Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری در بازدید از هیئت‌های مذهبی شهر سوق بر "برگزاری تعزیه" و  ظرفیت‌های بالای استفاده از این هنر تاکید کرد و گفت: انتقال بسیاری از مفاهیم عاشورا از راه تعزیه است و اینکه به ثبت ملی رسیده نشان از بازدهی بالا و مثبت این هنر مقدس دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنر تعزیه نیازمند حمایت‌های مالی  نهادها و دستگاه‌های متولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به سوگواره‌های حسینی گفت: می‌طلبد محتوای روضه‌خوانی متناسب با دهه اول محرم و ویژگی‌های ارتباطی با روح و روان مردم باشد.

افتخاری ادامه داد: حضور کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های آنها در موکب‌ها و نحوه برخورد و فاصله‌های رعایت شده در ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، شور و شعف خاصی به "شهر سوق" بخشیده است.

وی تاکید کردند :"پیوند نسل نوجوان و جوان با امام، شهدا و حماسه حسینی" پیوندی ناگسستنی و افتخاری برای آیندگان است و تلاش‌های هیئت‌های مذهبی خصوصا در بُعد فرهنگی را با استفاده از ظرفیت خطیبان و اسلام‌شناسان این عرصه  می‌طلبد.

افتخاری افزود: "عزاداری سنتی شهر سوق" یادگاری جاودانه از گذشتگان است و باید حفظ و نگهداری شود چرا که سوق مهد فرهنگ و هنر از جمله "هنر عاشورایی" است و "ثبت ملی تعزیه شهرسوق"نشانی بر این ادعا است.
 
افتخازی عنوان کرد: همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و حمایتی ماندگار دراین زمینه انجام بدهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه سفر خود در شهر سوق،"دیداری با پیر غلام" سید حمدالله شاهی سوق" داشت و بر تکریم این دخایر معنوی تاکید کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تعزیه سوق شهر سوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله خسروی یکشنبه شب در دیدار فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه و معاونان وی ضمن تقدیر از حضور سردار هنریان مجرد و سایر فرماندهان این نیرو در مرزبانی گفت: مرزبانان در تأمین و ارتقا امنیت نقش ویژه ای دارند.

وی افزود: مرزداران در سنگر اول پاسداری از کشور قرار دارند و حساسیت کار آنان بسیار بالا و تأثیرگذار است و افتخار می‌کنند برای مردم خدمتگزاری می‌کنند

فرمانده مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با موقعیت شناسی درست و به موقع از ورود هرگونه نا امنی به کشور جلوگیری می‌کنند.

وی گفت: نیروی دریایی سپاه یک نیروی مقتدر در خلیج فارس برای حراست و حفاظت از مرزهای آبی است

وی افزود: با تعامل منطقه دوم دریایی سپاه و سایر نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف، امنیت مطلوبی در منطقه وجود دارد.

سرهنگ خسروی در ادامه، پیگیری حقوق مرزنشینان را یکی از وظایف مهم مرزبانان برشمرد و بیان کرد: مرزبانان با رصد دقیق تحولات مرز و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی به استیفای حقوق مرزنشینان می‌پردازند.

کد خبر 6091494

دیگر خبرها

  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • تعجب بایرن مونیخ از اولی هونس؛ چرا در این مقطع حساس آن حرف‌ها را به توخل زدی؟
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)