Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@04:02:31 GMT

امضای توافقنامه صلح چاد با میانجیگری قطر

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۹۶۴۵۹

امضای توافقنامه صلح چاد با میانجیگری قطر

در حالیکه قرار است مذاکراتی برای صلح اواخر این ماه برگزار شود، مقامات انتقالی چاد و گروه‌های شورشی امروز (دوشنبه) در دوحه توافقنامه صلحی را امضا کردند.

به گزارش رویترز، این توافق با مشارکت در یک رایزنی ملی و فراگیر انجام شد و «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر،  در مراسم امضای این قرارداد از گروه‌هایی که آن را امضا نکرده بودند خواست به این توافق بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند که قطر طرحی را به گروه های شورشی چاد ارائه کرده است تا آتش‌بس برقرار شده و سخنان نفرت‌انگیز را تمام کنند. همچنین سازوکار‌ها و برنامه‌های خلع سلاح، آزادسازی اسرا و انسجام بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی انجام گیرد.

از طرفی این طرح موجب می‌شود تا کمیته‌ای بین‌المللی از کشور قطر، سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، کمیته حوزه دریای چاد، گروه اقتصادی کشور‌های مرکز آفریقا، اتحادیه اروپا، سازمان بین‌المللی فرانکفونی، سازمان همکاری اسلامی، فرانسه، آمریکا، آلمان، ایتالیا، توگو و کشور‌های همسایه چاد تشکیل شود و بر اجرای این توافقنامه و ارزیابی آن نظارت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات آفریقا اخبار آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۹۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری مهر از وزارت راه و شهرسازی، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «بن الطوق الماری» وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تأسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

شایان‌ذکر است، مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال- جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه‌های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسؤولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

کد خبر 6094564

دیگر خبرها

  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین