Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:23:34 GMT

گیلان در سوگ عاشورا؛ ایجا باران بلا می‌بارد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۵۸۶۲

گیلان در سوگ عاشورا؛ ایجا باران بلا می‌بارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، شور حسینی گیلانیان عزادار امروز دوشنبه در دهمین روز از ماه محرم، سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان در عاشورای حسینی به اوج رسید، مردم مومن دیار هشت هزاز شهید دفاع  مقدس با حضور در آیین‌های عزاداری و نوحه‌خوانی در سوگ آن حضرت و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

مومنان استان گیلان، زن و مرد، پیر و جوان همه به عشق شهدای دشت کربلا امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش آمدند تا عاشورای حسینی را احیاء کنند و نامشان را در عزای اباعبدالله حسین (ع) به ثبت برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فریاد یاحسین و نوای غم در آیین های عاشورای حسینی در سراسر شهرها و روستاهای استان گیلان طنین انداز است، عزاداران ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام با حضور در مراسم های عاشورا عشق و ارادت شان را به آن امام به نمایش گذاشتند.

سوگواری عاشورای حسینی در بقعه متبرکه امام زاده هاشم و خواهر امام رشت،  آقاسیدجلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، امام زاده ابراهیم شفت و سایر امام زادگان شاخص حال و هوای معنوی خاصی دارد، عاشقان حسینی با حضور در مراسم های عاشورا در این اماکن مذهبی با سینه زنی برای امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش گریستند.

خیابان های منتهی به این امام زادگان مملو از جمعیت عزاداران حسینی است، حضور کودکان با پیشانی بند یاحسین (ع) به همراه خانواده از جلوه های مراسم های عاشورای حسینی در استان گیلان است.

تجمع عاشوریان نیز صبح امروز دوشنبه در رشت مرکز استان گیلان با حضور سوگواران حسینی با رعایت توصیه های بهداشتی در پیاده راه فرهنگی این شهر در حال برگزاری است، شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با فریاد لبیک یا حسین "ع" با سینه زنی و نوحه خوانی عزاداری می کنند.

خیابان های منتهی به پیاده راه رشت مملو از جمعیت هستند، عاشقان و دلدادگان سر و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام آمده اند تا ارادت خود را به آن امام به جهانیان ثابت کنند.

برپایی سفره های اطعام از جلوه های روز عاشورا است، خیران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در محلات مختلف گیلان در ظهر عاشورا با برپایی سفره‌های اطعام و نذری از عزاداران سید و سالار شهیدان پذیرایی می کنند، برپایی این سفره ها در روستاهای گیلان جلوه خاصی دارد، خانواده ها در روستاها با برپایی سفره‌های نذری در منازل خود، مردم را برای حضور بر سر سفره‌ها دعوت می‌کنند. 

امروز دهمین روز ماه محرم عاشورای حسینی است.

برچسب‌ها رشت عاشورای حسینی گیلان سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت عاشورای حسینی گیلان رشت عاشورای حسینی گیلان سازمان تبلیغات اسلامی حسین علیه السلام عاشورای حسینی استان گیلان سفره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند

وحید اسکندری گفت: این تعداد از زائران گیلانی هشتم اردیبهشت از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به حج عمره اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد:طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان کاروان‌های ۱۲۰ و ۱۳۵ نفره سوم خردادماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت گیلان بیان کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم این کنگره عظیم می شوند.

وی عنوان کرد: ۶۳۰ زائر حج تمتع امسال از استان شامل؛ ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: مسن ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنها پسر نوجوان ۱۲ ساله است.

امسال بعد از ۹ سال توقف، پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی از سر گرفته شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد