Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:44:52 GMT

جمهوری اسلامی ایران پیشرو در مبارزه با رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۴۵۳۴

جمهوری اسلامی ایران پیشرو در مبارزه با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در یادداشتی اعلام کرد: در روزهای گذشته رژیم اشغالگر قدس جنایت وحشیانه ای را علیه کودکان، زنان و شهروندان بی دفاع غزه اعمال کرده است، حملاتی که تا کنون طبق آمارها حدود ۳۲ شهید و بیش از ۲۱۵ مجروح را در غزه ثبت کرده است.

وی افزود: متأسفانه این اولین بار نیست که این جنایت از خوی وحشی و تجاوزگر رژیم صهیونیستی سر می‌زند و احتمالاً آخرین بار نیز نخواهد بود، اما آنچه شرم آور است سکوت و البته همراهی و همکاری کشورهای مدعی غربی به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی است که نشان می‌دهد مباحث حقوق بشری شعارهایی فریبنده برای استثمار کشورهای ضعیف‌تر نیست و در شرایطی که جنایت صهیونیست‌ها آشکار است نه تنها محکومیت کشورهای مدعی حقوق بشر را به دنبال نداشته، چه بسا با چراغ سبز این کشورها چنین اتفاقات تلخی تکرار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران گفت: قساوت و شدت حملات اخیر به گونه‌ای بوده که به جز آمریکا و چند هم پیمانش، غالب کشورهای جهان این جنایت را محکوم کرده اند و تصویر و جایگاه رژیم صهیونیستی بیش از پیش مخدوش شده است، در چنین شرایطی باید از حکام برخی از کشورهای عربی و مسلمان که در سال‌های گذشته سکوت و همراهی با این رژیم نامشروع را در پیش گرفته اند پرسید که در قبال چنین رفتارهای ناجوانمردانه و غیرانسانی چه پاسخی برای ملت‌هایشان دارند؟

وی بیان داشت: نمی‌توان انکار کرد رفتار تجاوزگرانه و توسعه طلبانه رژیم کودک کش صهیونیستی نتیجه سازش و عدم ایستادگی کشورهایی است که فکر می‌کنند می‌توان با رویکردهای سازش کارانه و کنار گذاشتن اصل مقاومت، موضوع فلسطین و رژیم اشغالگر قدس را حل و فصل کرد، از این روست که شاهد هستیم حکام صهیونیست سیاست‌های زورمدارانه خود را تشدید می‌کنند و حقوق شهروندان فلسطینی و اعراب را نادیده می‌گیرند.

وی گفت: همزمانی این حملات وحشیانه با ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان این حقیقت را یادآوری می‌کند که داستان مبارزه حق و باطل و ظالم و مظلوم محدود به یک دوره تاریخی و یک زمان و مکان نیست، شهروندان بی دفاع و مظلوم فلسطینی با سکوت برخی از کشورهای اسلامی، سختی‌ها و تلخی‌هایی را تجربه می‌کنند که به هیچ وجه با آموزه‌های دینی و انسانی قابل توجیه نیست.

چمران افزود: در چنین شرایطی است که در می‌یابیم اطلاق صفت غده سرطانی از سوی امام نسبت به رژیم صهیونیستی و در ادامه مواضع واقع بینانه مقام معظم رهبری بر علیه این رژیم نامشروع تا چه اندازه منطبق بر ذات وحشی و شرایط واقعی منطقه است و این حسن تدبیر و بینش و بصیرت رهبران دینی ایران را اثبات می‌کند که سال هاست بر ضرورت مبارزه و مقاومت بر علیه رژیم صهیونیستی به جای سازش، مدارا و سکوت در برابر این رژیم تاکید می‌کنند.

وی گفت: تکرار جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه تلنگری برای امت اسلامی و حتی سایر کشورهای دنیا بود که در برابر این غده سرطانی سکوت نکنند، جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشرو در مبارزه با رژیم صهیونیستی باید همچنان با تاکید بر محور مقاومت در برابر این رژیم نامشروع ایستادگی کند، کشورهای اسلامی با چنین شرایطی باید در سیاست‌های سازش کارانه خود تجدید نظر کنند و البته مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری نیز باید اثبات کنند ادعاهای آنها صرفاً برای تخریب چند کشور خاص نیست و ضمن محکومیت این جنایات باید به دنبال مجازات بانیان صهیونیستی آن باشند، به امید نابودی اسرائیل...

کد خبر 5558225

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مهدی چمران شورای شهر تهران رژیم صهیونیستی شهرداری تهران محرم 1401 کمیته امداد امام خمینی ماه محرم تاسوعا و عاشورا آلودگی هوا عاشورا پلیس راهور مترو سازمان بازرسی کل کشور آتش نشانی شرکت مترو تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سانحه تصادف رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین

 روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: برخی از دولت‌های جهان عرب که در زمینه فرصت‌های اقتصادی و آزادی‌های سیاسی با مردمانشان همسو نیستند، مدت‌هاست که با افزایش نارضایتی از روابط با [رژیم]اسرائیل و حامی اصلی آن، آمریکا مواجه شده اند. اکنون جنگ غزه و همدستی دولت‌های عربی با تل آویو گسست دیرین میان حاکمان و مردم را افزایش داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: چند هفته پیش و هنگامی که صد‌ها نفر در مرکز شهر قاهره برای تظاهرات در همبستگی با غزه تجمع کردند، ماموران امنیتی ۱۴ معترض را دستگیر کردند. در ماه اکتبر و در تظاهرات دولتی حامیان فلسطین نیز ده‌ها نفر پس از سردادن شعار‌هایی در انتقاد از دولت مصر بازداشت شدند که بیش از ۵۰ نفر آنها کماکان پشت میله‌های زندان هستند.

این گزارش اضافه کرده است: در مراکش نیز ده‌ها نفر در تظاهرات‌های طرفداران فلسطین تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و یا به دلیل انتقاد از نزدیکی حکومت به [رژیم]اسرائیل در رسانه‌های اجتماعی بازداشت شده اند. در عربستان سعودی که به دنبال توافق عادی سازی روابط با [رژیم]اسرائیل بوده و در امارات متحده عربی که پیشتر به چنین توافقی دست یافته، مقام‌ها آنچنان نسبت به ابراز کوچکترین مخالفتی حساسیت نشان داده اند که بسیاری از مردم وحشت دارند در مورد این موضوع صحبت کنند.

به گفته سازمان عفو بین‌الملل، دولت اردن که از یک سو اکثریت جمعیتش را فلسطینیان تشکیل داده و از سوی دیگر با [رژیم]اسرائیل و آمریکا همکاری نزدیک دارد، از اوایل اکتبر تاکنون دست‌کم یک هزار و ۵۰۰ نفر را بازداشت کرده است. این رقم شامل حدود ۵۰۰ نفری می‌شود که در ماه مارس و در جریان برپایی یک تظاهرات بزرگ در برابر سفارت [رژیم]اسرائیل در امان دستگیر شدند.

نیویورک تایمز در این گزارش اعلام کرد: رژیم‌های خودکامه عربی که به ندرت مخالفت را تحمل می‌کنند، حساسیت خاصی نسبت به کنشگری پیرامون آرمان فلسطین دارند. فعالان عرب دهه هاست که مبارزه عدالت طلبانه برای فلسطینی‌ها را به مبارزه برای حقوق و آزادی‌های بیشتر در داخل کشورهایشان پیوند می‌دهند. برای آنها، [رژیم]اسرائیل نماد نیرو‌های مستبد و استعمارگری است که مانع رشد جامعه خود شده اند.

در این گزارش آمده است: در مصاحبه‌هایی که در سراسر مصر، مراکش و کشور‌های حوزه خلیج فارس - از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، عمان و کویت - انجام شد، بسیاری از شهروندان آرمان فلسطین را مبارزه عدالت طلبانه و [رژیم]اسرائیل را نماد ظلم و ستم دانسته و در برخی موارد، مراودات حاکمان خود با تل آویو را ورشکستگی اخلاقی توصیف می‌کنند.

نیویورک تایمز اضافه کرده است: پس از توافق بحرین، مراکش و امارات متحده عربی برای عادی سازی روابط با [رژیم]اسرائیل و گام‌های همراستای عربستان، جنگ اخیر خشم مردم این کشور‌ها را نه تنها نسبت به [رژیم]اسرائیل، بلکه علیه رهبران عرب که مایل به همکاری با آن هستند، برانگیخته است. این واقعیت که برخی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس از ابزار‌های اسرائیلی برای نظارت بر منتقدان خود استفاده کرده اند، این برداشت را به حقیقت نزدیک‌تر می‌سازد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از دولت‌های عربی سعی کرده اند با لفاظی‌های تند در محکومیت جنگ [رژیم]اسرائیل، خشم مردم را مهار کنند. به گفته تحلیلگران، با این حال، مزایای عملی روابط با [رژیم]اسرائیل نزد این دولت‌ها آنچنان زیاد است که از قرارداد‌های صلح صرف نظر نمی‌کنند. مصر، اولین کشور عربی که با [رژیم]اسرائیل صلح کرد، در طول سال‌ها مبارزه مشترک با ستیزه جویان در شمال شبه جزیره سینا، یک مشارکت امنیتی تنگاتنگ با همسایه خود برقرار کرده است. مصر و [رژیم]اسرائیل همچنین برای محاصره غزه و مهار حماس همکاری کرده اند. قاهره نیز برای جلوگیری از هجوم سیل عظیم آوارگان فلسطینی از غزه به همکاری تل آویو نیاز دارد.

در این گزارش آمده است: کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی، مدت‌هاست که ارتباطات امنیتی مخفیانه با [رژیم]اسرائیل را که ایران را بزرگ‌ترین تهدید علیه خود می‌داند، حفظ کرده و با بهره برداری از راهبرد "دشمنِ دشمنِ من"، راه را برای مذاکرات عادی سازی هموار کردند. انتقاد از این تدابیر نادر است چرا که بسیاری از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس تمام اشکال اعتراض و سازماندهی سیاسی را ممنوع کرده اند.

بر اساس این گزارش، در گذشته، برخی از رهبران منطقه به مردم مستاصل خود اجازه می‌دادند تا با اقدام‌های عملی در حمایت از فلسطین و مبارزه با [رژیم]اسرائیل، خشم خود را خالی کنند، اما اکنون که بسیاری از شهروندان عرب، حکومت‌های خود را در رنج مردم غزه دخیل می‌دانند، حمایت از فلسطین با حساسیت بیشتری روبرو می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است