Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سالروز حادثه تروریستی شهادت دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

هفدهم مرداد ماه یادآور خاطرات بسیار تلخی است که در سال ۱۳۷۷ بر دستگاه سیاست خارجی و ملت ایران تحمیل شد.

 ۲۴ سال پیش و در بحبوحه نبردهای داخلی افغانستان و در پی ورود نیروهای طالبان به شهر مزار شریف، بر خلاف تعهدات اخلاقی، انسانی و بین‌المللی به نمایندگی کشورمان در شهر مزار شریف حمله شد و دیپلمات‌ها و خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محکومیت گسترده آن جنایت از سوی جامعه بین المللی و نیز همدلی و همدردی خاطره انگیز مردم نجیب افغانستان، جلوه‌های درخشانی از یگانگی مردمان دو کشور را رقم زد و موجب شد جمهوری اسلامی ایران خویشتندارانه و بزرگ‌منشانه، بر اساس مصالح عالیه دو ملت، در کنار خواهران و برادران افغانستانی خود بایستد و از خواست و اراده آنان حمایت نماید.

مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت مظلوم افغانستان ایستاده و از هر راه‌حلی که منجر به صلح، ثبات و آرامش پایدار به نفع مردم در این کشور شود و پاسدار دستاورد سال‌ها مجاهدت در برابر اشغال خارجی و حراست از خون شهدای عزیز افغانستان باشد، پشتیبانی می کند.

تجربه نشان می‌دهد که هم‌اکنون نیز تشکیل دولتی متشکل از همه نخبگان افغانستانی به نمایندگی از تمامی سلایق و اقوام عزیز این کشور که احساس تعلق مردم افغانستان نسبت به آن دولت را به همراه آورد، می‌تواند راه‌گشای مسیر افغانستان رنجدیده به سمت توسعه، پیشرفت و آبادانی و افزایش توان مقابله مردم در برابر فشارها و تحریم‌های ظالمانه غرب باشد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز حادثه مزارشریف و محکوم کردن آن جنایت فراموش نشدنی، بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه ای قطعی تاکید می نماید. 

همزمانی سالگرد این حادثه تروریستی در سال‌جاری با عاشورای حسینی را مغتنم شمرده، رحمت و رضوان الهی را برای همه شهدا به ویژه شهدای مظلوم حادثه تروریستی مزارشریف مسئلت می نمائیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزارت امور خارجه بیانیه جمهوری اسلامی ایران حادثه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده "آمیا" تصریح کرد: اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده "آمیا" را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینیرأی جدید دادگاه آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد