Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اقتصادآنلاین، درباره چالش های موجود در کشور در زمینه ماشین آلات معدنی و دلیل ایجاد ممنوعیت برای واردات ماشین آلات معدنی گفت: من اصلا معنی ممنوعیت را نمی فهمم! ما باید مقررات واردات در کشور داشته باشیم ممنوعیت یعنی اینکه ما نمی فهمیم و چون نمی فهمیم ممنوع می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاهکلی با بیان اینکه ما باید مقررات واردات را دوباره بنویسیم، افزود: به عنوان مثال وقتی می خواهیم به تولید داخل توجه کنیم باید مقرراتی بنویسیم که تولید داخل تقویت و به تولید لطمه وارد نشود. واردات و صادرات باید بر اساس مقررات انجام شود. وضع این ممنوعیت ها صرفا تولید داخل را دچار چالش کرده است.

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: ممنوعیت زمانی درست است که ما بخواهیم با کشوری به دلایل سیاسی مقابله کنیم. یا اینکه بخواهیم کشوری را تنبیه کنیم، کشوری ما را تحریم کرده و ما هم می‌خواهیم مقابله به مثل انجام دهیم. به همین دلیل ممنوعیت وضع می کنیم، یا با کشوری به هر دلیلی مشکل داریم به همین دلیل واردات کالاها را از آن کشور ممنوع می کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: اما در زمینه مسائل تخصصی اقتصادی ممنوعیت معنی ندارد؛ زیرا در امور تخصصی و برابر مقررات عمل میشود. ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی در کشور چند سال قبل وضع و نتیجه این شد که ما در حوزه ماشین آلات معدنی راهسازی و ماشین آلات سنگین اصلاً امکاناتی در اختیار نداریم و به شدت دچار بحران شده ایم.

سیاهکلی با طرح این سوال که آیا با ایجاد این ممنوعیت واردات ماشین آلات معدنی تولید داخل رونق پیدا کرد؟ پاسخ داد: با این شیوه نمی شود صنعت را رونق داد. بلکه باید ابتدا نیازها را احصا، تولید داخل را برآورد و سپس بر اساس آن اقدام به وضع قوانین و مقررات کنیم. معمولاً واردات با کلمه تنظیم بازار معکوس است. یعنی اینکه در تدوین این آیین نامه ها و قوانین باید به عرضه و تقاضا در بازار نگاه کنیم اگر عرضه کم بود واردات می‌کنیم، اگر عرضه زیاد بود واردات را با مقررات کاهش میدهیم، ولی باز هم واردات را ممنوع نمی کنیم.

نماینده مردم قزوین در ادامه افزود: این ممنوع کردن یعنی اینکه ما بازار را نمیدانیم و تنظیم بازار را نمی فهمیم، که البته این مسئله بر به وزارت صنعت و مدیریت حساب نشده آنها می‌گردد. اگر این ممنوعیت خارج از اراده حاکمیت باشد و به دلایل سیاسی برای تنبیه یا تحریم یک کشور که مسئله کاملاً سیاسی است اقدام می شود قابل قبول است، اما در قاعده تخصص چیزی به نام ممنوعیت واردات و صادرات نداریم.

سیاهکلی درباره برنامه‌های وزارت صمت جهت تقویت ماشین آلات معدنی گفت: وزارت صمت به عنوان متولی این کار باید ابتدا نیاز ها را احصا کند و سپس این نیازها را با تولید داخل بسنجد و بررسی کند که تولید داخل چند درصد نیاز را تامین می کند. اگر این تولید تمام نیازها را تامین کند داستان متفاوت است ولی اگر نیاز کشور را برطرف نمی کند باید متناسب با نیاز اقدام به واردات شود. در این سال ها ممنوعیت واردات این ماشین آلات باعث افزایش  قیمت شدید و گزاف ماشین آلات ساخت داخل شده که به مراتب کیفیتی پایین تر از محصولات خارجی دارند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که مانعی بر سر راه نوسازی ماشین آلات معدنی قرار دارد وجود محدودیت های مالی در معادن کوچک مقیاس است، تامین مالی این معادن باید در برنامه های وزارت صمت باشد تا آنها بتوانند اقدام به نوسازی ماشین آلات خود کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه بیان کرد: مجلس در بودجه ۱۴۰۱ دولت را موظف کرده که اقدام به واردات ۵۰۰۰ ماشین آلات حوزه معدن کند و باید برنامه عملیاتی این واردات توسط دولت تدوین می شد اما ما تاکنون برنامه‌ای از سوی دولت ندیده‌ایم.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ماشین آلات معدنی لطف الله سیاهکلی اخبار مرتبط محدودیت پذیرش در رشته های پزشکی منطقی نیست ۱۴۰۱/۵/۸ انتقاد تند سیاهکلی از فاطمی امین: شما نیاموختید که نمی توانید! ۱۴۰۱/۴/۲۵ واردات ماشین آلات معدنی آزاد شد ۱۴۰۱/۴/۲۱ نماینده قزوین: رییسی آبروی خود را گذاشت تا در اقتصاد اتفاق بزرگی رقم بخورد که باید در… ۱۴۰۱/۴/۱۶ درخواست یک نماینده از مخبر درباره حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱/۳/۲۲ شیوه نامه جدید مشکلات خودساخته قبلی معدن را تشدید می کند ۱۴۰۱/۳/۱ آخرین ویدیو ها سینه زنی شاهرخ خان در عزاداری عاشورا + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۶:۰۰ خواستگاری مهران مدیری از حامد آهنگی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۵:۴۴ مخفی کردن الماس داخل سکه ۱ دلاری + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۵:۳۹ چه شد که قاره های امروزی بدین شکل درآمدند؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۵:۲۵ کار خطرناک سارا و نیکا فرقانی در سیل! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۱۵:۱۵ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۶:۱۲ بحران ماشین آلات معدنی با ادامه ممنوعیت واردات ۱۵:۵۰ بورس و برجام؛ واکنش شاخص کل به توافق احتمالی چگونه خواهد بود؟ +نمودار ۱۵:۳۹ مخفی کردن الماس داخل سکه ۱ دلاری + فیلم ۱۵:۲۵ چه شد که قاره های امروزی بدین شکل درآمدند؟ + فیلم ۱۵:۲۱ اگر گوشی اندرویدی را به روز رسانی نکنیم چه اتفاقی می افتد؟ ۱۵:۱۱ مراسم عزاداری تاسوعا در حرم امام (ره) + عکس ها ۱۴:۵۱ تردد کامیون در تهران ممنوع شد ۱۴:۴۸ تلاش های میمون مهربان برای نجات بچه گربه + فیلم ۱۴:۴۶ آخرین آمار کرونا در ایران / ۶۳ نفر فوت شدند ۱۴:۳۹ شرکت های هواپیمایی اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را ندارند ۱۴:۲۸ روایت رهبر معظم انقلاب از شفا گرفتن فرزند مرحوم الهی قمشه ای + فیلم ۱۴:۰۵ فروش گوشت قرمز از پرداخت عوارض و مالیات معاف شد ۱۴:۰۰ دختر ملک الشعرای بهار درگذشت ۱۴:۰۰ قیمت لپ تاپ ایسوس چند؟ (جدول مشخصات) ۱۳:۴۳ چگونه پیام اینستاگرامی را بخوانیم اما فرستنده متوجه نشود؟ ۱۳:۳۴ سینه زنی محسن رضایی در یوم‌ العباس زنجان + عکس ۱۳:۲۸ شهید ایرانی واقعه کربلا که بود؟ ۱۳:۱۳ ناصر حجازی در مراسم عزاداری محرم + عکس ۱۲:۵۵ سینه زنی امیر قلعه نویی در ترکیه + فیلم ۱۲:۵۰ اذان ظهر به افق تهران یکشنبه شانزدهم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷ احمدی نژاد در مراسم شب تاسوعای حسینی + عکس ۱۲:۲۲ یارانه نقدی حذف می شود؟ ۱۲:۱۲ آیا می توان در دو رشته دانشگاهی تحصیل کرد؟ ۱۲:۰۵ مراسم عزاداری مقام معظم رهبری در شب تاسوعای حسینی + عکس ۱۱:۵۱ حلقه طلایی که بعد از ۴۳ سال پیدا شد + عکس ۱۱:۴۱ یارانه مرداد نقدی است؟ ۱۱:۳۶ بزرگ ترین ساختمان های جهان کدامند؟ ۱۱:۲۰ تست بینایی؛ فقط افراد نابغه می توانند حیوان پنهان شده را پیدا کنند! ۱۱:۱۷ ایران در تاسوعای حسینی+ فیلم ۱۱:۱۱ هوای کدام استان ها بارانی است؟ ۱۰:۵۹ میز کار «رتبه بندی معلمان» آغاز به کار کرد ۱۰:۲۷ شروع طوفانی مسی با گل تماشایی + فیلم ۱۰:۲۴ اعمال روز تاسوعای حسینی ۱۰:۱۷ این ۷ ماده غذایی‌ رو هیچ‌وقت ۲ بار گرم نکنید + عکس ۱۰:۰۳ دیدار دوستانه ایران و سنگال قطعی شد ۱۰:۰۰ آپارتمان های منطقه ۴ تهران چند؟ ۰۹:۵۰ آیین نامه استانداردسازی قطعات لوازم خانگی به روز شد ۰۹:۴۷ اقتصاد در رکود است؛ منتظر آمار نباشید ۰۹:۳۸ ​کدام کشورها بیشترین گاز طبیعی را تولید می کنند؟ ۰۹:۰۹ جاده های شمال یک طرفه شد ۰۹:۰۰ اعتبار شبکه سولانا زیر سوال رفته است ۰۷:۴۸ ثروتمندترین زن روی کره زمین چه شغلی دارد؟ + عکس ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر هوایی به شیراز و زیارت شاهچراغ (ع) چقدر هزینه دارد؟ + جدول ۰۷:۲۷ علائم رقیق شدن خون و دلایلی که باید نگرانشان بود ۰۳:۲۹ روبوتاکس خودروی بدون فرمان + عکس ۰۳:۲۱ می دونی متولدین هر ماه چطور عصبانی می شن؟ ۰۲:۲۷ ۴ ترفند بی نظیر برای زندگی روزمره! + فیلم ۰۲:۱۱ تست شخصیت؛ این تصویر بدترین ویژگی شخصیتی شما را نشان می دهد ۰۱:۵۷ زیباترین عروس دنیا در ایران! + عکس ۰۱:۲۳ این سر و صداهای خودرو را جدی بگیرید تا کار به جای باریک نکشد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماشین آلات معدنی لطف الله سیاهکلی واردات ماشین آلات معدنی ممنوعیت واردات تاسوعای حسینی تولید داخل فیلم ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات اخیر واشنگتن در قبال کشورش، از پابرجا بودن "سیاست‌های غلط" آمریکا در قبال پکن انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگویی اشاره کرد که "درک اشتباه آمریکا از چین همچنان وجود دارد و به پیش بردن سیاست‌ غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد."

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وانگ در گفت‌وگویی با نشریه قطری پنینسولا درباره جنگ اوکراین نیز گفت: موضع چین درباره بحران اوکراین نامتناقض و شفاف است. چین نه یکی از طرفین درگیری و نه یکی از طرفین مسئول این بحران است اما هرگز از بیرون گود و بی‌تفاوت آن را نظاره نکرده است.

وزیر امور خارجه چین هشدار داد که "در این برهه، هنوز خطر بدتر شدن و گسترش این بحران وجود دارد و جامعه بین‌المللی باید هماهنگی و تلاش‌های مشترک را برای رسیدن به صلح تقویت کند و اقدامات ملموسی برای تتش‌زدایی در این درگیری انجام دهد.

جنگ اوکراین در فوریه سال میلادی جاری به سومین سال خود وارد شده است.

اوکرایت سعی کرده است با همکاری سوییس نشستی برای تبیین "فرمول صلح" رییس جمهور اوکراین برگزار کند که روند آن هنوز قطعی نشده است.

سوییس بر ضرورت مشارکت روسیه در هرگونه مذاکرات صلح تاکید کرده است.

"ولودیمیر زلنسکی" رییس جمهور اوکراین فرمانی را صادر کرده است که مذاکرات با روسیه را تا زمان عهده‌دار بودن سمت ریاست جمهوری این کشور توسط "ولودیمر پوتین" را ممنوع می‌سازد.

روسیه گفته است تا زمانی که اوکراین مناطق تصرف‌شده را به رسمیت نشناسد، مذاکرات صلح با آن بیهوده خواهد بود.

وانگ در ادامه گفت‌وگو با این نشریه قطری با مطرح کردن انتقاد دیگری از سیاست‌های آمریکا در قبال چین گفت: آمریکا، اخیرا، تلاش کرده است حمایت متحدانش را جلب کند و مدام بروز تنش‌های منطقه‌ای در دریا را تحریک می‌کند. آمریکا ایجاد نظامی بازدارنده در قبال چین را تسریع بخشیده، به تشدید تحریم‌های یک‌جانبه ادامه می‌دهد و فعالانه در محاصره تکنولوژیکی چین نقش دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد