Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@16:56:42 GMT

در جلسات مشاوره «قبل ازدواج» چه می گذرد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۴۹۰۲

در جلسات مشاوره «قبل ازدواج» چه می گذرد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از جوانان تصور می کنند مراجعه به مشاوران و روانشناسان برای دریافت مشاوره پیش از ازدواج باید پس از اتخاذ تصمیم نهایی برای ازدواج و در صورت مثبت بودن پاسخ درخواست ازدواج، انجام شود، از این رو مشاوره قبل ازدواج را تا لحظات پایانی پیش از عقد به تعویق می اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بعضا این مشاوره پیش ازدواج به قدری پشت گوش انداخته می شود که می توان گفت دیگر کار از کار گذشته است، زوجین تدارکات ازدواج را دیده‌اند و در آن شرایط به دلیل ترس از بر هم خوردن وصلت، قید مشاوره قبل ازدواج را می زنند.

این شرایط در حالی است که بر اساس آمارها اغلب طلاق ها در پنج سال نخست زندگی مشترک رخ می دهند که یکی از دلایل آن می تواند همسر گزینی «نابالغانه» باشد.

به گفته کارشناسان، جوانان باید به سمت همسر گزینی بالغانه پیش روند. این در حالی است که اغلب زوجین جوانی که در صدد ازدواج اند به علت علاقه بیش از حد به یکدیگر، عجولانه تصمیم می‌گیرند و دوران شناخت از یکدیگر را به حداقل می‌رسانند.

«تشخیص اختلالات روانی طرفین» از جمله دلایلی است که متخصصان نسبت به انجام مشاوره پیش از ازدواج بسیار توصیه می‌ کنند، چراکه تشخیص اختلال یا بیماری روانی کاری تخصصی است که صرفا از عهده متخصص این حوزه بر می آید و طرفین قادر به تشخیص آن نیستند.

روانشناسان علائمی نظیر شکاکیت‌های بی‌مورد، پرخاشگری‌های غیر معمول، در دسترس نبودن‌های غیر طبیعی، عادات خواب غیر معمول و فراموشی های غیرطبیعی را از جمله نشانه‌هایی عنوان می کنند که دختر و پسر باید قبل از ازدواج نسبت به آنها گوش به زنگ بوده و درباره آنها با مشاور مشورت کنند.

این هشدارها در حالی است که بعضا نشانه های یک اختلال روانی نظیر بدبینی و پرخاشگری در خانواده‌ها بسیار عادی پنداشته می شوند و افراد تصور می کنند اگر طرف مقابل دائما رفت و آمد و فعالیت های آنها را کنترل می کند به دلیل دوست داشتن بیش از حد و نه بدبینی است و یا اگر طرف مقابل در بزنگاه هایی خاص سریعا عصبی شده و پرخاشگری می کند، از اختلال روانی رنج نمی برد بلکه «زود جوش می آورد» و « در دلش چیزی نیست».

درواقع به گفته کارشناسان خانواده ها این نشانه ها که گواه از وجود یک اختلال روانی هستند را جدی نگرفته و بعضا با واژه هایی مثبت از آن یاد می کنند.

ضرورت بهره مندی از جلسات مشاوره پیش از ازدواج در چنین شرایطی خود را نشان می دهد و از آنجا که درمان این اختلالات زمان زیادی را می‌طلبد، نمی‌توان با یک الی دوماه قبل از ازدواج آن را درمان کرد.

با این وجود نباید از این نکته نیز غافل شد که با وجود یک یا دو نشانه از اختلالات روانشناختی نمی‌توان برچسب اختلال روان را به افراد زد و تشخیص اختلالات روانشناختی حتما باید توسط متخصصین انجام شود.

ازدواج بر اساس تصورات کلیشه ای و رویایی که می تواند منجر به طلاق در همان سالهای ابتدایی زندگی مشترک شود نیز از دیگر دلایلی است که بر ضرورت انجام مشاوره پیش از ازدواج صحه می گذارد، چراکه باورهای غلط در ذهن دختر و پسر درباره ازدواج در جلسات مشاوره پیش از ازدواج بررسی شده، با باورهای درست جایگزین می‌شوند و درواقع "بازسازی شناختی" بین مشاوره و مراجع انجام می‌گیرد.

روانشناسان معتقدند ازدواج بر اساس تصورات رویایی و غلط می‌تواند احتمال طلاق را بیشتر کند و از این رو مشاوره پیش از ازدواج باید به موقع و نه به هنگام نزدیک شدن زمان ازدواج و نه در روزهای پایانی قبل از ازدواج انجام شود تا این مشاوره ها دید واقعی به زوجین دهد.

اگرچه نمی توان نسخه واحد برای تمام زوجین پیچید اما بر اساس توصیه متخصصان می توان گفت بین سه تا شش ماه آشنایی برای ازدواج لازم است تا در این مدت دو طرف بتوانند درباره موضوعات مختلف خانوادگی، محیط کار، نوع برخورد، انعطاف پذیری و سازگاری، درون گرایی و برون گرایی و... یکدیگر به شناخت کافی برسند.

در واقع هدف از مشاوره پیش از ازدواج این است که شباهت‌ها و تفاوت‌های دختر و پسر توسط روانشناس تشخیص داده شده و به طرفین بیان شود و در طی این جلسات با انجام تست‌ها و آزمون‌های روانشناختی پنج مولفه اصلی به منظور شناخت معیار طرفین و ویژگی‌های شخصیتی آنها برای ازدواج که شامل سن، تحصیلات، فرهنگ و مذهب و مسائل خانوادگی و مالی می‌شود، بررسی  شوند.

در جلسات مشاوره پیش از ازدواج چه می گذرد؟

مشاوره پیش از ازدواج به جوانان این امکان را می‌دهد که متوجه میزان اختلافات خود شوند و بدانند ازدواج آنها در چه حد «پر خطر»، با «خطر متوسط» و یا «کم خطر» خواهد بود.

متخصصان تاکید دارند که "ازدواج بی‌خطر" وجود ندارد و مشاوره پیش از ازدواج به ما کمک می‌کند تا متوجه شویم انتخاب ما تا چه اندازه تحت تاثیر هیجانات بوده است اما با این حال هیچ مشاوری تحت هیچ شرایطی حق ندارد به مراجع خود بگوید با چه فردی ازدواج کند یا ازدواج نکند.

در جلسات مشاوره پیش از ازدواج مشاور یا روانشناس از دختر و پسر آزمون گرفته، با آنها مصاحبه کرده، اطلاعات را جمع آوری و این اطلاعات را تحلیل کرده و نتایج تحلیل را در اختیار دختر و پسر قرار می دهد.

در نهایت مشاور می‌تواند به دو طرف بگوید از نظر کدام ویژگی‌ها با یکدیگر اختلاف یا مشکل دارند و شدت این اختلافات چقدر است و ازدواج این دو نفر تا چه اندازه پر خطر، با خطر متوسط و یا کم خطر است.

علیرضا آقایوسفی پیش تر درباره آنچه در جلسات مشاوره قبل ازدواج می گذرد گفته بود: ازدواج پر خطر به این معنا است که این ازدواج به احتمال زیاد تا پنج یا شش سال اول زندگی مشترک به طلاق ختم می‌شود. حدود ۵۰ درصد طلاقهای ما در پنج سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهند و این ازدواج‌ها همان ازدواج‌های پر خطر محسوب می‌شوند.

به گفته این روانشناس، ازدواج با خطر متوسط به این معنا است که اختلافات دو طرف در طول زندگی مشترک زیاد خواهد بود و به احتمال زیاد این ازدواج در طول ۱۰ الی ۲۰ سال پس از آغاز زندگی مشترک به طلاق ختم می‌شود. همچنین ازدواج کم خطر به ازدواج‌هایی معطوف می‌شود که اگرچه دو طرف اختلافاتی با هم دارند اما در مجموع از زندگی خود راضی هستند و می‌توانند این اختلافات را حل کنند.

در شرایطی که ازدواج به صرف داشتن احساس مثبت نسبت به طرف مقابل و بدون در نظر گرفتن وجود "تفاهم" برای تشکیل زندگی مشترک، احتمال طلاق در سال های نخستین زندگی مشترک را بالا می برد، نباید از دریافت به موقع خدمات روانشناسی و مشاوره پیش از ازدواج غافل شد.

منبع: ايسنا لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر مشاوره ازدواج اخبار عمومی اخبار مرتبط آغاز فرآیند انتخاب رشته کنکوری ها از امروز ۱۴۰۱/۵/۱۷ پیامک تسلیت شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱۷ عکس پروفایل و گیف شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱۷ تست روانشناسی؛ این تصویر مشخص می کند درونگرا هستید یا برونگرا ۱۴۰۱/۵/۱۷ هوشیاری مغز بعد از مرگ واقعیت دارد؟ ۱۴۰۱/۵/۱۷ آخرین ویدیو ها جاده ایلام به مهران در اربعین ۴ بانده می شود ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۰۰:۰۵ برخورد صاعقه به بزرگترین مخازن سوخت کوبا + فیلم​ ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۲۳:۴۱ مداحی بهنام بانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۲۳:۱۱ تلاش میمون وحشی برای دزدیدن یک کودک + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۲۲:۴۰ آخرین جزئیات از مذاکرات وین ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۲۰:۳۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۸:۲۷ در جلسات مشاوره «قبل ازدواج» چه می گذرد؟ ۰۸:۱۷ برج آزادی نقش عاشورایی گرفت ۰۸:۱۴ یک توصیه بهداشتی برای سلامت گوش ۰۸:۱۱ نذورات گرم سریعا مصرف شود ۰۸:۰۸ آغاز فرآیند انتخاب رشته کنکوری ها از امروز ۰۸:۰۶ ویژگی جدید مرورگر مایکروسافت اج برای مدیریت فضای دیسک ۰۷:۳۰ چگونه وام مسکن ۵۰۰ میلیون تومانی بانک سامان را بگیریم؟ ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر به چابهار چقدر پول می خواهد؟ + جدول قیمت ۰۷:۰۹ پیامک تسلیت شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۵۴ با این ترفند ساده؛ از دستکاری کیلومتر خودرو مطلع می شوید ۰۱:۳۶ عکس پروفایل و گیف شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۲۴ تست روانشناسی؛ این تصویر مشخص می کند درونگرا هستید یا برونگرا ۰۱:۰۵ هوشیاری مغز بعد از مرگ واقعیت دارد؟ ۰۰:۵۸ فال ابجد روزانه دوشنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۵۳ قبل از خرید شاسی بلند به این نکات توجه کنید ۰۰:۵۱ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۴ دانلود نوحه و مداحی عاشورا حسینی ۱۴۰۱ ۰۰:۳۸ فال حافظ امروز دوشنبه ۱۷ مرداد ۰۰:۲۸ فال امروز / فال روزانه شخصی ۱۷ مرداد ۰۰:۰۵ جاده ایلام به مهران در اربعین ۴ بانده می شود ۲۳:۵۳ خانم ها موی سر خود را بتراشند؟ ۲۳:۴۸ سخنان امام حسین (ع) بعد از شهادت حضرت عباس (ع) ۲۳:۴۶ طرز تهیه حلوای برنجی مخصوص نذری، طعم متفاوت حلوا ۲۳:۳۳ زنان باردار می توانند انجیر بخوردند؟ ۲۳:۳۰ خواهر رونالدو جنجال به پا کرد! + عکس ۲۳:۲۲ مراجعه به ارتوپد چه زمانی واجب است؟ ۲۳:۰۷ با خوردن چه خوراکی هایی به تناسب اندام برسیم؟ ۲۲:۴۵ بحران پیش رو مانند بحران بزرگ مالی است ۲۲:۳۲ نکات مهم برای مراقبت از پوست در سفر ۲۲:۲۴ افتتاح حساب به صورت گروهی در بانک ها ممنوع شد ۲۲:۲۱ مراسم عزاداری رهبر معظم انقلاب در شب عاشورای حسینی + عکس ۲۲:۱۰ خوراکی های مفید برای داشتن خواب راحت شبانه ۲۲:۰۲ رییسی: امروز ابتکار عمل بدست جوانان فلسطینی افتاده است ۲۱:۴۳ مورا: در حال پیشرفت هستیم، به نتیجه مذاکرات وین خوش‌بین هستم ۲۱:۴۰ فاکتور الکترونیکی یک گام دیگر به اجرا نزدیک تر شد ۲۱:۳۲ نذری های عجیب طهرونی ها در ماه محرم ۲۱:۲۶ در کدام قسمت از جهان فناوری ۵G به کار گرفته شده است؟ ۲۱:۱۳ جاده کندوان فردا یک طرفه می شود ۲۰:۵۶ برگزاری آیین نخل گردانی در کرج + عکس ۲۰:۳۴ آخرین جزئیات از مذاکرات وین ۲۰:۲۵ ابرثروتمندان دنیا کجا زندگی می کنند؟! ۲۰:۲۰ دانلود تمام دفترچه های انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ + لینک ۲۰:۱۶ اعمال شب عاشورای حسینی ۲۰:۰۶ ادعای منابع غربی و عربی: آتش‌بس از ساعت ۲۰ ۱۹:۵۳ آخرین جزییات بیمه دانشجویی تامین اجتماعی ۱۹:۳۱ رابطه بین سرطان و طول عمر چگونه است؟ ۱۹:۲۶ امیرعبداللهیان: آژانس با فاصله گرفتن از موضوعات انحرافی موضوعات باقیمانده پادمانی را به طور کامل حل و فصل کند ۱۹:۱۰ مرفهان بیشترین بهره را از یارانه‌ پنهان می‌بردند اما با واقعی شدن قیمت‌ها یارانه به محرومان پرداخت می‌شود ۱۹:۰۰ تلاش برای حل ادعاهای پادمانی و رفع تحریم ها ادامه دارد ۱۹:۰۰ واکنش گردشگران خارجی به عزاداری محرم + فیلم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مشاوره ازدواج اخبار عمومی جلسات مشاوره پیش از ازدواج جلسات مشاوره زندگی مشترک قبل ازدواج دختر و پسر ۱۴۰۱ ۵ ۱۷ ۱۷ مرداد بر اساس دو طرف پر خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند