Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریفی گفت: وقتی رهبری معظم انقلاب هیئت را کانون جهاد تبیین عنوان می‌کنند پس هیئات مذهبی ما باید بتوانند حربه دشمن را خنثی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مصطفی شریفی کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی در گفت‌وگو با دیارآفتاب؛ اظهار داشت: دشمن چند سالی است محور جدیدی را در مقابل جبهه اسلام باز کرده و این محور جدید همان جنگ شناختی و جنگ روایت‌هاست که سعی دارند در این جنگ شناختی آن چیزی که به ضرر جهان اسلام است را بعضاً حتی به نام اسلام به خورد جوامع اسلامی بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این جنگ از زمان حضرت علی(ع) هم بود و آنجا که حضرت امیر به شهادت رسیدند آن‌قدر اذهان جامعه از روایت‌های نادرست تحت سیطره قرار داده بودند که مردم تصور صحیحی از امیرالمؤمنین دوم‌شخص جهان اسلام نداشتند و حتی عاشورا در امتداد همین جنگ شناختی شکل گرفت لذا این مهم امروز نیازمند تبیین صحیح است.   شریفی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با ابزار نوین و رسانه‌ای که در دست دارد یک جنگ همه‌جانبه را علیه جبهه مقاومت ایجاد کرده و رهبر حکیم انقلاب با شناخت این محور جدید اصطلاح جهاد تبیین را برای مقابله با این جنگ نوین دشمن به کار بردند.   این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: در این جنگ جدید ابزار درگیری تانک و فشنگ نیست بلکه ما باید آنچه دشمن به دنبال تحریف آن است را به‌درستی تبیین کنیم و در روایت حوادث و مسائل دست پیش را داشته باشیم که اگر این اتفاق افتاد پیروز خواهیم شد.   شریفی تأکید کرد: در جهاد تبیین مسئله تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و معارف انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در مقابل هجمه و روایت‌های دروغین دشمن موردتوجه قرار گیرد.   وی با بیان اینکه هدف نهایی دشمن ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم و تضعیف نظام اسلامی است افزود: وقتی رهبری معظم انقلاب هیئت را کانون جهاد تبیین عنوان می‌کنند پس هیئات مذهبی ما باید بتوانند این حربه دشمن را خنثی کنند که این امیدوار کردن مردم به آینده بزرگ‌ترین امربه‌معروف نهی از منکر است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد تبیین جنگ شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی را در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: این امام والامقام در مدت ۳۴ سال امامت خود با پنج طاغوت بنی عباس معاصر بود، بنی عباس از امویان هم ظالم‌تر بودند و با این وجود، ایشان در برابر ظالمان ایستاد، مقاومت کرد و تسلیم نشد.

وی با بیان اینکه رویکرد راهبری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امام صادق (ع) در دوران ۳۴ ساله امامت، راهبرد جهاد تبیین بود، اظهار کرد: ایشان در میدان مبارزه با همه جریانات فکری به مخالفت برخاست تا عقاید باطل را بکوبند و اندیشه‌های منحرف را اصلاح کنند.

وی با توضیح اینکه همه تلاش امام صادق (ع) این بود که عقاید ناب اسلامی را به تشنگان حقیقت هدیه کنند، افزود: حق و باطل همیشه بوده و جهاد با دشمن همیشگی است و این جهاد یک زمان با شمشیر است و یک زمان با زبان که همان جهاد تبیین است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه هدفی که امام حسین (ع) با شمشیر دنبال آن بود، امام صادق (ع) با بیان و زبان و قلم انجام داد و مانند امام حسین (ع) علاوه بر اینکه با ظالمان و ستمگران مبارزه کرد با ملحدان و منحرفان به مبارزه پرداخت، گفت: امام صادق (ع) هم مجاهد و امام جهاد تبیین بود و هم مجاهدانی در عرصه‌های مختلف تربیت کرد.

او با اشاره به مسائل فرهنگی در زمان امام صادق (ع) اضافه کرد: توسعه تشیع و حفظ جامعه شیعه از آسیب‌ها، نظام‌مند شدن عقاید، باورها و مفاهیم شیعی، شکل‌گیری تشکیلات سیاسی - عقیدتی و تداوم آن در قالب وکالت، شکل‌گیری و پویایی فقه شیعی از جمله اقدامات حضرت در آن زمان بود و امام صادق (ع) در مدت ۳۴ سال امامت پر برکت خویش، نقش شایسته‌ای در گسترش فرهنگ حیاتبخش اسلام داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد