و به‌جای قطرات اشک بر تو خون می‏گریم».

بنا به نقل کتاب عبقری الحسان، آن مصیبتی که امام عصر علیه‌السلام هر صبح و شام بر آن خون گریه می‌کنند مصیبت اسارت است. (العبقری الحسان، ج‏۲، ص۴۵۸)

در پویش صباحا و مساء از مخاطب دعوت می‌شود تا با کاروان اسرا چهل روز همراه شود و منزل‌به‌منزل، با شنیدن مصائب جانسوز کاروان، هم‌نوا با امام عصر بر این مظلومیت اشک بریزد و سپس برای روزگار ظهور دست به دعا بردارد.

پویش «صباحا و مساء» از سه‌شنبه هجدهم مردادماه، مصادف با یازدهم محرم آغاز می‌شود به مدت چهل روز یعنی تا اربعین حسینی ادامه دارد.

احیای شب عاشورا در مسجد جمکران

مراسم احیای شب عاشورا را در بامداد دوشنبه ۱۷ مرداد از ساعت یک الی سه برگزار می‌شود، این مراسم با قرائت قاریان بین‌المللی قران کریم و مداحی و سخنرانی ذاکران اهل‌بیت (ع) برگزار خواهد شد.

گفتنی است بر فضیلت و اهمیت شب عاشورا و مناجات و احیای این شب در فرهنگ شیعه توسط بزرگان دین بسیار تاکید شده است./

برچسب‌ها شیعه قم عاشورا اربعین پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیعه قم عاشورا شیعه قم عاشورا اربعین امام عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سلیمان دهرویه مسئول برگزاری مراسم گفت : ترویج مرام ، از خودگذشتگی و سیره حضرت علی (ع) با توسعه ورزش زورخانه ای ازاهداف این طرح ورزشی است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»