Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@17:04:47 GMT

٤ طلا به نام تيم ٥ نفره پسران تكواندوى ايران

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۳۸۳۵

٤ طلا به نام تيم ٥ نفره پسران تكواندوى ايران

به گزارش "ورزش سه"، سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان عصر امروز و با معرفی نفرات برتر اوزان سنگین در صوفیه بلغارستان به کار خود پایان داد و تیم 5 نفره پسران ایران با کسب چهار مدال طلا، نایب قهرمان جهان شد.
محمدرضا زوار که پسران نوجوان ایران، نخستین بار در سال 2010 و تحت هدایت او به عنوان قهرمانی جهان رسیده بودند، پس از 8 سال دوباره سکان هدایت تیمی را به دست گرفته بود که اگر به صورت نصفه عازم بلغارستان نشده بود، به احتمال زیاد می توانست از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود دفاع کند؛ چرا که همین تیم 5 نفره به چهار مدال طلا رسید و هر سه تکواندوکاری که به مصاف حریفی از کره جنوبی رفتند، پیروز از میدان مسابقه خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه این شرایط، 4 مدال طلایی که در رقابت های امسال کسب شد، بهترین نتیجه تاریخ پسران ایران پس از 7 مدال طلا و 2 برنز سال 2018 در حمامات تونس بود.


ابوالفضل زندی در وزن منفی 48 کیلوگرم، متین رضایی در وزن منفی 63 کیلوگرم، رضا کلهر در وزن منفی 73 کیلوگرم و ابوالفضل عباسی در وزن مثبت 78 کیلوگرم، چهار نوجوان طلایی ایران در آوردگاه صوفیه بودند. همچنین امیر عباس رهنما نیز دیگر نماینده ایران بود که با حذف در مرحله یک چهارم نهایی، از رسیدن به مدال بازماند.


در پایان این رقابت ها، کره جنوبی با 5 مدال طلا، 1 نقره، 1 برنز و 720 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید، تیم 5 نفره پسران ایران نیز با 4 مدال طلا  و کسب 509 امتیاز، برای پنجمین بار نایب قهرمان جهان شد و تیم قزاقستان هم با یک مدال نقره و 4 برنز در رتبه سوم قرار گرفت. 
لازم به ذکر است که در مجموع دو بخش پسران و دختران که 30 کشور مختلف موفق به کسب مدال شدند، کره جنوبی با 10 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز قهرمان شد و کاروان 13 نفره ایران نیز با کسب 6 مدال طلا و 2 نقره، یکی از بهترین عملکردهای تاریخ خود در این رقابت ها را به نمایش گذاشت. 4 مدال طلای دیگر رقابت ها نیز بین 4 کشور تایلند، ایتالیا، بلژیک و ترکیه تقسیم شد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران

تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو 2024 از صبح امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت) با حضور بیش از 300 ورزشکار از 38 کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و نمایندگان ایران بموفق به کسب  6 طلا، یک نقره و 3 برنز شدند. 

در رقابت‌های امروز؛ مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن 65- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن 75- کیلوگرم، معین تقوی در وزن 90 کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند. شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی و هلیا اسدیان به ترتیب در فرم‌های چانگ‌چوان و نان‌چوان دو مدال برنز در تالو به دست آوردند.

برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن 60- کیلوگرم یک برد و یک باخت از دور مسابقات کنار رفت.محمدرضا ریگی در وزن 85- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن 75- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو، حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و‌ مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه 6 اردیبهشت‌) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر 6 نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای ووشوکاران ایران
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • جام‌جهانی ووشو| کسب ۱۰ مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • کولاک ووشوکاران در چین با ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز
  • اعزام پسران کشتی فرنگی قم به جام بین المللی صفوی