Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@04:46:02 GMT

توله یوز تلف شده ماده بود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۵۲۷۰

توله یوز تلف شده ماده بود

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن اکبری گفت: در پی اطلاع رسانی دو شب گذشته مبنی بر تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در مسیر جاده ترانزیت تهران به مشهد، یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان و پارک ملی توران به محل حادثه مراجعه و با لاشه تلف شده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی روبرو می شوند.

وی گفت : در بررسی های انجام شده مشخص شد که این یوز تلف شده، ماده است، محیط بانان دو شب گذشته، مادر و توله بزرگ دیگر همراه او را در زیستگاه‌های مجاور جاده و در حوزه استان سمنان مشاهده کرده اند با توجه به مشاهده مادر و توله یوز همراه او، تیم پایش استان به همراه چند تن از تشکل های مردم نهاد از روز گذشته در منطقه مستقر هستند و پایش های نظارتی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیشترین نگرانی ما برای تردد های امشب و فردا شب در جاده مشهد به تهران است زیرا حجم خودروهای عبوری از سمت مشهد به تهران برای بازگشت زوار بیشتر می‌شود، هماهنگی لازم با همکاران استان خراسان شمالی هم انجام شده و به صورت آماده باش هستند تا در صورت نیاز برای پایش بیشتر عازم منطقه شود.

اکبری گفت: از پلیس راهور هم تقاضا داریم با توجه به حجم گسترده خودروهای زوار از مشهد به سمت تهران و لزوم کنترل و رعایت سرعت مطمئن در این منطقه برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، تیم های نظارتی خود را در این جاده به ویژه در حد فاصل میامی تا کاهک و عباس آباد مستقر دارد.

به گفته‌ی اکبری، اکیپ‌های محیط بانان در محل به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و با پروژکتورکشی و با روشن کردن آتش در منطقه و ایجاد هشدار، در صورت مشاهده یوز مادر و توله همراه آنها را از منطقه خطر دور کنند، محل تصادف بیش از سی کیلومتر از نقطه داغ تصادفات قبلی فاصله دارد اگرچه یک مورد تصادف در این محدوده ثبت شده بود و به همین دلیل، موضوع ایمن سازی این بخش از جاده را پیگیری خواهیم کرد.

اکبری در پایان گفت: به طور قطع نجات این گونه و کاهش مخاطرات آن نیازمند همکاری همه دستگاه های مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم شب های محرم عاشورا تاسوعا روز خبرنگار محمود صارمی یوزپلنگ تصادف توله یوز محیط زیست محیط بانان محرم شب های محرم عاشورا تاسوعا روز خبرنگار محمود صارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لذت یک توله شیر کوهی از استراحت در بانوج
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • (ویدئو) اولین معاینه پزشکی دو توله ببر سوماترایی
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند