Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:16:12 GMT

رودخانه زاب در سردشت جان ۲ جوان را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۳۸۷۱

رودخانه زاب در سردشت جان ۲ جوان را گرفت

احمد صالح‌پور یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ساعت ۱۸ امروز سه جوان اهل ارومیه‌ به همراه خانواده که برای استراحت و تفریح به حاشیه رودخانه زاب در سردشت آمده بودند، اقدام به شنا در این رودخانه در حوالی روستای «شیوه‌مێری» کردند.

وی ادامه داد: این سه جوان بدلیل عدم آشنایی با فنون شنا در رودخانه غرق شدند که ۲ بردار حدود ۲۳ و ۲۵ ساله جان خود را از دست دادند ولی نفر سوم توسط افراد ماهر حاضر در محل از آب بیرون کشیده و از مرگ حتمی نجات یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح‌پور اضافه کرد: برای این حادثه ۲ دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های میراوا سردشت و که‌وپه‌ڕ پیرانشهر به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، امسال بر اثر سهل انگاری شهروندان بویژه جوانان، ۲۶ نفر در آذربایجان غربی بر اثر غرق شدن در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر بیش از سال گذشته است.

رودخانه زاب یکی از رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

این رودخانه دارای جریان آب دائمی است و در سرتاسر سال خشک نمی‌شود؛  این رودخانه و درهٔ عمیق آن یکی از دیدنی‌ترین رودخانه‌های استان‌های غربی به شمار می‌رود که به خودی خود دارای جاذبه‌های گردشگری است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سردشت شرکت آب منطقه ای خط حادثه سازمان اورژانس کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سردشت شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی سردشت شرکت آب منطقه ای خط حادثه سازمان اورژانس کشور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آتش پاد دوم حسین سرباز رشید در این خصوص اظهار داشت:   پس از دریافت خبر غرق شدن دو نفر در رودخانه نازلو چای، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره شش را به همراه تیم غواصی این سازمان برای جستجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: تیم های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن این دو نفر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره
  • یک فوتی و ۳ مصدوم در تصادف مرگنلر - چایپاره
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط