Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز ظهر عاشورا به احترام قیام امام حسین‌(ع) در میدان شهدا و مسیرهای عزاداران حسینی دایر است و پس از ادای نماز ظهر اجتماع بزرگ عاشورائیان در حرم مطهر رضوی شکل می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، امروز همزمان با عاشورای حسینی شهر مشهد حال و هوای دیگری دارد زائران و مجاوران از جای جای کشور خود را به مشهد رسانده‌اند تا این روز را در محضر امام رضا(ع) به عزاداری و ذکر مصیبت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسته‌های عزاداری و هیئت‌هایی از شهرهای مختلف کشور به مشهد آمده‌اند و از صبح زود در خیابان امام رضا(ع) مشهد و دیگر مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی به عزاداری می‌پردازند و با دسته روی خود را به سمت حرم مطهر رضوی می‌رسانند تا اجتماع عاشوراییان را در حرم شمس الشموس تشکیل دهند.

"هفت منبر" یکی از آیین‌های خاص و کم نظیر ماه محرم در بیرجندحال و هوای محرم در پایتخت وحدت اسلامی+ تصاویرآداب و رسوم کرمانی‌ها در ماه محرم| از تعزیه‌خوانی تا علم گردانی

 مشهدالرضا(ع) مرکز ثقل جهان تشیع است و در همین راستا سوگواری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از شور و حال بی‌نظیری برخوردار است، وجود بارگاه منور رضوی عزاداری هیئت‌های مذهبی در این شهر را سامان می‌دهد و همه در برابر ساحت مقدس هشتمین پیشوای شیعیان، رسم ادب را به جا آورده و سوگواری را در شان آن حضرت برگزار می‌کنند.

با آغاز محرم که بیرق عزا در شهر به اهتزاز درمی‌آید، عزاداری برای سرور و سالار شهیدان در مشهد مقدس در سیاه پوشی گنبد و صحن و سرای بارگاه منور رضوی و برگزاری آیین صلات، خطبه‌خوانی شب عاشورا، مجالس روضه‌خوانی، عزاداری هیئت‌های مذهبی، اطعام عزاداران، توزیع نذری و عمل به موقوفات سیدالشهدا(ع) جلوه‌گری می‌کند.

در عاشورای حسینی دیگ‌های نذری برای اطعام عزاداران در جای جای شهر مشهد دایر شده و ایستگاه‌های صلواتی در خیابان‌ها با توزیع چای، شربت و غذای نذری راه‌اندازی شده است.

نماز ظهر عاشورا به احترام امام حسین‌(ع) در میدان شهدا و مسیرهای عزاداران حسینی دایر است و پس از ادای نماز ظهر اجتماع بزرگ عاشورائیان در حرم مطهر رضوی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/282/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی نماز ظهر هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز گذشته ساعت 17 در تهران یک بازی بین تیم های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان در رده جوانان در دسته دو برگزار می شود.

در این بازی کمک داور گل یکی از این دو تیم را مردود اعلام می کند و همین باعث جرقه یک زودخورد شدید بین داور و اعضای تیم یکه گلشان مردود شده می شود.

در فیلمی که در زیر مشاهده می کنید کمک داور به شدت از سوی برخی افراد مورد حمله قرار می گیرد و جالب است که سایر داوران فقط نظاره گر این برخورد فیزیکی هستند.

خبرنگار آنا از هیئت فوتبال تهران درباره این حادثه جویا شد که اعلام شد همان دیروز سید میرشاد ماجدی رئیس هیئت فوتبال تهران نامه برخورد با خاطیان این درگیری را داده و برای آنها دستور موقت صادر شده و قرار است با افراد درگیر در این ماجرا برخورد شدید شود.

متاسفانه در سالهای گذشته در بخش های پایه به خصوص در دسته جات پایین تر به دلیل مسائل مالی و اهمیت نتیجه گیری برای مالکان تیم ها از این نوع اتفاقات زیاد رخ داده اما هیئت فوتبال تهران در نظر دارد برای سال جدید مدل برگزاری مسابقات را با گکاه شتیم ها تغییر دهد تا این تنش های زشت ایجاد نشود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی