Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، آنتونیو گوترش روز دوشنبه خواستار پایان دادن به حملات "انتحاری" به نیروگاه‌های اتمی شد.

سایت نیروگاه اتمی زاپوریژژیا اوکراین، بزرگترین نیروگاه در اروپا است که روز گذشته (یکشنبه) برای دومین بار در کمتر از ۲۴ ساعت بمباران شد.

وی هرگونه حمله به نیروگاه‌های اتمی را "انتحاری" توصیف کرد و خواستار توقف عملیات نظامی در اطراف زاپوریژژیا اوکراین شد تا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) بتواند به آن دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک هفته گذشته، دبیرکل سازمان ملل متحد به نگرانی در مورد خطرات هسته‌ای برای بشریت ادامه داده؛ خطراتی که به اعتقاد وی تنها یک "سوء تفاهم" یا "اشتباه قضاوت" تا "نابودی هسته‌ای" فاصله وجود دارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز شنبه هفته جاری گلوله‌باران نیروگاه اتمی زاپوریژژیا در اوکراین را محکوم کرد و گفت این اقدام خطر یک فاجعه هسته‌ای را به دنبال دارد.

رافائل گروسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: من به شدت نگران گلوله باران روز گذشته بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا هستم.

وی از همه طرف‌های درگیر در اوکراین خواست تا «حداکثر خویشتن‌داری» را در اطراف این نیروگاه به کار گیرند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: هر گونه اقدام نظامی که ایمنی و امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا را به خطراندازد کاملا غیرقابل قبول است و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد.  

وی تاکید کرد: هر گونه حمله نظامی به این نیروگاه یا آغاز یک حمله از آن به منزله بازی با آتش است که عواقب بالقوه فاجعه باری خواهد داشت.  

به گزارش ایرنا، نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا در جنوب شرقی شهر انرهودار که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می‌شود، تحت تسلط ارتش روسیه قرار دارد.

نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل هم که فعال نیست، در اختیار روس‌هاست.  

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که نیروهای اوکراین به قلمرو نیروگاه اتمی زاپوریژژیا بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا توسط تیپ ۴۵ توپخانه نیروهای مسلح حمله کردند.

در بیانیه‌ای که در همین ارتباط منتشر شده، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در نتیجه این حملات، یک خط لوله هیدروژن آسیب دید که منجر به آتش‌سوزی شد ولی آتش به سرعت مهار شده است.

برچسب‌ها اوکراین سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش آژانس بین المللی انرژی اتمی پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش اوکراین سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی بزرگترین نیروگاه نیروگاه هسته ای نیروگاه اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده توانایی تولید ۱.۲ مگاوات برق را دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان