Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، زمین کوتاه‌ترین روز خود را ثبت کرده است و به گفته کارشناسان شرکت متا این اتفاق، می‌تواند فاجعه‌ای برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات امروزی باشد.

به گزارش slashgear، زمین در ۸ تیر با انجام یک چرخش کامل بر روی محور خود ۱.۵۹ میلی ثانیه زودتر از زمان معمولی ۸۶۴۰۰ ثانیه (یا دقیقاً ۲۴ ساعت) چرخید و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمین در ۴ مرداد نیز توانست به اندازه ۱.۵۰ میلی ثانیه زودتر بچرخد و دوباره به شکستن رکورد خود نزدیک شد. به بیان ساده با این اتفاق روز‌ها کوتاه‌تر می‌شوند. این الگو چندین بار در سال ۲۰۲۱ ادامه داشت، در حالی که در سال ۲۰۲۰، سیاره ما ۲۸ مورد از کوتاه‌ترین روز‌های ثبت شده را ثبت کرد. این تغییرات باعث برهم خوردن نظم زمانی می‌شود و تاثیرات زیادی بر فعالیت‌های ما و طبیعت می‌گذارد به ویژه در سیستم‌های جهانی فناوری اطلاعات مبتنی بر کد.

پیامد‌های کوتاه‌تر شدن روز

متا رسماً در حال تلاش است تا یک سیستم جدید زمان‌بندی را اتخاذ کند. در حالی که به نظر می‌رسد کم شدن یک ثانیه از زمان روز تاثیرات مهمی را نداشته باشد، اما این کم شدن ثانیه‌ها تأثیرات را مخربی بر نرم‌افزار متکی به تایمر‌ها یا زمان‌بندی‌ها می‌گذارد. توضیح این اتفاق جزئیات فنی زیادی دارد، اما خطرات آن واقعی است و در گذشته ما تجربیاتی در خصوص چنین خرابی سیستمی را داشتیم. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۷، سرور‌های Cloudflare در شب سال نو دچار اختلال شدند.

افزایش سرعت زمین و کوتاه شدن روز‌ها ممکن است توسط هر چیزی از تغییرات آب و هوا گرفته تا حرکت جزر و مدی اثر بگذارد حتی کشش گرانشی ماه نیز می‌تواند از این تغییر تاثیر بپذیرد. بر اساس تحقیقات منتشر شده در نیچر، زلزله و سونامی سال ۲۰۰۴ اقیانوس هند به دلیل تغییر در سرعت چرخش زمین اتفاق افتاد. این گزارش اشاره کرد که تغییر در رفتار چرخشی زمین به دلیل "تغییر جرم به سمت مرکز سیاره" ایجاد شده است.

یکی از توضیح‌های احتمالی برای‌ این پدیده نظریه چرخش چندلر (Chandler Wobble) است. چرخش چندلر که توسط ستاره شناس آمریکایی ست کارلو چندلر با استفاده از دستگاهی به نام آلموکانتار کشف شد. این نظریه به حرکت قطب زمین به میزان ۰.۷ ثانیه قوسی در یک بازه زمانی تقریباً ۱۴ ماهه اشاره دارد. دانشمندان بر این باورند که کوتاه‌تر شدن روز تغییراتی در فشار، دما و شوری در کف اقیانوس‌ها را به وجود می‌آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر تغییرات اقلیمی اخبار عمومی اخبار مرتبط تست بینایی؛ فقط افراد باهوش می توانند گربه را ببینید ۱۴۰۱/۵/۱۷ ابرثروتمندان دنیا در کدام کشورها زندگی می کنند؟ ۱۴۰۱/۵/۱۷ قطار لوکس پرسرعت جاکارتا - باندونگ اندونزی + فیلم ۱۴۰۱/۵/۱۷ داوطلبان فریب مشاوران زرد انتخاب رشته را نخورند ۱۴۰۱/۵/۱۷ پیش بینی رگبار باران و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور تا پنج شنبه ۱۴۰۱/۵/۱۷ اعلام کارنامه نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱۷ آخرین ویدیو ها استادیوم سلطان ابراهیم در مالزی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۱:۲۶ قطار لوکس پرسرعت جاکارتا - باندونگ اندونزی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۰:۲۴ سرقت مسلحانه یک سمند در روز روشن! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۹ جاده ایلام به مهران در اربعین ۴ بانده می شود ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۰۰:۰۵ برخورد صاعقه به بزرگترین مخازن سوخت کوبا + فیلم​ ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۲۳:۴۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۳۵ کوتاه تر شدن روز چه تاثیرات مخربی بر روی زمین می گذارد؟ ۱۱:۲۸ نفت برنت به ۹۵ دلار رسید ۱۱:۲۶ استادیوم سلطان ابراهیم در مالزی + فیلم ۱۱:۲۲ تست بینایی؛ فقط افراد باهوش می توانند گربه را ببینید ۱۱:۰۹ کنکور همچنان عادلانه ترین بی عدالتی آموزشی / چرا تاکید بر مدارس ۴۰نفر برتر آدرس اشتباه دادن است؟ ۱۱:۰۰ قیمت ماشین لباسشویی سامسونگ (جدول) ۱۰:۵۶ نوشیدن آب باران تا چه اندازه خطرناک شده است؟ ۱۰:۵۳ ابرثروتمندان دنیا در کدام کشورها زندگی می کنند؟ ۱۰:۳۰ آیا اینستاگرام گرفتن اسکرین شات از استوری را به کاربر اطلاع رسانی می کند؟ ۱۰:۲۴ قطار لوکس پرسرعت جاکارتا - باندونگ اندونزی + فیلم ۱۰:۰۲ هزینه وام مسکن باز هم کاهش یافت ۱۰:۰۰ هکرها چگونه به اطلاعات شما دسترسی پیدا می کنند؟ ۰۹:۵۵ ٧۵درصد آمریکایی‌ها در پرداخت صورت حساب مشکل دارند! ۰۹:۵۰ آپارتمان های ۵ میلیاردی مرکز تهران ۰۹:۴۵ نحوه بهبود کیفیت صدا در ویندوز ۱۱ ۰۹:۴۰ داوطلبان فریب مشاوران زرد انتخاب رشته را نخورند ۰۹:۳۵ چند درصد مشترکان خانگی پاداش صرفه جویی دریافت کرده اند؟ ۰۹:۳۳ معرفی ۱۲ بازی برتر اپل واچ که باید آنها را تجربه کنید ۰۹:۲۰ پیش بینی رگبار باران و گرد و خاک در نقاط مختلف کشور تا پنج شنبه ۰۹:۱۷ اعلام کارنامه نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ۰۹:۰۰ پشیمانی ایلان ماسک از فروش بیت کوین! ۰۸:۴۴ خطر حمله قلبی در «تنهایی» افزایش می یابد ۰۸:۴۱ پیشنهاد ۲۵۰ میلیون دلاری عربستانی ها به رونالدو ۰۸:۳۸ امروز در کدام جاده ها باران می بارد؟ ۰۸:۳۵ توافق آتش بس میان غزه و اسراییل ۰۸:۳۰ لانگ کووید چیست؟ ۰۸:۲۷ در جلسات مشاوره «قبل ازدواج» چه می گذرد؟ ۰۸:۱۷ برج آزادی نقش عاشورایی گرفت ۰۸:۱۴ یک توصیه بهداشتی برای سلامت گوش ۰۸:۱۱ نذورات گرم سریعا مصرف شود ۰۸:۰۸ آغاز فرآیند انتخاب رشته کنکوری ها از امروز ۰۸:۰۶ ویژگی جدید مرورگر مایکروسافت اج برای مدیریت فضای دیسک ۰۷:۳۰ چگونه وام مسکن ۵۰۰ میلیون تومانی بانک سامان را بگیریم؟ ۰۷:۳۰ ۳ شب سفر به چابهار چقدر پول می خواهد؟ + جدول قیمت ۰۷:۰۹ پیامک تسلیت شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۵۴ با این ترفند ساده؛ از دستکاری کیلومتر خودرو مطلع می شوید ۰۱:۳۶ عکس پروفایل و گیف شام غریبان حسینی محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۲۴ تست روانشناسی؛ این تصویر مشخص می کند درونگرا هستید یا برونگرا ۰۱:۰۵ هوشیاری مغز بعد از مرگ واقعیت دارد؟ ۰۰:۵۸ فال ابجد روزانه دوشنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۵۳ قبل از خرید شاسی بلند به این نکات توجه کنید ۰۰:۵۱ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۴ دانلود نوحه و مداحی عاشورا حسینی ۱۴۰۱ ۰۰:۳۸ فال حافظ امروز دوشنبه ۱۷ مرداد ۰۰:۲۸ فال امروز / فال روزانه شخصی ۱۷ مرداد ۰۰:۰۵ جاده ایلام به مهران در اربعین ۴ بانده می شود ۲۳:۵۳ خانم ها موی سر خود را بتراشند؟ ۲۳:۴۸ سخنان امام حسین (ع) بعد از شهادت حضرت عباس (ع) ۲۳:۴۶ طرز تهیه حلوای برنجی مخصوص نذری، طعم متفاوت حلوا ۲۳:۳۳ زنان باردار می توانند انجیر بخوردند؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی اخبار عمومی فیلم ۱۴۰۱ ۱۴۰۱ ۵ ۱۷ ۱۷ مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

مهران معلم  اشاره به وضعیت آلودگی هوا و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین آلاینده‌های هوا ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون هستند و وزارت بهداشت، سالانه میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا بر اساس این ذرات در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت کشور را محاسبه می‌کند و در اختیار مراکز ذی‌ربط قرار می‌دهد.

او  با بیان اینکه تاکنون آخرین آمار موجود از مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا مربوط به سال ۱۴۰۱ است و آمار ۱۴۰۲ هنوز در دست نیست، افزود: بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۱، در اهواز یک هزار و ۲۴۷ مورد مرگ منتسب به آلودگی هوا داشتیم، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰، میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز یک هزار و ۶۷ مورد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا ناشی از چهار بیماری ایسکمی قلبی، سرطان ریه، انسداد ریوی یا سکته مغزی هستند.

آقای معلم  با اشاره به میزان بالای خسارت اقتصادی بیماری‌ها و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا افزود: میزان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ در اهواز ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد