Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در خصوص آخرین تحولات غزه و شرایط منطقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ضمن محکوم کردن تجاوزات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی و به شهادت رساندن دهها شهروند و زن و کودک فلسطینی، اقدام این رژیم بعنوان شروع کننده حملات نظامی اخیر را نشات گرفته از خوی تجاوزگری آن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان اقدام رژیم صهیونیستی در فراخوان به مسجدالاقصی را تحریک آمیز خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تماس شب گذشته خود  با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت، بر اساس آنچه دبیرکل در گفتگوی تلفنی اعلام کرده است، مقاومت برنامه جامعی برای پاسخ قوی و موثر به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در دست دارد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر  نیز در این گفتگوی تلفنی با محکوم ساختن اقدام اخیر رژیم اشغالگر قدس، تلاش ها برای برقراری آتش بس را مورد اشاره قرار داد.

وی نیز اقدام تحریک آمیز رژیم اسراییل در مسجدالاقصی را عامل تشدید درگیرهای نظامی اخیر خواند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گفتگوی تلفنی خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در گفت‌وگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشور‌ها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.  

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.  

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشور‌ها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو