Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهر کیامهر گفت: استان آذربایجان غربی همانند بسیاری از نقاط کشور دارای ظرفیت‌های عظیمی از منابع خدادادی است و به همین خاطر برای احداث ۲۵۷ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در قالب نیروگاه‌های مقیاس کوچک با همکاری سازمان‌های متولی در این استان مکان یابی شده است.

مدیرعامل شرکت برق آذربایجان‌غربی افزود: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر استان آذربایجان غربی ظرفیت قابل توجهی در حوزه زمین گرمایی، برقابی و خورشیدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می گوید: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در راستای توسعه منابع تامین انرژی الکتریکی برای عرضه به مشترکان خود اقدام به امکان سنجی و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های تولید پراکنده می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: مکان یابی برای احداث ۲۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی با ظرفیت‌های متفاوت با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، اداره کل منابع طبیعی و استانداری شناسایی و برای فراخوان سرمایه گذار به صورت متمرکز تحویل سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران (ساتبا) شد.

کیامهر اضافه کرد: این کارگروه ۵۱۴ هکتار زمین‌های مناسب برای نیروگاه خورشیدی که از معیار‌های مثبت از جمله شیب مناسب، نزدیکی به شبکه برق و سایر عوامل موثر برخوردار بودند، شناسایی کرده و این مناطق آماده جذب سرمایه گذار است.

به گفته وی، شرکت برق آذربایحان‌غربی آماده هر گونه همکاری در راستای توسعه سرمایه گذاری در استان خصوصا در زمینه تولید برق است.

کیامهر برنامه بعدی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی را مکان یابی و امکان سنجی احداث نیروگاه‌های خورشیدی برای ظرفیت‌های زیر ۱٠ مگاوات عنوان کرد و گفت: با اجرای این برنامه امکان جذب طیف بیشتری از سرمایه گذاران در حوزه تولید انرژی برق فراهم خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه خورشیدی آذربایجان غربی برق آذربایجان غربی انرژی های تجدید پذیر ارومیه برق آذربایجان غربی شرکت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی شهرستان، براساس ابلاغیه وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در بردسکن آغاز شد.    جواد رجبی اول افزود: لزوم مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.   وی بیان کرد: بردسکن یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۹۰ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلو وات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.   مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه فوری با حضور فرماندار شهرستان و ادارات مرتبط تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد که طی آن لازم است متقاضیان و کشاورزان به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت مراجعه کنند تا راهنمایی لازم به آنها، داده و مقدمات کار آغاز شود.    رجبی افزود: مقرر شده با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار و سایر مسئولان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌هایی برگزار شود تا راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ انجام بگیرد.   به گفته وی ۴۰۰ مشترک از کل مشترکین شهرستان بردسکن را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۴۴ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد