Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:47:14 GMT

تقارن روز عظیم ترین واقعه تاریخی و روز خبرنگار

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۵۰۸۱

تقارن روز عظیم ترین واقعه تاریخی و روز خبرنگار

ایسنا/خراسان جنوبی متفاوت‌ترین روز خبرنگار قرن پانزدهم هجری شمسی را می گذارنیم روزی که شاهد تقارن روز خبرنگار و عاشورای حسینی است. در مقابل عظمت این روز بزرگ زبان قاصر است، قلم کند و اندیشه مشوش.

در روزی که بهترین اسطوره دنیا و بزرگترین اسطوره شجاعت ایمان توسط شمشیر نادانی و قدرت طلبی به شهادت می‌رسد آیا میتوان از موضوعی دیگر سخن گفت؟!

باید از منظری دیگر به این موضوع نگاه کرد، شاید این روز بهانه‌ای باشد برای نگریستن به یکی از باشکوه‌ترین روزهای عالم که سومین امام شیعیان با خون خود بر دفتر بشریت نقش عدالت ترسیم کرد، نقشی به بلندای تاریخ که بعد از قرن‌ها هر روز پررنگ تر و ماندگار تر می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روزی است که فرارسیدن ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و همزمانی این روز با عاشورای حسینی ذهنم را مشغول کرده است و این سوال اساسی به ذهنم می‌رسید اگر من خبرنگار واقعه عاشورا بودم چه خبری را منعکس می کردم؟ خبر شهادت سومین امام شیعیان می‌نوشتم یا هلاکت کافرین به دین رسول الله(ص)؟!

 امروز تقارن این دو مناسبت نقطه مثبتی است در زندگی کاری هر خبرنگار تا بداند چه چیزی را منعکس نماید و آنچه منعکس می‌کند چه تاثیری در زندگی انسان‌ها دارد.

یادمان باشد بزرگترین خبرنگاران عالم که توانستند واقعیت‌های واقعه بزرگ را منعکس نمایند حضرت زینب (س)و امام سجاد(ع) بودند افرادی که توانستند بر علیه جریان رسانه‌های حاکم واقعیت‌های واقعه بزرگ عاشورا را منعکس نمایند.

امروز که نوای عاشورای حسینی در اقصی نقاط عالم به گوش میرسد حاصل اطلاع رسانی‌های حضرت زینب (س)و امام سجاد(ع) است و این خود گواهی است روشن بر وظیفه خطیر جامعه رسانه‌ای‌.

حضرت زینب(س)  بزرگ خبرنگار تاریخ نشان داد که میتوان با اطلاع رسانی دقیق،درست و رسا علیرغم تبلیغات سنگین ، کاری بزرگ و نقشی ماندگار در عرصه اطلاع رسانی به وجود آورد.

به معنای واقعی کلمه «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود» و این نشان دهنده اهمیت اطلاع رسانی ،آگاه سازی و شفاف سازی در جای جای تاریخ است.

امروز که کاستی‌ها و مشکلاتی گریبانگیر جامعه خبری است از نبود بیمه کاری، نداشتن امنیت شغلی، نامهربانی‌ها، مشکلات تامین مسکن و حقوق‌های خبرنگارانی که گاها کمتر از یک پنجم قانون کار است ، باز هم اطلاع رسانی را ادامه میدهند. خبرنگاران هم با روی کار آمدن دولت سیزدهم امیدهای زیادی دارند تا این مشکلات به حداقل برسد.

جامعه خبری کشور و بالاخص خراسان جنوبی نشان داده‌اند که علیرغم همه این کاستی‌ها با تمام وجود پای کار بوده‌ و فلسفه کاری خود را به منصه ظهور رسانده‌اند.

 به بهانه روز بزرگ عاشورا، اهالی جامعه خبری بار دیگر بر عهد خود برای انعکاس زینب وار و سجادگونه اخبار عهد می‌بندند و برای توسعه هر چه بیشتر میهنمان تلاش می‌کنیم و چشم امید بسته‌ایم بر حمایت‌های همه جانبه مسئولین تا خارج از همه دغدغه‌های زندگی، قلم اطلاع رسانی را بی لغزش بر دست بگیریم و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز خبرنگار اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت ۱۷ اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآورشد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!