Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@22:01:33 GMT

نفر اول کنکور پزشکي پر کشيد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۲۰۵۴

خبرگزاری آریا-شهید احمدرضا احدی از شهیدان شاخصی است که نامش به خاطر یادداشت هایش در دوران نبرد با دشمن، ماندگار شده است. او در عملیات کربلای 5 شجاعانه به شهادت رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، شهید احمد رضا احدی در بیست و پنجم آبان ماه سال 1345 در شهرستان اهواز و در خانواده‌ای مذهبی و سنتی زاده شد.
پدرش درجه دار ارتش و مادر وی خانه‌دار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شش سالگی وارد دبستان شد و مراحل تحصیل ابتدایی را با موفقیت کامل و احراز رتبه‌های اول طی کرد. دوره راهنمایی را نیز با معدل‌های 19 و 20 گذراند. در این هنگام با شروع جنگ تحمیلی همراه خانواده به زادگاه پدر و مادر خویش (ملایر) بازگشت و تحصیلات متوسطه را در رشته علوم تجربی در دبیرستان دکتر شریعتی پی گرفت و سرانجام در سال 63 موفق به کسب دیپلم گردید.
سال 64 در کنکور سراسری دانشگاه‌ها با استفاده از سهمیه رزمندگان رتبه نخست را در کل کشور و در همه رشته‌های انتخابی بدست آورد و از این پس در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران به ادامه تحصیل پرداخت.
شهید پس از مهاجرت به ملایر و همزمان با تحصیل در دبیرستان ضمن اندیشه و تأمل در مسائل گوناگون، ایمان روز افزون خود را به حرکت پویای انقلاب اسلامی و امام (ره) نشان داد تا آنکه در سال دوم تحصیل در دبیرستان، بر اثر روح کمال خواه و ایمان والای خویش و به منظور حضور در میدان‌های جنگ و جهاد لباس رزم بر تن کرد و نخستین بار در عملیات رمضان (سال 61) شرکت جست و در این نبرد مجروح شد.
حضور در این عملیات را می‌بایست مبدأ تحولی شگرف و آغاز راهی نو فراروی او به شمار آورد، چنان که شکوه ایمان و اخلاص بسیجیان در این عملیات و شهادت دوستان و هم رزمانش خصوصاً «محمد روستایی» تأثیری ژرف بر او نهاد. ماجرای این واقعه در دو قطعه از یادداشت‌های وی با عنوان «ضیافت الله» و «با مرگ» با بیانی آکنده از احساس و شور منعکس گردیده است.
از این پس احمدرضا تا هنگام شهادتش پیاپی در جبهه‌های جنگ حضور یافت و در تمامی نبردها از نفرات ویژه و فعال گردان ها و دسته‌ها بود و در مواقع سخت و پیچیده در میادین نبرد، دیگران را نیز هدایت و مساعدت می‌کرد و گاه اتفاق می‌افتاد تا یک شبانه روز در میان سپاه دشمن پنهان می‌شد و جز خدا کسی از او خبر نداشت.
در مدت چهار سال حضور در جبهه جنگ بارها مجروح شد و در عین حال در بسیاری از این موارد کمتر اتفاق می‌افتاد که دوستان و حتی خانواده‌اش از این موضوع آگاهی یابند.
احمدرضا در استعداد و یادگیری، کم نظیر بود و بدین جهت در طول مدت تحصیل در مدرسه و در دبیرستان و دانشگاه برجسته و سرآمد بود و نمره‌های عالی می‌گرفت. چنان که در سال آخر دبیرستان پس از 6 ماه حضور در خط مقدم جبهه‌های جنگ و بازگشت و شرکت در امتحان نهایی به عنوان دانش آموز ممتاز شناخته شد.
فراست ذهن و طبع لطیف او موجب آن شد که حتی برای بیان اندیشه خویش از فرمول‌های ریاضی و مقوله‌های علمی نیز تعابیری بدیع و گیرا به وجود آورد و به راحتی قلم را در بیان مکنونات درونی و مشاهدات خود به کار گیرد و شورانگیزی و عاطفه سیال خویش را در جملات و نوشته‌هایش جای دهد. افزون بر این، گاه طرح‌ها و نقاشی‌هایی نیز پدید می‌آورد و مهم‌تر این که اُنس دائمی با قرآن و ادعیه داشت و بر آن همّت می‌گماشت.
به سخنان حکیمانه و اشعار عرفانی دلبستگی خاصی داشت آن گونه که در نوشته‌های خود به مناسبت‌های مختلف از اشعار نغز شاعران بهره می‌گرفت.
آن چه که در نگاه نخست از او به نظر می‌آمد سادگی و صمیمیتی بود که بیننده را از دیدار او مجذوب می‌ساخت اما در پس این چهره جذاب و شاداب، نگاه ژرف و قلبی محزون وجود داشت که باعث بی توجهی آن به تعلقات دنیایی گردیده بود و او را با عشق و ایمانی خالص راهی میدان‌های دفاع از دین و میهنش می‌کرد.
همیشه و در همه حال خدا را بر اعمال خود ناظر و حاضر می‌دید و به محاسبه و مراقبت از نفس خویش اهتمام می‌ورزید چنان که اعمال نیک و بد خود را رمز گونه در دفتری جداگانه ثبت می‌کرد. حضور پیاپی او در جبهه‌های غرب و جنوب به عنوان یک دانشجوی پزشکی هیچ گاه باعث برتری و غرور وی نمی‌شد چرا که او دنیای غرور و خودخواهی را سخت سست و بی مقدار می‌شمرد. هنگام راز و نیاز، حالتی وصف ناپذیر داشت آن گونه که دوستان او گفته‌اند اهل تهجد و شب زنده داری بود. چنان که هنوز گریه‌های سوزناک او در جای جای سنگرها در ذهن و یاد دوستانش باقی مانده است.
بسم الله الرحمن الرحیم
فقط، نگذارید حرف امام به زمین بماند همین
حدود یک ماه روزه قرض دارم تا برایم بگیرید و برایم از همگی حلالی بخواهید
والسلام
کوچکترین سرباز امام زمان(عج)
احمدرضا احدی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری قطب غرب کشور با شرکت مدیران ۱۰ استان غرب کشور در سنندج برگزار شد

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش صبح دوشنبه در این دوره آموزشی با بیان اینکه بزرگ‌ترین افتخار زندگی ما معلمی است، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگ‌ترین معلم تاریخ و چراغ سعادت جامعه بشریت بود.

نادر کریمی بیرانوند با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم در سنندج تحت عنوان نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان و دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه روزی قطب غرب کشوری، این رویدادها را فرصت ارزشمندی برای تبادل تجربیات عنوان کرد و با اشاره به میزبانی مطلوب کردستان، از دست‌اندرکاران برپایی آن قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس شبانه‌روزی کردستان در مهارت‌آموزی پیشرو هستند، گفت: مهارت آموزی در آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار سال در اولویت است.

وی شعارها را جهت اجرا لازم دانست و با اشاره به الزامات اجرایی شعار سال، آموزش و پرورش را مورد اعتماد خانواده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه خوداتکایی نمادی از امانت‌داری در حوزه دانش‌آموزان است‌.

کریمی شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» را سیاست حاکمیتی عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های مدارس شبانه‌روزی افزود: مدارس شبانه‌روزی بهترین ظرفیت برای مهارت‌آموزی است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی را منطبق بر ساحت‌های تعلیم و تربیت عنوان کرد و اظهار داشت: هفته گذشته مهارت آموزی در دولت مصوب شد و دستگاه‌ها مکلف به اجرای کامل این مصوبه شدند.

کریمی تصویب این مهم را گامی ارزشمند برای نتیجه‌بخش شدن تلاش‌ها در تعلیم و تربیت دانست و ابراز امیدواری کرد اتفاقات مثبت در آموزش و پرورش ادامه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز ضمن خیرمقدم به مهمانانان و قدردانی از واگذاری میزبانی به استان کردستان، در سخنانی خطاب به مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس شبانه روزی مهم‌ترین اولویت کاری شما توجه به تربیت و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان این مدارس هست چرا که ظرفیت مدارس شبانه‌روزی برای تعلیم و تربیت در هیچ مدرسه و آموزشگاه دیگری وجود ندارد.

هاشم ناظمی جلال عنوان کرد: ما در این دوره تمام ظرفیت‌های در اختیار را به‌کار گرفته‌ایم تا بتوانیم یک دوره آموزشی در شأن شما مدیران را فراهم آوریم و در نهایت بتوانیم زمینه تبادل تجربه را در میان شما به وجود بیاوریم.

وی افزود: این امر هم جز با عشق و علاقه به کار محقق نخواهد شد.

حجت‌اله موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان هم در سخنانی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که خاطره خوبی در ذهن‌های شما بنگاریم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: این دوره برای تبادل تجربه و در کل یک دوره تعاملی است.

موسوی در خصوص عناوین برنامه‌های این دوره نیز گفت: برای آن سرفصل‌هایی تعیین شده که انتظار می‌رود مدرسان بر اساس سرفصل‌های تعیین شده مطالب لازم را به مدیران ارائه دهند.

گفتنی است؛ این دوره تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

کد خبر 6091903

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • یک‌بار دیگر کنکور ویرانگر!
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!