Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:11:53 GMT

توافق صلح چاد امروز در دوحه امضا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۵۳۶۴

توافق صلح چاد امروز در دوحه امضا می‌شود

منابع خبری از امضای طرح نهایی صلح میان دولت و اپوزیسیون چاد طی امروز (دوشنبه) در دوحه قطر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی اعلام کرد که دولت و اپوزیسیون چاد طی امروز طرح نهایی صلح در این کشور را در دوحه امضا می‌کنند.

طبق گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، هیئت مذاکره کننده دولت انتقالی، نمایندگان گروه‌های مخالف، نمایندگان اتحادیه آفریقا، تعدادی از سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و چندین کشور مختلف در مراسم امضای این توافقنامه شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، این توافق راه را برای آغاز گفت‌وگوی ملی جامع و مستقل در "انجامنا"، پایتخت چاد هموار می‌کند.

این تصمیم پس از دیدار روز شنبه تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و  محمد ادریس دبی، رئیس شورای نظامی انتقالی چاد در دوحه اتخاذ شد.

میانجی قطری دوشنبه گذشته طرح نهایی صلح را به هیئت‌های دولت و اپوزیسیون چاد که از مارس گذشته گفتگویی را در دوحه با نظارت قطر آغاز کرده‌اند، ارائه کرده بود.

طرح صلحی که میانجی قطری به هیئت‌های دولت و اپوزیسیون چاد ارائه کرد، بر آتش‌بس، اتمام سخنان نفرت‌انگیز، سازوکارها و برنامه‌های خلع سلاح، آزادسازی اسرا و انسجام دوباره بر اساس استانداردهای بین‌المللی متمرکز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاد قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اظهارات غیرمسئولانه و تهدیدات نخست وزیر و وزیران درباره اسیران باید متوقف شود.

وی موضع گیری مقامات رژیم صهونیستی درباره توافق مبادله اسیران سوء مدیریت در مذاکرات را نشان می دهد.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: کابینه اسرائیل اسیران را به حال خود رها کرده است و باید کاری برای برگرداندن آنها به اسرائیل انجام دهد.

از سوی دیگر یارون بلوم، هماهنگ کننده سابق پرونده زندانیان و مفقودین رژیم صهیونیستی گفت: من اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه حماس جدی نیست را رد می‌کنم، برعکس، آنچه در روزهای اخیر دیده‌ایم جدیت آنها را ثابت می‌کند، خلیل الحیه و یکی دیگر از مقامات حماس برای مذاکرات آتش‌بس با اسرائیل به قاهره رفتند.

بلوم با اشاره به شهرک‌های غیرقانونی ی اطراف که موازی با نوار غزه است، افزود: اگر همه کسانی که در جنوب زندگی می‌کنند نتوانند به خانه‌های خود بازگردند، پایان این جنگ ممکن نخواهد بود.

گفتنی است که در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس در مورد توافق تبادل اسرا جدی نیست، اپوزیسیون این رژیم نیز نتانیاهو را به شکست در توافقنامه تبادل اسرا با حماس متهم می‌کند.

کد خبر 6098251

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • واکنش یحیی به امضا نکردن تعهدنامه برای بازگشت | گل‌محمدی: این اقدامات به نفع فوتبال نیست
  • رئیسی: در غرب شاهد تقابل شرافت و شرارت هستیم
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • در غرب شاهد تقابل جریان شرافت با شرارت هستیم
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • هیئت مذاکره‌کننده حماس در قاهره، امشب عازم دوحه می‌شود
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود