Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شامگاه یکشنبه محمد رعیت در پیام گرامیداشت خود به مناسبت روز خبرنگار آورده است: هفدهم مردادماه و روز خبرنگار یادآور خاطره بزرگ‌ مرد عرصه اطلاع‌رسانی «شهید محمود صارمی» است که شهادت و فراقش بهانه‌ای شد تا این برگ از تقویم و تاریخ این مرز پرگهر مزین به نام روز خبرنگار و روزی از جنس عشق و قلم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعیت در این پیام افزود: همچنین تقارن ایام سوگواری محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با هفته خبرنگار در سال جاری؛ فرصتی ارزشمند برای توجه، تعمق، تبیین و تبلیغ حقانیت و فلسفه وجودی عاشورا و قیام کربلا را فراهم آورده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این پیام خاطر نشان کرد: عاشورایی که امام حسین (ع) در آن فریاد آزادگی و  هیهات منا الذله سر داد و  برای تمام تاریخ مصباح الهدی و سفینه النجاه شد.

وی تصریح کرد: این‌جانب ضمن تسلیت ایام سوگ سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش و ادای احترام به شهید صارمی و شهدای رسانه و قلم، هفته خبرنگار را گرامی داشته و امیدوارم جامعه بزرگ رسانه استان گلستان با تأسی از مکتب آن امام همام و نصب العین کردن درس‌های عاشورا همچون آزادگی، اخلاص، ایثار، ولایت مداری،حقیقت‌جویی، اخلاق‌گرایی و توکل به خداوند در مسیر آگاهی بخشی عمومی، اطلاع‌رسانی صادقانه، پیشرفت و توسعه و توجه به‌نظام مسائل استان مجدانه ساعی و پرتلاش در میدان‌ها حاضر بوده و همچنان یار و یاور مردم و مسئولان بمانند.

به گزارش ایرنا شهید محمود صارمی طی سال ۱۳۷۰ در خبرگزاری جمهوری اسلامی جذب شد و بعد از پنج سال تلاش و فعالیت، به خارج از کشور اعزام و مسوولیت دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی را در مزارشریف برعهده گرفت.  

شهید صارمی ۲ سال به عنوان خبرنگار در افغانستان فعالیت کرده و درنهایت به شهادت رسید؛ مسوولیت‌پذیری و تعهد وی به اندازه‌ای بود که وقتی شهر مزار شریف توسط طالبان سقوط کرد و محل استقرار ایشان در معرض خطر بود، لحظه‌ای دست از رسالت خود برنداشت.

آخرین پیام مخابره شده از شهید محمود صارمی: «مزار شریف سقوط کرد. هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند. خبر فوری، فوری. مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای دارم».

محمود خبرنگار شجاعی که بارها مورد سود قصد و اذیت و آزار قرار گرفته بود بعد از این خبر به دست افرادی متحجر به نام طالبان به آسمان‌ها پرواز کرد و این خبر خود باعث شد تا دنیا از جنایت طالبان در افغانستان مطلع شود و این چنین بود که مظلومیت خبرنگاران در حین انجام کار برهمگان آشکار شد.

محمود به همراه هشت دیپلمات ایرانی تنها به جرم نشر حقایق در کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان مورد حمله قرار گرفتند و پس از رگبار گلوله در گوری دسته جمعی دفن شدند تا هرگز شناسایی نشوند.

بعد از ۱۷مرداد ۷۷ و بی خبری ایران از خبرنگار ایرانی و دیپلمات‌ها، وزارت خارجه اقدامات لازم را برای جست‌وجوی این عزیزان به کار گرفت و بعد از گذشت بیش از ۲۰ روز مشخص شد که این جوانان سرافراز ایرانی بی‌گناه و مظلومان شهید شده‌اند.

عمق فاجعه به حدی بود که سه روز عزای عمومی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اعلام شد، روسای جمهور بیش از ۱۸۰ کشور جهان ضمن محکومیت این اقدام برای ایران اسلامی پیام تسلیت فرستادند و تمثال شهید صارمی تا مدتهای طولانی به پاس رشادت، جسارت و سخت کوشی شهید صارمی در مقابل سازمان ملل نصب شد.

آری ۱۷ مردادماه یادآور رشادت، جانفشانی و فداکاری شهید محمود صارمی است که شجاعانه در راه انجام وظیفه مهم خبرنگاری و اطلاع‌رسانی، جان خود را فدا کرد و شهید شد و در تشییع جنازه میلیونی این سرافرازان و سربازان ولایت، رهبر فرزانه انقلاب حضور یافتند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان روز خبرنگار گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان روز خبرنگار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان روز خبرنگار گلستان شهید محمود صارمی روز خبرنگار شهید صارمی مزار شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی