Web Analytics Made Easy - Statcounter

«وحید محمدی» روز دوشنبه با تسلیت عاشورای حسینی و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق سنتی دیرین همه ساله در روز عاشورا هیات های عزاداری با عبور از خیابان‌های شهر گیلانغرب در مزارستان شهدای این شهرستان تجمع می کنند که امسال به دلیل افزایش موارد مثبت کرونا و قرمز بودن وضعیت شهرستان در راستای حفظ سلامت مردم حضور در گلزار شهدا ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اطهار داشت: هیات های عزاداری امروز را باید در فضای باز و در محل هیات های خود در روز عاشورا عزاداری کنند و تردد آن ها در خیابان های سطح شهرستان و حضور در مزارستان ممنوع است.

فرماندار گیلانغرب گفت: مردم برای حفظ سلامت خود نکات و موارد بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

محمدی همچنین بر تکمیل واکسیناسیون کرونا به عنوان موثرترین راه مقابله با ویروس کرونا از سوی مردم تاکید کرد و افزود: برای خروج از وضعیت قرمز فعلی این شهرستان مردم باید همکاری لازم را را ستاد کرونا داشته باشند و شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: از اول تا ۱۵ مردادماه ۶۴ مورد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۱۸ مورد در بیمارستان الزهرا (س) و سایر بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری شده‌اند.

دکتر «مریم فتاحی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا قرمز شده و  آمار موارد مثبت مبتلایان در نیمه اول مرداد ماه نسبت به کل یک ماه تیر بیش از ۲برابر افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود ۹۷ درصد واکسن نوبت اول و ۹۰ درصد نوبت دوم و ۵۶ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر فتاحی، لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم هنگام حضور در مراسمات عزاداری حتماً رعایت پروتکل ها را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری با سه مورد فوت مجموع موارد فوتی از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان گیلانغرب به ۱۲۰ نفر رسیده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها ستاد کرونا گیلانغرب ویروس کرونا وضعیت قرمز عاشورای حسینی عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد کرونا گیلانغرب ویروس کرونا ستاد کرونا گیلانغرب ویروس کرونا وضعیت قرمز عاشورای حسینی عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد