Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نادری گفت: دراکولا به طور عمومی به حشراتی گفته می‌شود که از خون تغذیه می‌کنند و آثار تاول را از خود بر جای می‌گذارند، در شمال کشور به سوسک‌هایی از خانواده Staphylinidae دراکولا گفته می‌شود که نوع Paederus آن مایع شیمیایی در بدن آن‌ها وجود دارد به اسم ماده شیمیایی Pederine که با برخورد با پوست انسان بافت پوست را می‌خورد، جمع می‌کند و سپس تبدیل به تاول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نوع مایع شیمیایی به دلیل تغذیه دراکولا از پسماند گیاهی و اجساد جانوری است، اگر این تاول‌ها را بترکانید مایع ترشح شده مجدد تبدیل به تاول جدید می‌شود.

کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دراکولا‌ها معمولا بیشتر به پوست‌های روشن و سفید جذب می‌شوند و آسیب بیشتری به آن‌ها می‌زنند، اگر دراکولا روی پوست نشست به هیچ عنوان نباید آن را لهه کرد، به دلیل اینکه در صورت له شدن، مایع درون بدن آن، باعث ایجاد تاول بر روی سطح پوست می‌شود.

به گفته ی نادری ،  این نوع دراکولا در همه‌ی نقاط کشور ازجمله تهران، خوزستان و ... وجود دارد، اما بیشتر در مناطق جنگلی استان‌های شمالی یافت می‌شوند که از اواخر بهار تا اواخر تابستان رویت می‌شوند، این نوع حشرات شب‌ها به نور جذب می‌شوند و به دور نور پرواز می‌کنند، بنابراین اگر درون چادر مسافرتی یا منازل چراغ روشن شود باید حتما درب آن بسته باشد تا از گزند دراکولا‌ها در امان باشند.

وی در پایان گفت :  دانشمندان در حال آزمایشاتی برای استفاده از ترشحات دراکولا برای درمان سلول‌های سرطانی هستند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دراکولا حشرات خطرناک تاول پوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، میلیاردها سال طول می‌کشد تا الماس‌های طبیعی در نتیجه فشار لایه‌های زمین و دمای شدید در اعماق زمین شکل بگیرند. فرم‌های مصنوعی را می‌توان خیلی سریع‌تر تولید کرد؛ با این وجود برای این کار نیز دست‌کم باید چند هفته منتظر ماند.

دانشمندان به تازگی روش جدیدی را برای ساخت الماس کشف کردند که در چهارچوب آن، ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشاری عظیم تولید کند.

البته برای این کار، هنوز به یک دمای بالای ۱۰۲۵ درجه سانتیگراد نیاز است تا یک قطعه الماس در ۱۵۰ دقیقه تشکیل شود. این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می‌کنیم و ده‌ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس نیاز است.

تیم سازنده این الماس جدید، پژوهشگران موسسه علوم پایه در کره جنوبی هستند که امیدوارند با این شیوه بتوانند انقلابی در تولید الماس‌های مصنوعی ایجاد کنند.

تکنیک حل کردن کربن در فلز مایع برای ساخت الماس کاملاً جدید نیست و جنرال الکتریک نیم قرن پیش فرآیندی مشابه را با استفاده از سولفید آهن مذاب به جهان معرفی کرد؛ اما برای این کار نیز نیاز به ایجاد فشاری معادل ۵-۶ گیگا پاسکال و یک «دانه» الماس است تا کربن به آن بچسبد.

پژوهشگران این تیم در مقاله‌ای درباره روش جدید نوشتند: «ما روشی برای تولید الماس در فشار ۱ اتمسفر و در دمای متوسط، با استفاده از آلیاژ فلزهای مایع کشف کردیم.»

آنها در این روش از مخلوط دقیقی از فلزات مایع گالیم، آهن، نیکل و سیلیکون استفاده کردند و یک سیستم خلاء در داخل یک محفظه گرافیتی ساختند تا فلز را در حالی که در معرض ترکیبی از متان و هیدروژن قرار می‌گرفت، به سرعت گرم و سپس خنک کنند.

این کار باعث شد تا اتم‌های کربن متان در سراسر فلز ذوب شده پخش شوند و به عنوان دانه الماس عمل کنند. 

تنها پس از ۱۵ دقیقه، قطعات کوچکی از کریستال‌های الماس از فلز مایع جدا و نمایان شدند و پس از گذشت مدت دو ساعت و نیم نیز یک لایه پیوسته الماس شکل گرفت.

تحقیقات درباره این فرآیند هنوز در مراحل اولیه است؛ با این وجود اعضای تیم تحقیق معتقدند که این روش پتانسیل زیادی دارد و می‌توان به کمک آن، فلزات مایع دیگری را برای رسیدن به نتیجه مشابه یا حتی بهتر ترکیب کرد.

شیوه‌ای که در حال حاضر برای تولید اکثر الماس‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چندین روز طول می‌کشد و به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

اگر این تکنیک بتواند همچنان توسعه یابد، فرایند ساخت الماس بسیار سریع‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • نقل، سوغات معروف شهر ارومیه
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت