Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@21:00:07 GMT

آلمان هم به اقتصاد مقاومتی روی آورد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۱۹۲۰

آلمان هم به اقتصاد مقاومتی روی آورد

آلمان دو رویکرد کاهش 20 درصدی مصرف و نیز افزایش 95 درصدی ذخایر گاز را در دستور کار قرار داده تا در زمستان سرد و در صورت قطع احتمالی از سوی روسیه به مشکل بر نخورد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از راشاتودی، کلاوس مولر، رئیس رگولاتور فدرال گاز و شبکه های برق آلمان گفت که آلمانی ها باید حداقل 20 درصد مصرف انرژی را کاهش دهند تا از کمبود گاز در زمستان آینده جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آژانس شبکه فدرال گفت: «مصرف کنندگان باید حداقل 20٪ مصرف خود را پایین بیاورند در حال حاضر خطر کمبود گاز در ماه دسامبر وجود دارد.»

مولر گفت: آلمان همچنین باید صادرات گاز خود به کشورهای همسایه را 20 درصد کاهش دهد و برای جلوگیری از کمبود گاز 10 تا 15 گیگاوات ساعت گاز وارد کند. مولر گفت: «اگر ما مقدار زیادی صرفه جویی نکنیم و گاز اضافی دریافت نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.»

اظهارات وی در حالی بیان می شود که گازپروم روسیه جریان گاز به آلمان را از طریق خط لوله نورد استریم به 20 درصد کاهش داده است و دلیل آن مسائل فنی و توربین است که در هفته های اخیر این شرکت پس از تعمیرات به دلیل تحریم های مرتبط با اوکراین، قادر به دریافت آن از کانادا نبوده است.

مولر پیشتر اظهار داشت که روسیه می‌تواند از مشکل توربین به عنوان فرصتی برای قطع کامل گاز به آلمان استفاده کند، که این امر باعث می‌شود این کشور تا حد امکان در گاز صرفه‌جویی کند که مبادا در آینده به مشکل کمبود گاز برخورد کند.

*برنامه ذخیره سازی 95 درصدی گاز در آلمان

آلمان ماه گذشته اهداف ذخیره سازی گاز خود را برای پاییز آینده به 75 درصد تا 1 سپتامبر، 85 درصد تا 1 اکتبر و 95 درصد تا اول نوامبر افزایش داد.

برلین همچنین اقداماتی را برای صرفه جویی در انرژی ارائه کرد که در صورت کمبود گاز، خانواده ها را در اولویت قرار می دهد. با این حال، مولر گفت این بدان معنا نیست که خانوارها آزادند که از گرمایش بیش از حد استفاده کنند.

این مقام تنها راه غلبه بر مشکلات فعلی کمبود گاز در آلمان را ذخیره سازی و کاهش مصارف خانگی و صنعتی عنوان کرد که این کشور مجبور باشد در ماه‌های آینده به استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای برای تولید انرژی ادامه دهد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمبود گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن