Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷ اتفاقی مهم باعث شد که این روز در تقویم به نام روز خبرنگار ثبت شود، در این روز محمود صارمی، خبرنگار ایرانی در مزار شریف افغانستان، در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی به شهادت رسید.

البته روز خبرنگار امسال برای مردم کهگیلویه و بویراحمد خاطره خبرنگاری را تداعی می‌کند که از جنس مردم بود و در کنار مردم زندگی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ زنده یاد سید حمدالله خواهش نیک، در حالی رقم خورد که برای پابوس امام مهربانی ها، حضرت رضا (ع) مشرف شده بود، گویی آنجا در گوش امام هشتم، آرزویش را زمزمه کرده بود که از بهشت زمینی به آسمان‌ها پر کشید.

اگرچه شاید خود خوشحال و شادمان باشد که در جوار امام علی ابن موسی الرضا (ع) جان به جان آفرین تسلیم کرد، اما غمی ماندگار در دل مردم کهگیلویه و بویراحمد تا باد به جا گذاشت.

غلام حسین موسوی سوق مدیر اتاق خبر صدا و سیمای استان می‌گوید: مرحوم خواهش نیک از خبرنگارانی بود که در همه صحنه‌ها حضوری به هنگام و مثمر ثمر داشت، از مردم بود، برای مردم زیست و بر دستان همین مردم با اندوهی فراوان و فراموش نشدنی تا جایگاه ابدیش بدرقه شد.

ضرغام علی بازی از فعالان رسانه در استان هم از زنده یاد خواهش نیک به عنوان یکی از مریدان واقعی اهل بیت عصمت و طهارت یاد می‌کند و می‌گوید: هیچ یک از مردم استان او را فراموش نخواهند کرد، زیرا بیشتر عمر با برکت خود را در راه ترویج شعائر دینی، تعلیم و تربیت و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صادقانه به مردم صرف کرد.

احمدپور معاون خبر شبکه دنا نیز زنده یاد خواهش نیک را خبرنگاری متعهد، متخصص و با اخلاق و برادری بزرگ برای کارکنان خبر دانست و گفت: این خبرنگار فعال علاوه بر اینکه در همه صحنه‌ها حضور بهنگام داشت، همیشه کلید رفع مشکلات دوستان و همکاران بود.

مرحوم خواهش نیک، مردی از جنس مردم

مدیر باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد هم درخصوص جنس سوژه‌های مرحوم سید حمدالله خواهش نیک می‌گوید: سوژه‌هایی که انتخاب و تهیه می‌کرد، مردمی بودند، بطوریکه قاب دوربین "خبر از شما پیگیری از ما" را به نقاط مختلف استان می‌برد و به تعبیر همکاران خبر، سنگی نبود در استان که به پای او غلطی نخورده باشد.

کورش پسند می‌گوید: اخلاق رسانه‌ای و مردمی بودن، ۲ کلید واژه‌ای که در حدود ربع قرن فعالیت رسانه‌ای، در رفتار خواهش نیک موج می‌زد.

سعید عباسی از خبرنگاران و همکاران مرحوم خواهش نیک هم می‌گوید: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از عمده سوژه‌هایی بود که مرحوم خواهش نیک در صندوقچه سوژه هایش جا داده بود، زیرا معتقد بود که یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و انتخاب و تهیه اینگونه گزارش‌ها سبب شده بود مورد تحسین جامعه ایثارگری کشور قرار گیرد.

آخرین گزارش عاشورایی

مرحوم سید حمدالله خواهش نیک در روز عاشورای پارسال و آخرین گزارش عاشورایی خود گفته است: مکتب عاشورا، فریاد رسای آزادی خواهی است که در کلاس درس یک‌روزه به آموزگاری اباعبدالله الحسین (ع)، عزت و سربلندی را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد.

به گفته مدیر باشگاه خبرنگاران جوان؛ زنده یاد خواهش نیک، اهدای عضو را شکل دیگری از ایثار می‌دانست و سعی در ترویج آن داشت، به طوری که برخی از کارمندان اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی او را همکار خود می‌دانستند.

خبری که تا ابد ناتمام ماند

یعقوب کاظمی از دیگر فعالان رسانه در استان هم به فعالیت سید حمد الله خواهش نیک به عنوان رئیس نهضت سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با وجود مشغله کاری، اما دست از خبرنگاری نکشید و تا آخرین نفس در این حرفه خدمت کرد، بطوریکه ساعتی قبل از اینکه مرگ، یعنی ۱۸ آذرماه پارسال، مشغول تنظیم خبری بود که تا ابد ناتمام ماند.

خانم رشیدی خبرنگار و کارشناس رسانه که از سال ۹۵ با زنده یاد خواهش نیک آشنایی دارد، گفت: اینکه بخواهند به کسی لقب مردمی بودند بدهند، ساده نیست، بلکه باید کار‌هایی کرده باشد که به نفع مردم و در جهت مشکلات باشد.

او می‌گوید: این بزرگمرد را فقط در برنامه "گفتن نگین" مشاهده کرده بودم، روزی که با من تماس گرفت و خودش را معرفی کرد، خواسته‌ای از من داشت، آن هم پیگیری سوژه‌ای مهم را با موضوع آرد‌های بو دار، پیگیری کنم، زیرا پیگیری آن در چارچوب سیاست‌های رسانه‌ای صدا و سیما نیست.

خانم رشیدی گفت: اما این پایان ماجرا نبود و نتیجه، بازخورد و بازتاب این سوژه را پیگیری کرد و تهیه گزارش سبب شد مسئولان به مسئله ورود کنند و این ویژگی زنده خواهش نیک نشان داد که دغدغه‌های مردم برایش مهم است و در اولویت کاری اش قرار دارند و این اخلاق برای من الگو شد.

روز ۱۸ آذرماه پارسال، وقتی خبر فوت این خبرنگار فرهیخته به گوش همکاران و مردم رسید، یک استان عزادار شد، گویی خاک غم را همه جا پاشیدند، خبری باورنکردنی که هر لحظه انتظار می‌رفت حقیقت نباشد و دوباره تصویر را از قاب تلویزیون ببینند و صدایش که پیگیری‌های مشکلات مردمی را فریاد می‌زد، دوباره طنین انداز شود.

چهره‌ای متواضع با روحیه انقلابی

خبرنگار و مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهره متواضع، روحیه انقلابی و دغدغه‌مندی فراوان برای مطالبه مشکلات مردم، از او شخصیتی مورد احترام همگان ساخته بود.

به گفته موسوی؛ خواهش نیک با مردم و برای مردم بود و همین ویژگی مردمی بودن باعث شد که محبوب قلوب مردم در اقصی نقاط این دیار پرگهر باشد.

وداع مردم با سمبل مهربانی و دلسوزی

روز وداع فرارسید، مردم کهگیلویه و بویراحمد باید با مردمی خداحافظی می‌کردند که مشکلاتشان، دغدغه اش و صدایشان بود.

خیل عظیم مردم با رخت سیاه بر تن آمده بودند، سیاهی جمعیت را که مشاهده می‌کردیم، گویی پارچه‌ای بر تن صحرا کرده بودند، رود اشک از چشم‌ها جاری بود و گویی پاره تنشان را تا خانه ابدی بدرقه می‌کردند.

زنده یاد خواهش نیک، محبوب مردم کهگیلویه و بویراحمد

عیسی فتحی سردبیر خبرگزاری ایسنا در کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم خواهش نیک نشان داد که مردم استان خوب تشخیص می‌دهند که هرکس صادقانه به مردم خدمت کند و از دنیا برود، مردم خودجوش در مراسم تشییع و خاکسپاری آن‌ها سنگ تمام می‌گذارند و قدردان هستند.

حالا آنچه از زنده یاد حمدالله خواهش نیک در صندوقچه دل مردم و آرشیو صدا و سیما به یادگار مانده، اخلاق نیک و نامی نیکو و حدود ۲ هزار گزارش مردمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرحوم خواهش نیک روز خبرنگار مردم کهگیلویه و بویراحمد حمدالله خواهش نیک مرحوم خواهش نیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت گفت: در شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی به ریاست، وزیر جهاد عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است. رضا بهنام‌پور افزود: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد. بهنام‌پور ادامه داد: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق برنامه های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یک سال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است. وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد