Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@00:27:20 GMT

مرثیه ای برای آب

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۳۴۱۶

باز لبهای تشنه، باز مرثیه آب، باز صحرای سوزان و آب روان، دستهای بریده، پای برهنه... مشکهای پاره... ذوالجناح سرگردان... خیمه های سوخته... آزادی بر بلندای نیزه و آزادگی در مذبح سرخ عدالت خون سرخ ریخته بر ریگهای تفتیده.... ای طبل ها بکوبید....

 در رثای عدالتی که هنوز مظلومانه به نشتر قلمها پرپر می شود..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. در غربت غریبانه آزادی که تنها  در واژه های چشم به راه شعور، زنده است. در ترسیم  ترس های رقیه .  در شرح مغیلان شکسته در پای برهنه . در روزنه های امید دلهای  بیقرار و نگاه خسته از انتظار.  بسرایید از شکیب زینب که  قافله زخمی زمان را به شامهای تیره عصیان می برد شاید یزیدهای تشنه قدرت پس از خلسه مستی ، زیر شراره  خطبه های آتشین، فریاد  حق را از زبان شیرزنان بیشه های کربلا بشنوند.

کربلا، ای جغرافیای تشنه ، ای کویر عطش و ای تاریخ زخمی از دشنه... بر صفحه تفتیده تو، آزادی با قلم سرخ شهادت کتابت شد. سینه سوزان تو، پر از شراره های فراق است و آذرستان تاریخ ات پر از شکوه ایستادگی در برابر بیداد.

در پهن دشت شکیب تو ، کدام مسیح به نماز ایستاده است که هنوز از گلدسته های نخلهایت، تکبیرهای آزادگی شنیده می شود؟ تیرهای جفا، چه بی پروا ،سینه صبور ترا بخست.
فرات تو سیلاب اشک کدام علقمه هاست.

از کاروانی که به خلوت  تو پناه آورد  جز خاکستر خیمه های سوخته، جز سرهای از بدن جدا گشته. جز پیکرهای زیر سم اسب پاره گشته... جز سرگشتگی زنان شوی از دست داده،جز ضجه های مادران داغ جوان دیده  چه یادگار مانده است؟ 

کربلا یعنی هر کجا آزادگی  است، هر کجا مرگ بر ذلت شرف دارد، هر کجا سر می رود تا ایمان نرود، مرگ می گزیند تا ذلت نپذیرد. آنجا که عشق مرز نیستی را می شکند.

چه فرقی دارد کجای تاریخ ایستاده ایم و بر کدام جغرافیا پای نهاده ایم ،هر کجا  در برابر بیداد بایستی هر کجا مرگ را بر حیات ذلت وار برگزینی، هر کجا آزادگی را به خون سرخ پاس بداری. آنجا کربلاست در هر کجای جغرافیای زمین که باشی و در هر عصر و روزگاری.

اینک عاشورای ۱۴۴۴ باز هنوز از پشت دیوارهای زمان بغض طفل سه ساله و سیلی خورده پیامبر (ص)را بر صحرای تفتیده کربلا میشنویم. باشد تا ستمگران لختی  از لعن تاریخ پروا  و ستم ستیزان در هیاهوی حمایت غیور مردان جهان تشیع بر توفق حق و  پایمردیهایشان  همچون امام شهید و  با خون خویش مصمم باشند.

*مدیر کانون فرهنگی هنری صبا

نقاشی عاشورایی اثر حسن روح الامین با عنوان «عرش بر زمین افتاد»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم

تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان، نه‌تن‌ها برای شهروندان آن، بلکه برای سایر شهر‌ها نیز معرفی و مطرح می‌شود تا توسعه فرهنگ و هنر آن شهر در حوزه‌های مختلف را به دنبال داشته باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • ببینید | سنگین‌ترین مشت تاریخ
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین