Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:24:59 GMT

ابراز ارادت رهبر مسیحی در حرم حضرت عباس

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۲۷۷۴

ابراز ارادت رهبر مسیحی در حرم حضرت عباس

به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری ابا‌عبدالله حسین(ع)، شبکه جهانی جام جم برنامه‌ای گفت‌و‌گو‌ محور ترتیب داده و با تاکید بر شعار حُب الحسین یَجمعُنا، به سراغ شخصیت‌ها و سوژه‌هایی رفته است که توفیق تشرف به دین مبین اسلام را داشته‌اند.
مهمانان این برنامه ایرانیان یا غیر ایرانی‌هایی هستند که با بافت جغرافیایی ایران فاصله دارند و از تجربه‌هایی سخن می‌گویند که به مدد برکت حضور معنوی امام حسین، در زیر پرچم آن حضرت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در برنامه روز گذشته پرچم بارگاه امام حسین (ع) در استودیو جام جم برافراشته شد و برنامه به یاد حضرت متبرک شد. هادی انصاری، خادم حرم حضرت امیر‌المومنین و حرم اباعبدالله هم مهمان این برنامه بود و با سخنانش واقعه عاشورا را به تصویر کشید.
هادی انصاری با بیان اینکه لحظه‌های عجیبی در تاریخ سپری شده، گفت: این کرامت حضرت اباعبدالله است که از روز تولد حضرت، کرامت به تمام انسان‌ها رو کرده و خوشا به حال آن‌هایی که دیر یا زود اباعبدالله را شناختند. آن‌هایی عاشق‌پیشه، یار و پیرو مکتب حضرت بودند.
خادم حرم حضرت امیر‌المومنین گفت: شب تاسوعا همه در حال عزاداری هستند و خوشا به حال آن‌هایی که این شب را درک می‌کنند و عزاداری می‌کنند. همه ما پژواک و ندای حضرت اباعبدالله را الان می‌شنویم. این شنیدن با گوش نیست، شنیدن با سلول‌های پیکر ماست.
ببینید امشب چه غوغایی در کربلاست و این چند روزه چه غوغایی در کربلا بوده است.
هادی انصاری در پاسخ به این سوال که امام حسین برای شما چه معنایی دارد، گفت: امام حسین همه چیز ماست. امام حسین هویت ماست. کربلا، امام حسین، اربعین و عاشورا فرهنگ ماست.
وی ادامه داد: این توفیق را داشتم که دوران کودکی و نوجوانی‌ام را در عراق سپری کنم. آن موقع‌ها که هفت ساله بودم، به یاد دارم که این عرب صحرانشین به آنجا می‌آمد و در بین راه با حضرت صحبت می‌کرد. گاهی که به صحن می‌رسید، خطاب به حضرت ابوالفضل می‌گفت: به تو می‌گویند ابوالفضل، به تو می‌گویند باب‌الحوائج، من از تو فرزند خواستم، فرزند ناقص نخواستم، این فرزند ناقص را بگیر و مال خودت. فرزند را همانجا می‌گذاشت و می‌رفت.
خادم حرم اباعبدالله گفت: خدام حرم بارها شاهد این صحنه بودند که این عرب هنوز به در دروازه صحن نمی‌رسید که صدای گریه کودک لال‌اش بلند می‌شد و همه افراد حاضر در صحن صلوات می‌فرستادند.
هادی انصاری از تجربه‌ حضورش در کنار رهبر باپتیست‌های گرجستان گفت و افزود: باپتیست‌ها فرقه‌ای از مسیحیت هستند که مرکزیتشان در گرجستان است. این باپتیست‌ با چهره‌ای ملکوتی به صحن مطهر حضرت ابوالفضل آمد و در پهنای صورتش از اشک سرازیر شد. یک خبرنگار آمد و از این رهبر مسیحی پرسید که شما مسیحی هستید و ما مسلمان. این حضرت، بزرگ ماست. رهبر باپتیست‌ها یک نگاهی کرد و گفت: تصور می‌کنید که علی (علیه السلام)، امام حسین (علیه السلام) و حضرت ابوالفضل تنها از آن شماست؟ به خدا و عیسی مسیح سوگند که اطلاعاتی ما از این بزرگان داریم، خیلی بیشتر از اطلاعاتی است که شما از ما و مسیح‌مان دارید.
گفتنی است ویژه برنامه «روز حسین» از شب اول محرم الحرام به مدت ۱۳ شب از ساعت ۲۲ و با تهیه‌کنندگی قاسم اورنگی از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه محرم تاسوعا حضرت عباس امام حسین علیه السلام محرم امام علی علیه السلام کربلا عاشورا مسیحیت رهبر مسیحی هادی انصاری امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقاً و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجادشده در رابطه با روایتی از آیت‌الله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشرشده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده‌شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تأکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب‌زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت‌تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تأکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های‌مان، متعهد می‌باشیم، علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

کد خبر: 1228911 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • عکس/ ابراز احساسات جالب یک معلم در دیدار امروز با رهبر انقلاب
  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • اعلام اسامی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد