Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:22:30 GMT

قم در شب عاشورای حسینی ماتم‌زده است

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۳۶۴۷

قم در شب عاشورای حسینی ماتم‌زده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، شب عاشورا در قم با هیچ شب دیگری قابل‌مقایسه نیست؛ امشب شبی است که جان عاشقان در سوزوگداز است و قلب نگران آن‌ها آرام و قرار ندارد؛ خیابان‌ها و کوچه‌های شهر مملو از عزاداران است، پیر و جوان، زن و کودک از هر سن و سالی در غم حضرت ثارالله به سر و سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند و خداوند متعال درخواست می‌کنند که مرگ و زندگی آن‌ها را در همان مسیری قرار دهد که امام حسین(ع) آن را پیمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه‌ جای قم این شب ها ماتم‌زده است از محافل و تکیه‌های عزاداری در روستاهای استان گرفته تا دسته‌جات و هیات‌های سوگواری ملیت‌های مختلف ساکن قم؛ اما نقطه تلاقی و اتصال همه این محافل بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(س) است. هرچه که نزدیک حرم مطهر می‌شویم بر ازدیاد و تراکم عزاداران افزوده می‌شود، سوگواران حسینی آمده‌اند تا هم تسلی خاطری بر کریمه اهل‌بیت(س) باشند و هم‌عهد و میثاق خود را آرمان عدالت، آزادگی و مبارزه با ظلم سید و الشهدا(ع) را از کنار مضجع نورانی کریمه اهل‌بیت تجدید کنند.

باگذشت ۱۴ قرن از آن غروب غمگین عاشورا؛ امروز مکتب امام حسین(ع) بیش از همیشه جریان ساز است و نهضت فکری و معرفتی آن جان‌های آزاده و خسته از ظلم و انحصارطلبی را به خود فرامی‌خواند.

و چه دلنشین گفته آن شاعر دل‌سوخته که "دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد/آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست"، و این است که امروز در بیش از دو هزار مسجد و حسینیه و هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی قم ذکر یاد و ارزش‌های عاشورا می‌شود و هرسال نیز بر شور و شعور این مجالس افزوده می‌شود.

یکی از سنت‌های ماندگار شب عاشورا، مراسم احیای این شب عزیز است و گروه‌های زیادی از مردم خود را به مسجد مقدس جمکران و سایر مراکز مذهبی رساندند تا از فیض این آیین ملکوتی محروم نمانند.

برچسب‌ها تاسوعای حسینی قم عاشورا امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاسوعای حسینی قم عاشورا تاسوعای حسینی قم عاشورا امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای حسین آباد دورود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛یادواره شهدای منطقه حسین آباد با حضور خانواده های معظم شهدا مردم شهید چپرور این منطقه دورود بر زار شد 
 محله حسین آباد شهرستان دورود ۹۰ شهید والا مقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد