Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اسماعیل شاه‌محمدی گفت: قیام عاشورا انگیزه مبارزه برای حفظ کرامت انسانی ونفی سلطه ستم را در انسان ها به وجود آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اسماعیل شاه‌محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز ، ضمن تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند هدف از قیام امام حسین(ع) شهادت یا حکومت نبود بلکه این امام همام در راه تحقق آرمان‌های الهی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن بی عدالتی قیام کرد و به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کرمانشاه، توجه به فلسفه حادثه عظیم کربلا را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: امام حسین (ع) با قیام خود راه سعادت، عزتمندانه زندگی کردن، نجات اسلام، مقابله با ظلم، برپایی عدالت و کمال را تا روز قیامت به همگان نشان داد.

وی خاطر نشان کرد: حادثه عاشورا عظیم ترین رخدادی است که در تاریخ بشر، موجی عظیم پدید آورد و هر انسانی با هردین و مذهبی را با ارزش های متعالی آشنا کرد.

حجت الاسلام شاه‌محمدی ادامه داد: قیام عاشورا انگیزه مبارزه برای حفظ کرامت انسانی و نفی سلطه ستم را در انسان ها به وجود آورد.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) درحالی قیام کرد که دین اسلام در خطر بود و اجازه نداد به دست نا اهلان خدشه ای به اعتقادات مردم وارد شود.

وی بیان داشت: معرفی اسلام ناب به مردم، ایجاد اصلاحات در جامعه، اقامه حدود الهی، ایجاد امنیت در همه شئون و احقاق حق مستضعفین از دیگر اهداف قیام عاشورا بود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان کرمانشاه گفت: اخلاص امام حسین(ع) و یاران با وفایش در دفاع از دین سبب شد تا امروز پس از ۱۴۰۰ سال نهضت حسینی همچنان پابرجا بماند.

وی تبیین مکتب عاشورا را از ضروریات دانست و اظهار داشت: اولین پرچمدار جریان تبیین نهضت کربلا امام حسین(ع) بود که با خطبه های خود مسیر را مشخص کرد و امروز نیز جهاد تبیین ارتباط تنگاتنگ با نهضت عاشورا و انقلاب اباعبدالله الحسین(ع) دارد و باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم‌.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قیام عاشورا امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر

بسیجیان حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی سپاه شهرستان خوی و پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری در تپه شهدای گمنام حضور یافتند و نشست بصیرتی و جهاد تبیین برگزار کردند و همچنین قرآن قرائت کرده و به روح بلند شهدا هدیه کردند.

در این مراسم از پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری نشست بصیرتی با موضوع انتخابات مجلس در انابد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • محمدجواد حسین‌ نژاد؛ بازگشت به آزادی با انگیزه انتقام
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان