Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:34:40 GMT

کره شمالی؛ محور مذاکرات آتی آمریکا و کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۳۴۵۲

کره شمالی؛ محور مذاکرات آتی آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، کره جنوبی و آمریکا مذاکراتی را با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات کره شمالی در برنامه خود دارند.

منابع آگاه از مذاکرات روز یکشنبه اعلام کردند که سئول و واشنگتن در نظر دارند هفته آینده مذاکرات دفاعی منظمی را درکره جنوبی برگزار کنند.

یونهاپ به نقل از منابع آگاه نوشت که آمریکا و کره جنوبی این مذاکرات را در تلاش برای تقویت هماهنگی امنیتی در میانه تهدیدات نظامی کره شمالی صورت می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه کره جنوبی به نقل از منابع آگاه خود نوشت که انتظار می رود گفتگوی دفاعی یکپارچه میان آمریکا و کره جنوبی در روزهای ۱۶ و۱۷ اوت در سئول برگزار شود. ایجاد بازدارندگی مشترک در برابر تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی از موضوعات احتمالی مطرح درگفتگوهای دو جانبه خواهد بود.

آمریکا و کره جنوبی در حالی برنامه ریزی این مذاکرات را در دستور کار دارند که گمانه زنی ها مبنی بر آمادگی پیونگ یانگ برای آزمایش هسته ای شدت گرفته است.

این مذاکرات همچنین پیش از تمرین مشترک دو کشور تحت عنوان تمرینات سپر آزادی اولچی، که از ۲۲ اوت تا اول سپتامبر برگزار می شود، انجام می پذیرد.

بنا به نوشته یونهاپ، انتظار می‌رود که دو کشورمذاکرات گسترده ای درباره اقداماتی در جهت افزایش بازدارندگی در برابر پیونگ یانگ، بر مبنای تعهد اعلام‌شده آمریکا برای بکارگیری طیف وسیعی از ارتش خود، انجام دهند.

«جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در ماه مه در دیدار با همتای کره جنوبی خود بار دیگر بر تعهد واشنگتن برای استقرارتجهیزات نظامی راهبردی خود در کره جنوبی در صورت لزوم تاکید کرد.

کد خبر 5558138

منبع: مهر

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا روسیه عراق تایوان تنش آمریکا و چین اوکراین نانسی پلوسی نوار غزه لبنان جنگ اوکراین افغانستان ایران آمریکا و کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: بیش از ۵۵ هزار تخلف سرعت وسایل نقلیه طی فروردین امسال در محورهای استان ثبت شد.

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: ماه گذشته بیش از ۵۵ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی توسط دوربین‌های ثبت تخلف به ثبت رسید.

وی افزود: محور چمن بید - گلستان، قوچان - فاروج و ایرج - جاجرم - بجنورد به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت متوسط را دارند.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی بیان کرد: محور بجنورد - ایرج - جاجرم و گرمه - سه راهی چمن بید، سه راهی پیش قلعه به راز و جرگلان بیشترین تخلف سرعت لحظه‌ای ثبت شده است.

مشتری ادامه داد: در فروردین امسال کمترین تخلف سرعت در محور بجنورد - آشخانه بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه عبوری ثبت شده در کل راه‌های استان ۸۵ کیلومتر است، تصریح کرد: محورهای خراسان شمالی به ۴۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت مجهز است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در طول مسیر، سرعت مجاز را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

کد خبر 750481

دیگر خبرها

  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند