Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:58:39 GMT

شهر کریمه اهل‌بیت(ع) سوگوار علمدار باوفای دشت کربلا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۳۰۲۴

شهر کریمه اهل‌بیت(ع) سوگوار علمدار باوفای دشت کربلا

به گزارش خبرنگار مهر، در نهمین روز از ماه محرم شهر مقدس قم به یاد سقای دشت کربلا یکپارچه در غم و اندوه بود و عزاداران حسینی در مصیبت علمدار کربلا بر سر و سینه زدند.

از صبح روز تاسوعای حسینی هیئت‌های مذهبی از نقاط مختلف شهر مقدس قم خود را به میدان آستانه و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رساندند تا مصیبت شهادت ساقی لب تشنه و بی دست کربلا را به محضر بانوی کرامت تسلیت گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاسوعا روزی است که به نام قمر بنی هاشم نام گرفته به همین دلیل بسیاری از جوانان و نوجوانان به یاد و عشق سقای دشت کربلا لباس سقایی بر تن کرده و در بین دسته‌ها به عزاداران حسینی آب می‌دادند.

با اینکه هوای این روزهای تابستانی قم بسیار گرم است اما این امر مانع از حضور دسته‌های عزاداری در روز تاسوعا در قم نشد و از ساعات ابتدایی صبح روز تاسوعا تا عصر این روز همچنان شاهد ورود هیئت‌های مذهبی به حرم بانوی کرامت هستیم.

بیشتر هیئت‌های مذهبی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی دارند که با نوای مداحان بر سر و سینه می‌زنند و در عزای مصیبت عظمای سیدالشهدا و برادر باوفایش اشک می‌ریزند؛ در عین حال تعدادی از جوانان نیز در هیئت با حمل پرچم‌های بزرگ مشکی و سرخ یا حسین (ع) پیشگام هیئت‌ها هستند و کودکان و نوجوانان نیز دست در دست بزرگ‌ترهایشان ارادت و عشق خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان می‌دهند.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز با حضور در ایوان آئینه به هیئت‌های عزاداری خیر مقدم می‌گویند.

نماز جماعت ظهر روز تاسوعای حسینی نیز به امامت آیت الله سعیدی در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر برگزار شد.

در اطراف مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه (س) از سمت خیابان چهارمردان و خیابان آذر نیز ایستگاه‌های صلواتی بسیاری از سوی هیئت‌های مذهبی و خادمان حسینی دایر شده که نذورات و غذاهای تبرکی، چای، شربت در این ایستگاه‌ها در بین عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

از صبح امروز نیز مجالس عزاداری در دفاتر بیوت مراجع معظم تقلید و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در قم برپا بود و خطبا و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به سخنرانی و نوحه سرایی پرداخته و اقشار مختلف مردم حاضر در این مجالس در سوگ مصیبت خاندان اهل‌بیت (ع) اشک ماتم ریختند.

نیروی‌های انتظامی، اورژانس و همچنین هلال احمر استان قم در مسیر حرکت هیئت‌ها پررنگ بود و عزاداران در کمال آرامش و امنیت به عزاداری خود مشغول بوده و هستند.

عزاداران کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق نیز در روز تاسوعای حسینی با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت به عزاداری پرداختند.

آئین مشعل گردانی نجفی‌های مقیم قم در شب عاشورای حسینی نیز برگزار می‌شود و از گذرخان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حمل مشعل‌های فروزان حرکت خواهند کرد.

کد خبر 5558102

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قم محرم 1401 حرم حضرت معصومه س محرم 1401 بوشهر مراسم عزاداری ماه محرم ویروس کرونا حسینیه مهر عکس استانها کرمانشاه همایش شیرخوارگان حسینی خطبه های نماز جمعه سیلاب تاسوعای حسینی اردبیل تاسوعا و عاشورا هیئت های مذهبی حرم مطهر حضرت هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان